Ervaring gelnagels nagelbijter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:56

safina schreef:
Benthhh schreef:
Hoi!

Ik heb acrylnagels. De eerste keer tips erop laten zetten omdat mijn nagels te kort afgekloven waren :+ en daarna alleen steeds opvullen met acryl.
Ik heb nu mooie lange nagels en bijna geen bijtneiging meer.

Met gellak had ik zelf de ervaring dat als het los zat, dat ik het er dan gelijk maar helemaal aftrok. Vond ik een beetje zonde van mijn geld, haha.
Acryl is daar minder makkelijk in en laat (mijn ervaring) minder snel los.
Ik heb nu een blanke acryl en daaroverheen een matte topcoat, dus vind het er persoonlijk niet nep uit zien. Als de nagels te ver gaan uitgroeien en het nog even duurt voor ik weer mag, doe ik er een lakje overheen!

[ [url=m/Zbkv2i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op mijn kromme vinger, iets met een paard, breuk en een te late operatie :Y)

Wauw, dit is de eerste keer dat ik acrtlnagels zie die ik echt mooi vind!

Oeh, bedankt! Ben er ook erg tevreden mee :o

@Paris_
Ah toch! Bedankt voor de uitleg haha! Ja je ruikt het ook weleens als je langs zulke salons loopt, dat het zo heel sterk ruikt :j

Paris_

Re: Ervaring gelnagels nagelbijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 15:09

Ja als je daar langs loopt word je echt niet goed. Heb je meteen een afkeer voor nagelsalons. :') Terwijl het gelukkig lang niet overal zo is hahaha :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:05

Ik raad dan weer gel aan ipc acryl. Idd vanwege acryl harder is en minder flexibel. Mocht je je nagel stoten en de acryl breekt af heb je veel meer kans dat je je natuurlijke nagel mee trekt, juist omdat het minder flexibel is ;)
Ik werk zelf niet met acryl, vanwege deze reden en vanwege de geur..ik ga dan echt nokkie

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:17

Nagels dienen kort gehouden te worden totdat de natuurlijke nagel een redelijke lengte heeft bereikt.
Echt eraf stoten gebeurt dus niet zo gauw!

Maar cinnepin, hoe verleng je dan het nagelbed van een extreme nagelbijter? Gel kan niet op de huid, sjabloon red je niet en een tip is natuurlijk een no go...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:19

Sinds 2 weken gellak, en ik bijt al 39 jaar nagels... en ik ben er zó blij mee! Meteen een knalkleur genomen zodat het opvalt als ik ze naar mijn mond breng ;)
En het ziet er gewoon niet nep uit, dat vond ik wel belangrijk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:20

Paris_ schreef:
Laurievc schreef:
Ik heb 1x tips laten zetten, maar mijn nagels kwamen er zo gebroken van onderuit dat ik het niet meer doe.

Oh dit is zo zonde en absoluut niet nodig. 8)7
Tips zijn echte ondingen en niet geschikt om bij een nagelbijter te verlengen, een goede stylist gebruikt sjablonen ('stickers') om de nagel op te bouwen!
Wil ook niet zeggen dat je hele lange 'klauwen' krijgt; een subtiele verlenging of juist helemaal geen verlenging t.o.v. natuurlijke nagellengte is ook mogelijk.

Je eigen nagels kunnen niet beschadigen door welk kunstnagelproduct dan ook.
De enige reden waarom je nagels beschadiging op kunnen lopen, is door
- een onkundige nagelstylist die de nagels te extreem opruwt voordat ze begint,
- je nagel een 'trauma' te bezorgen (bv. tussen de deur, vallen, heel hard stoten etc.) waarbij de kunstnagel van je natuurlijke nagel afgerukt wordt;
- een onkundige nagelstylist die de kunstnagels naderhand niet met de juiste zorg verwijderd;
- of als je ze zelf eraf trekt of bijt. :)

Wat de nagelbranche betreft; kwaliteit en een 'hoge prijs' gaan vaak wel hand in hand. Al verschilt dit ook wel per gebied, soort salon, etc.
Natuurlijk kun je in de stad op vrijwel elke hoek van de straat een set nagels laten zetten voor twee tientjes, maar dat is niet aan te raden (en al helemaal niet als je een nagelbijter bent).
Gemiddelde prijzen lopen uiteen van 30,- tot 50,- voor enkel bijwerken, eens per 3 weken. Nagelbijtbehandeling is vaak een pakket wat je afkoopt van een x aantal behandelingen.
Maar laat je hierdoor niet afschrikken! Het zal je dubbel en dwars waard zijn en vaak ben je met één zo'n nagelbijtbehandeling al klaar. (Maar het is verslavend, dus eenmaal kunstnagels kan je niet meer zonder :D)

TS, mocht je graag willen weten welke nagelstylist bij jou in de buurt 'een goeie' is, stuur me dan gerust een pb! :)

M’n nagelstyliste had toen m’n gelnagels verwijderd en ze kwamen er echt slecht onder vandaan. Ze gaf ook aan dat m’n nagels er niet geschikt voor waren en ik het beter nooit meer kon doen. Er was er tussendoor ook eentje losgegaan. Kan het dus zijn dat dit niet alleen aan m’n nagels lag maar ook deels aan haar?
(Sorry, beetje off-topic, maar even nieuwsgierig. Mag ook in pb)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:30

Paris_ schreef:
Nagels dienen kort gehouden te worden totdat de natuurlijke nagel een redelijke lengte heeft bereikt.

Maar cinnepin, hoe verleng je dan het nagelbed van een extreme nagelbijter? Gel kan niet op de huid, sjabloon red je niet en een tip is natuurlijk een no go...

Mag ik vragen waarom een tip een no go is? Ik heb een gelnagels met een tip, maar wel 1 die niet te lang is..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:55

Paris_ schreef:

Ik heb ze zo extreem nog niet gehad. Altijd nog met een sjabloon uit de voeten gekund

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:56

Iselda schreef:
Paris_ schreef:

Mag ik vragen waarom een tip een no go is? Ik heb een gelnagels met een tip, maar wel 1 die niet te lang is..

Bij een extreem nagel bijter een no go. Nagels zijn dan veel te kort voor een tip. Verder zijn tips prima hoor

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:34