Algemeen topic over voedselintolerantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:38

Er is ook een ongezoete variant en meer types. Elke heeft zijn eigen ingredienten maar meeste is idd water.

O ja pilletjes slikken tegen lactose werkt me niet. Ik moet alles gewoon niet binnenkrijgen. Ook gene minimale hoeveelheden. Alleen wortel ben ik nu zover dat dat soms in minimale hoeveeheden goed gaat, rode biet geprobeert een stukje was geen succes. :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:41

Hier verschillende voedselallergieën die zich uiten in maag en darmklachten, maar ik vermoed nu ook huidklachten.
Door allergoloog vast gesteld dmv huidtest en bloedtest.
Daarna bij allergologisch diëtiste geweest waar ik 8 weken een eliminatiedieet gevolgd heb en daarna geprobeerd aantal dingen uit te proberen (rauwe groente, tomaat, paprikapoeder).
Het verraderlijke is dat ik verlate reacties kán krijgen, soms ook acute reactie. Allergenen stapelen zich dus op in het lichaam en duurt echt weken voordat je verschil gaat merken.
Met die 8 weken elimineren was 90% van mijn klachten weg.

Sommige dingen kan ik best voor een keertje in kleine hoeveelheid aan (handje paprikachips, keertje pizza), andere dingen kan ik echt niet aan (noten, rauwe groentes).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:45

Maris schreef:
karuna schreef:
water, suiker, AMANDEL (2,3%), tricalciumfosfaat, zeezout, stabilisatoren (johannesbroodpitmeel, gellan gom), emulgator (zonnebloemlecithine), vitaminen (riboflavine (B2), B12, E, D2)

Dus water en suiker ooh ja en dan nog 2% amandel....

Koemelk is ook grotendeels water natuurlijk in principe :o

Ik heb de imupro test laten doen, verkeerd eten vreet energie bij mij en ik heb al helemaal niets. Vis en ei krijg ik serieuze buikpijn van, de rest merk ik niet meteen.

Alwiene

Re: CENTRAAL TOPIC over voedselallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:23

Amandelmelk is absoluut niet zo waterig als rijstmelk hoor, juist meer romig. Je hebt gezoet en ongezoet. Smaakt wat nootachtig, niet overheersend vind ik.

Amandelmelk houdbaar heb je ook van het AH huismerk is goedkoper. Tenzij je het deze week bij de Deen koopt, daar zijn alle Alpro houdbaar pakken nu 1.25.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:41

Azmay schreef:
Ik heb de imupro test laten doen, verkeerd eten vreet energie bij mij en ik heb al helemaal niets. Vis en ei krijg ik serieuze buikpijn van, de rest merk ik niet meteen.

Die test kende ik nog niet. Valt onder alternatieve geneeskunde zo te zien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:53

Ben getest door een arts die dit dmv bio resonantie uitsluit. Maar stoppen met het eten van geraffineerde suiker was de duidelijkste aanwijzing dat ik het niet goed verdraag. Ik geloof niet dat er een reguliere test is die deze intolerantie uit kan sluiten.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:11

SusanH schreef:
Ben getest door een arts die dit dmv bio resonantie uitsluit. Maar stoppen met het eten van geraffineerde suiker was de duidelijkste aanwijzing dat ik het niet goed verdraag. Ik geloof niet dat er een reguliere test is die deze intolerantie uit kan sluiten.

Suiker kwam bij mij niet uit de test maar is voor niemand goed dus word wel absoluut afgeraden door zowel fysio als orthomoleculaire arts.

Heb een tijdje echt het dieet helemaal gevolgd en dat hielp echt goed.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 19:37

Darah3, wat is een verlate reactie bij jou ? Ik bedoel hoe veel verlaat ? echt dagen ?

En iemand nog tips om de klachten tegen te gaan als je toch iets gegeten hebt waar je niet tegen kan ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:39

Afhankelijk wat is het of domweg uitzitten en volhouden of bij jeuk pillen slikken en zalf smeren en uitzitten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:00

Helpt b.v. gemberthee niet bij de maag en/of darmklachten ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:02

Bij mij helpt niks, blijft dan ook niets binnen dus iets innemen is zinloos.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:07

Maris schreef:
Darah3, wat is een verlate reactie bij jou ? Ik bedoel hoe veel verlaat ? echt dagen ?

En iemand nog tips om de klachten tegen te gaan als je toch iets gegeten hebt waar je niet tegen kan ?

Kan echt dagen zijn idd :j
Daarom was het ook zo lastig een oorzaak te vinden voor de internisten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:48

karuna schreef:
Bij mij helpt niks, blijft dan ook niets binnen dus iets innemen is zinloos.

Het schijnt dat je ook een plakje gember achter je oor kunt doen ( geen idee hoe, met een pleister ofzo ?) De gember wordt dan via je huid opgenomen. Tenminste, dat wordt gezegd ....

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:52

Ik heb geen intolerantie maar een allergie. Als ik iets binnenkrijg waar ik beperkt op reageer neem ik extra antihistaminica en ben ik doodmoe de volgende dag.
Als ik iets binnenkrijg waar ik echt op reageer neem ik veel antihistaminica in en ben ik zo moe en beroerd dat ik mijn bed induik en hoop dat ik weer wakker word. Dat kan soms wel 16 uur duren en de klachten zoals amper kunnen slikken zijn dan nog niet weg.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:08

Hier een intolerantie voor de meeste fruitsoorten en bonen (met name sperziebonen, maar natuurlijke afkeer voor alles qua bonen dus ik test het verder maar niet uit :P).
Verder is het sap van een rauwe aardappel ook geen pretje voor me, dus zolang ik niet schil is er niks aan de hand :))

Met fruit zet alles op in mijn mond/keel gebied. Heb ik een zwak plek in mijn mond (denk aan wondje omdat ik op mijn lip heb gebeten die week), dan wordt dat dik en begint te bonken. Achterin mijn mond/keel begint alles te zwellen.

Ergste combinatie ooit was dus ook toen ik na een uurtje sporten met mijn moeder een verse soya-aardbeien milkshake nam. Ik heb kokhalzend naast de auto gestaan, en we stonden op het punt om naar de HAP te rijden. Gelukkig trok het weg na mijn pilletje en veel water.