Elleboog niet kunnen strekken, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:17

ivy_power89 schreef:
Rindin schreef:
Als er een zenuw echt klem zit in het gewricht, dan is de tinteling heel heftig en de pijn niet lokaal. Dan straalt de pijn ook uit naar je hand, zo werken zenuwen. Hetzelfde als bij een hernia, dan heb je over het algemeen meer been pijn, terwijl de zenuw in de rug knel zit.

Sorry, hier moet ik toch op inhaken. Maar als zenuw klem zit hoef je niet perse heftige tintelingen te hebben!
Matige tintelingen kan ook en ik spreek uit ervaring.
Ik had lokaal pijn in mijn elleboog en matige tintelingen in pink en ringvinger en inmiddels al 2x geopereerd aan mijn elleboog.

Eens, ik heb op dit moment een ingeklemde zenuw en de tintelingen zijn vervelend, maar ik verga niet van de pijn van de tintelingen. Pijn begon bij mij ook met lokale pijn in mijn elleboog en strekken en buigen was beiden niet fijn. Kan nu op zich redelijk strekken en buigen, maar de tintelingen zijn er nog steeds en ook ervaar ik wel pijn, maar anders dan in het begin. Volgende week hoor ik of ik geopereerd wordt aan mijn elleboog of niet.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:30

SophieFT schreef:
Ze dacht aan vastzittende spieren, en heeft van alles gedaan.
Ook heeft ze met naaldjes in die spierknoopjes gedrukt, wat heel naar was. Maar heb nu eigenlijk alleen maar meer pijn helaas... even afwachten dus

Hmm, vind ik ook eigenlijk niet zo logisch kunnen bij wat je omschrijft... Kon zij jouw elleboog wel volledig strekken?

Annick75

Re: Elleboog niet kunnen strekken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:24

Denk dat de behandeling met de naaldje dry needling was en daar kan je in eerste instantie meer pijn van krijgen, zou na een dag of wat weer moeten minderen. Kan me mijn eerste dry needling behandeling van mijn schouder nog prima herinneren, toen was ik na de behandeling ook niet zo blij met de extra pijn. Was er echter wel voor gewaarschuwd en na een paar dagen was ik heel blij met de behandeling :D .

Vastzittende spieren kunnen wel zorgen voor in de knel zittende zenuwen, wat de pijn/tintelingen zou kunnen verklaren, of ze ook het niet kunnen strekken kunnen verklaren, weet ik niet. Ik ben geen arts of fysio.

Overigens kan verhoogde spierspanning wel zorgen voor heel veel pijn, is mijn persoonlijke ervaring, alleen dan in de schouder. Daar was bij mij de spierspanning zo hoog, dat de zgn plexus brachialis (zenuwknop) compleet in de knel kwam. Het gevolg was enorme (zenuw)pijn in mijn arm en ook een verminderde functie. Eigenlijk was alleen op mijn rug op bed liggen nog een beetje te doen. De fysio heeft toen heel veel moeite moeten doen om de boel weer los te krijgen en mijn arm weer volledig functioneel, dat was nog voordat dry needling werd gedaan.

Hutcherson

Re: Elleboog niet kunnen strekken, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:41

Als de fysio jouw elleboog ook niet volledig kan strekken (ook niet met kracht, rustig aan steeds ietsje verder duwen zodat ze voelt dat de spieren steeds iets moeten oprekken) dan zit er iets klem.

Naalden doen weinig (dry needling is niet effectief bewezen, is gewoon een hype nu) en denk echt dat je doorgestuurd moet worden naar een orthopeed voor een echo oid.