voetwratten: wat helpt er nou echt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:05

Gaat dat niet enorm bloeden dan?

dorothea

Re: voetwratten: wat helpt er nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 21:15

Ga denk toch maar eerst aan de propolis, en dan mss dat homeopatische smeersel. Of toch maar salicylzuur...pffff

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:43

Ik had ook een keer een uit de kluiten gewassen voetwrat die met geen mogelijkheid wegging.

Uiteindelijk met een bepaald soort laser in een privékliniek voor cosmetische chirurgie.
Eerst een laser die m wegbrandde, dat werkte niet en toen een andere dieptelaser geprobeerd en dat ging als een tierelier.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:58

Mijn oma zei altijd ‘sap van een rauwe aardappel’, doormidden snijden en erover heen wrijven. Toen ik nog een kind was is er zo bij mij een op de onderkant van mijn voet eruit gevallen. Kan het putje nog goed herinneren. Maar heb ook al gelezen dat alle wratten uiteindelijk uit zichzelf weggaan, dus of het dat was.....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:04

Ik geloof niet dat alle wratten uit zichzelf weggaan hoor. De mijn heeft er jaren en jaren gezeten en was op t laatst 2cm doorsnee geworden en bijna een halve cm diep :\ wil niet weten wat er was gebeurd was als ie nog verder door zou groeien en ik m niet wegkreeg.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:30

Afbeelding
Maar ben ook geen expert hoor! Staat ook bij dat op een voet of andere plaats waar je er last van hebt, behandelen wel beter is.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:32

2 cm doorsnee word je niet blij van trouwens, echt groot!

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:44

Ochtendurine eroverheen.

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:55

Duofilm, is salicylzuur in combi met melkzuur, je moet er wel een lange adem voor hebben, maar bij mij heeeft het geholpen. (Na talloze andere middeltjes geprobeerd te hebben werkte dit goed) voordeel is dat het pijnloos is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:56

Linda2B schreef:
Ochtendurine eroverheen.

Nee toch? _O-
Waarom? :+
Wat zit er in ochtend urine wat de wrat aan zou moeten tasten?
Spoiler:
Als het zou werken zouden er ook geen genitale wratten meer zijn gok ik
:')

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:59

Nagellak er op doen een aantal weken en dan kun je ze er op een gegeven moment uithalen.

Door de nagellak en of tape krijgen ze geen lucht meer en zijn ze makkelijk te verwijderen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 05:08

Uitsnijden werden ze bij mij alleen maar groter van, stikstof hielp maar niet volledig. Ik kreeg toen een andere doctor en die schreef salicylzuur (om het zachter te maken) en Aldara voor en toen was ik er eindelijk vanaf! Enige minpuntje was dat Aldara eigenlijk voor genitale wratten is, dus ik durfde niet naar de apotheek om het op te halen. :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 05:15

Vroegah zaten mijn voeten ook helemaal onder. Had er zeker 20/25. Ook laten aanstippen en laten bevriezen. Uiteindelijk zijn ze bij mij allemaal vanzelf verdwenen, al duurde dat wel langer dan een jaar.
Ik heb weleens gelezen dat ducktape er overheen ook werkt? De wrat krijgt dan geen zuurstof meer en stikt.

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:53

c_alsemgeest schreef:
Linda2B schreef:
Ochtendurine eroverheen.

Nee toch? _O-
Waarom? :+
Wat zit er in ochtend urine wat de wrat aan zou moeten tasten?
Spoiler:
Als het zou werken zouden er ook geen genitale wratten meer zijn gok ik
:')

Hoe pies je daar overheen dan?
Volgens mijn wijze vader is in de ochtend over je wratten heen piesen echt de oplossing. Probeer het eens zou ik zeggen :9

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:57

Neem aan dat bij het afvegen wel wat aanraking is met de urine :')

Maar betreft je voorstel: nee dank je... ik heb gelukkig geen wratten, nooit gehad trouwens, ook niet als kind.
Maar ik zou zoiets ook niet gaan proberen zonder enkele onderbouwing omdat iemand zijn vader dit zegt :+

Zouten, ureum, afvalstoffen... hebben normaal niet echt een anti viraal effect, dus ik geloof het chemisch gezien ook niet.
Ureum is natuurlijk stikstof achtig... maar stikstof behandeling is voor het bevriezende effect, niet voor het stofje zelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:21

Ik had ook nooit voetwratten. Tot mijn dochter op zwemles ging :+ kun je badslippers dragen wat je wil maar dat virus is toch sterker. Dochter en ik allebei tegelijk opgelopen. Wist toen ook weer gelijk waarom ik zwembaden niet fris vind.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:24

Ik had een dikke op mijn wijsvinger precies op mijn gewricht. Ik knipte hem altijd klein met een nagelschaartje als ik mijn vinger niet meer kon buigen. Meerdere keren aangestipt door de ha. Was het uiteindelijk zo zat dat ik zo'n stift heb gehaald (whartner ofzo). Op de verpakking stond 2x per WEEK aanstippen. Ik heb hem 2x per dag aangestipt na het klein knippen. En toen is hij verdwenen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:37

Ik heb er als kind een weg gekregen door er steeds het sap van paardenbloemen (dat witte spul) op te dippen. Maar dat was wel op mijn hand. Op een voet is dat natuurlijk lastiger.

Ik lees hier al een paar keer dat het helpt als je ze van zuurstof afsluit. Laagje er over. Dat kan natuurlijk een verklaring zijn voor alles wat je moet dippen of wat je er over kleeft en zo. Uiteindelijk maakt het dan niet zo veel uit welk spul je neemt.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:46

Ik heb zelf vroeger ook ontzettend veel last gehad van voet wratten. Mijn voeten zaten vol. Met Sen record van 43 op 1 voet. Vergeet het nooit meer.
Na jaren aanklooien met weg laten stippen, wartner, formule w, urine er over, de insmeren met aardappel en in de tuin begraven methode ( ja op den duur word je wanhopig :P )
Zijn ze in eens verdwenen nadat ik in de zomer lekker aan het strand heb gelegen en heb gezwommen in de Noordzee.
Het schijnt dat zeewater in combie met het schurende zand echt helpt. De huid word week door het water en het zand schuurt een laagje er af waardoor ook het zee water een zuiverend effect heeft op de wratten.
Na 1 zomer met ongeveer 4 dagen strand zijn ze allemaal weg gegaan en nooit meer terug gekomen.

Ik heb paar jaar geleden een wrat op mijn hand gehad en die heb ik inderdaad wel met acethylzuur (eelt pleisters) weg gekregen. En ook nooit meer terug gekomen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:16

Wat wij op de praktijk wel adviseerden was aanschuren met een schuurpapiertje zodat je de wrat activeert.. en nagellak erop met een pleister.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:53

SusanH schreef:
Gaat dat niet enorm bloeden dan?

Wie mooi wil zijn :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:36

Nou ja...je bloedt als een rund en in 99% van de gevallen komt dat ding groter terug. Dus mooier wordt het er niet van. Plus kans op besmetting. Heb je er daarna nog meer wratten bij :+

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:56

Ik heb ooit een hardnekkige wrat weggekregen door er onder de douche met een vijltje over te gaan tot hij gelijk was met de normale huid. Dat enkele dagen doen en wrat is nog meer teruggekomen terwijl ik al verschillende stikstof behandelingen achter de rug had :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:33

Alwiene schreef:
Als kind lange tijd met die krengen te maken gehad, aangestipt en alles, niets hulp. Tot mijn moeder het homeopathische Thuja ging gebruiken van dr Vogel. Let op, er zijn 2 varianten, de een moet je erop smeren, de ander neem je in met water. Beste werkt een combinatie van beide.

Als volwassene ooit weer mee te maken gekregen, opnieuw deze aanpak gebruikt en ze zijn verdwenen om al jaaaaaaren niet meer terug te keren. Nee dat is niet van vandaag op morgen genezen, maar wel het enige wat bij mij gewoon werkt en nog pijnloos ook :)

Met thuja smeren heb ik een gezwelletje ter grootte van een erwt tussen de billen van mijn paard weggekregen.was er eigenlijk sceptisch over maar het hielp echt.