Welke kleine dingen maken jou gelukkig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Welke kleine dingen maken jou gelukkig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:48

Op het moment kan ik enorm genieten van de natuur en mijn beestjes, een gekke blik van de hond kan me echt een warm gevoel geven <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:54

- mijn vriend die naast me ligt te slapen 's nachts, en dat ie dan in z'n slaap een arm om me heen slaat
- zon
- een kopje koffie 's ochtends
- mijn kat die me 's ochtends uit bed komt halen
- eten
- een boswandeling met koud weer
- natuur
- op stal aankomen en het lieve koppie van paard zien
- lente, de eerste warmte en bloemknoppen
- vogels
- niets doen
- meditatie
- inspiratie

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:58

Als 's morgens de zon schijnt en ik wakker wordt van zingende vogels.
Als de was weer lekker buiten aan de lijn hangt.
En een vers opgemaakt bedje.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:09

Elke keer als ik met mijn eigen paardjes ga rijden, al is het maar een stap ritje door de polder.

Als het winter voorbij is dan weer lekker te gaan rijden/mennen in de duinen en bossen.

Als mijn 2 jongens ook gaan paardrijden.

En elke dinsdagochtend werk ik vrijwillig bij een verzorgingshuis bij bejaarden mensen, help mee in de restaurant. Op zijn tijd een grapje met de bewoners maken zodat ze gaan lachen daar word ik gelukkig van. Onder het werk hier en daar een praatje maken met de bewoners. En bij een van de bewoners geef ik een knuffel bij voor en na het eten. Dat is echt een heel lief mens en zij wordt daar ook blij en gelukkig van.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:23

Ik kan er van genieten om 's morgens mijn dieren te gaan voederen een beetje een momentje van mezelf en daarna samen met mijn gezin te ontbijten en plannen maken voor de dag. Als het zonnetje ook nog van de partij is, heerlijk.

Ook vind ik het prettig om iemand te verrassen of hem/haar eens goed in de watten te leggen.

Echt 'samen zijn' met mijn dieren, heerlijk. Gewoon exclusieve aandacht voor mekaar…die momenten zijn er te weinig of duren te kort doordat er zoveel "moetens" zijn, maar ik werk er hard aan om dit vaker voor elkaar te krijgen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:46

Gelukkig is een groot woord, maar alleen al dit topic lezen geeft me een brede glimlach en een blij gevoel bij het idee hoe iedereen zich dan voelt als ze die dingen doen. Kan soms alleen al genieten van anderen zien genieten. :D

Waar ik ook heel erg blij van word...
Mijn kattebeest; als ze ligt te slapen of als ze tegen me aan op schoot ligt en ik voel dat ze in slaap valt.
Mijn vzpaardjes; als ze kopjes geven omdat het zo gezellig is, als we samen ergens staan te zonpikken of als ze zo met de oogjes dicht staan te genieten van een hap eten.
Van die perfecte momentjes op stal, paardjes om je heen, lekker weer, kat c.q. hond op schoot en voor de rest niks.
Als mensen zomaar ineens allemaal aardig tegen elkaar doen in de winkel.
Als er weer eens van die heerlijk gekke jeugd rondloopt die vraagt hoe het gaat en dan roept dat je gelukkig moet blijven of als ze gewoon leuke lol hebben met elkaar.
Als ik twee mensen van elkaar zie houden, zo van even een hand of een glimlach naar elkaar of op een bepaalde manier naar elkaar kijken.
Van gigantisch de slappe lach krijgen.
En als ik een mooie foto of tekening heb gemaakt.
En sneeuw. Als pinguïn word ik echt gelukkig bij stevige winterdagen en als er een pak sneeuw is gevallen ben ik niet meer te handhaven. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:49

De zon op je huid, ik vond de afgelopen dagen echt heerlijk qua weer! Toch winterweer, maar ook een fijne felle zon :D
Ook de eerste dag met zonder jas naar buiten inderdaad! Gister al met mijn jas in de hand naar de bus gelopen, het was wat frisjes, maar ook erg lekker!

En niet te vergeten... Het samenzijn met vrienden en dan een klein dingetje wat gewoon echt even genieten is. Zo zag ik 2 vriendinnen na tijden weer, en de chocolaatjes die we aten, proefden 10x lekkerder dan anders :D

Oja... En ik vind het erg leuk om mensen even te klieren. Als ze daarna moeten lachen, wat ook echt lachen is en niet 'neplachen', dan is mijn dag goed!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:51

Een eitje vinden in mijn kippenhok en dan daarnaast mijn kippen die mijn trots aankijken met een blik van: Jaja dat hebben wij gefixed :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:14

Lekker eten en een goede rode wijn <3

In de tuin zitten in de zomer, de vogeltjes horen fluiten en een lekker zonnetje erbij.