candalisa schreef:Elenamm77 dankjewel dit stelt me wel wat gerust ... heb je daarna nog de pijn aanvallen gehad? Vaak schrijven ze er hormonen voor maar ja aangezien we graag een kindje willen is dit geen optie...
uhmmm helaas moet ik daar ja op antwoorden..
ze hebben alles heen en weer geschoven, getild, gepord en gepoerd.. Maar mijn buikholte kan zo t boekje in hoe een schone cleane buikholte er hoort uit te zien..
ik heb dus alle kenmerken van Endometriosis, maar heb t niet..
hier geen verlichting.. de operatie was uiteindelijk voor niets.. ze hebben alles nagezocht, maar geen vlekje te bekenen
Men schuift t op de hormoonhuishouding, mogelijk een verstoring in de hypofyse.
Na de kijkoperatie ben ik een jaar op lucrin gezet.. Dat is een middel dat op de hypofyse de hele cyclus stillegt.. Vaak wordt dit kortdurend voorgeschreven bij Endometriosis om het baarmoederslijmvlies zo rustig mogelijk te krijgen. Bij kankerpatienten om tumoren te vertragen voor een operatie en bij IVF om de cyclus nauwkeurig te reboosten..
om puur menstruatie tegen te houden is echt zeldzaam, kunstmatige overgang feitelijk.. En na een jaar moet je er eigenlijk ook echt af, vanwege alle bijeffecten die blijvend kunnen worden..
Maar hemels jaar gehad