Ellendige helixpiercing, continue ontstoken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:25

Ik heb precies hetzelfde en ik heb de mijne nu al 4 jaar. Mijn industrial aan de andere kant en mijn 2 neuspiercings ontsteken nooit. Daar kan ik aan prullen met vuile vingers zo veel ik wil, maar als ik nog maar 1 keer per ongeluk aan een helix kom met gewassen handen heb ik het weer zitten.
Wat ik nu doe voor mijn helixen als als het weer zover is, is met een wattenstaafje ontsmettingsalcohol erop doen. De dag nadien is het meteen weer in orde maar het probleem blijft terugkomen.
Deze zomer gaan ze helaas uit moeten voor mijn politieproeven dus dan zullen ze wellicht dichtgroeien. :(

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:49

Iris82 schreef:
Ik heb m na een jaar zwoegen en ellende 2x per dag met sterilon gedruppeld. Ja, tegen alle adviezen in. :+ Het werkte wel....

Vorige week heb ik een helix piercing laten zetten, en ook tegen het advies in gewoon schoongemaakt met Sterilon. Piercing heeft drie dagen ''pijn'' gedaan (niet omdat hij ontstoken was), en nu nergens last meer van. Maak hem nog elke avond schoon met Sterilon en het geneest heel goed. Helaas is nu mijn ''normale'' gaatje wel ontstoken, maar dat komt door nep zilveren oorbellen. Ik zou schoonmaken met Sterilon of alcohol gewoon een keer proberen...

MyChoice

Re: Ellendige helixpiercing, continue ontstoken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 16:52

Ik kreeg van mijn piercer altijd octenisept mee. Spul werkt fantastisch! Ooit met navelpiercing op zo'n zeskampbaan blijven hang. Vet ontstoken dr dag daarna. Spul erop en met een paar uur was het rustig en de volgende dag weer genezen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 17:05

Heb ik ook gehad, elke week opnieuw onstoken.
Na 2 jaar is dit vanzelf overgegaan, en nu mag ermee gebeuren wat het wilt, ik heb er nooit pijn aan of het ontsteekt nooit meer weer.