Ik hoop dat het voor jou van toepassing mag zijn, maar heel veel mensen die zeeziek worden (zoals jij op die draagvleugelbootdinges), worden niet ziek op een cruiseschip. De beweging op zo'n gigant is zo klein, dat je er maar weinig van gewaar wordt. Hopelijk is dat het geval en moest dat niet zo zijn: hopelijk werken alle middeltjes!
secricible
Geplaatst: 06-02-18 12:18
wat voor mij goed hielp was masseren van de slapen, horizon kijken en op een limoen bijten!
Geloof ik, lijkt me een onvergetelijke reis! Ik duim voor je
criollo_yess
Geplaatst: 06-02-18 15:47
Jaren geleden ben ik ook eens mee geweest rond het noorden van Noorwegen en Finland met de Hurtigrouten (? goed gespeld?). Helemaal niet zeeziek geweest op het schip. Misschien omdat het een vrij groot schip was. Misschien ook omdat het schip veel fjorden aandoet waar weinig golfslag is.
Later ook eens een rondreis Spitsbergen gedaan met een veel kleiner schip (20 personen). Daarop ben ik heel erg zeeziek geworden toen er golfslag was. Goed eten, geen lege maag helpt. Op bed liggen hielp voor mij ook, maar ook wel idd aan dek in de frisse lucht naar de horizon kijken. Ik weet niet meer of ik die reis toen ook een pilletje heb geslikt.
Iig een hele leuke reis gewenst, het is daar zo mooi!
Bij mij doen primatour tabletjes niet zoveel. Na op een vlucht van 11u ruim 10u op het toilet te hebben gezeten heb ik scopoderm pleisters gekregen. Wat een zegen, echt geweldig. Enige nadeel is dat je er inderdaad duf/stoned van wordt en dus niet mag autorijden of duiken. Dat heb ik er graag voor over
Over het algemeen heb je er op een cruiseschip geen last van omdat die voorzien zijn van stabilisatoren. Het kon je nog wel eens alles meevallen. Veel plezier!