Val, misselijk van de pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:00

Ik zou deze klachten wel serieus nemen. Vorig jaar in maart heb ik iets soortgelijks gehad. Na een val afgrijselijk veel pijn in mijn been, echt misselijk van de pijn en bijna flauwvallen en niet/nauwelijks meer kunnen lopen. HAP stuurde me naar huis met een doosje pijnstillers met de mededeling: spierscheur, ben je in een week weer vanaf. Drie maanden later bleek mijn bovenbeen dwars doormidden gescheurd te zijn geweest. Nu bijna een jaar later zit ik nog steeds met de gevolgen. Ik heb bijvoorbeeld niet meer kunnen paardrijden sinds die tijd en zit nog steeds gedeeltelijk in de ziektewet.
Echt, ga naar je huisarts, zorg voor een doorverwijzing naar het zhs voor een foto!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:23

bedankt voor alle reacties.
nog steeds geen contact gehad.. kom er maar niet doorheen, telefoon word steeds automatisch opgelegd. zit nu in de wachtrij (beller 3 haha) voor het telefonisch spreekuur.
na de ibuprofen kan ik in ieder geval redelijk zitten, en heb ik even een uurtje kunnen slapen.
maar lopen en bukken gaat nog steeds niet. zodra ik buk trekt er een pijnscheut naar de knieholte. hoop dat deze huisarts me wilt en kan helpen.. hou jullie op de hoogte

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:26

Deze thuisdokter (of boktdokter) denkt aan een spierscheuring in de hamstring. Heeft mijn man ervaring mee, zelfde klachten/pijn.
Maar ik hoop vooral dat je gauw bij een echte dokter terecht Kan!

XxLiindsaYxX

Re: Val, misselijk van de pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:34

nou.... inmiddels de huisarts gesproken, hij zegt me niet te mogen helpen omdat hij dan een probleem krijgt met mijn huisarts, en ikd us naar mijn eigen huisarts zal moeten

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:35

Zit er geen zhs met HAP in de buurt toevallig?

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:36

heb vanmorgen een hap gebeld, en zij zeiden dat ik daar niet terecht kon hiervoor en moest wachten tot mijn vriend zijn huisarts open was en het daar moest proberen..
hap is ook niet open overdag toch?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:39

XxLiindsaYxX schreef:
nou.... inmiddels de huisarts gesproken, hij zegt me niet te mogen helpen omdat hij dan een probleem krijgt met mijn huisarts, en ikd us naar mijn eigen huisarts zal moeten

Wauw... kan je eigen huisarts geen toestemming geven aan de huisarts die dichterbij zit?

Mmm toch blij met Belgische systeem, als ik maar braaf het consult betaal, kan ik gewoon elders terecht...

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:40

XxLiindsaYxX schreef:

Wat gek, ik heb ook wel eens bij een andere huisarts gezeten dan bij mijn eigen, heeft geen problemen opgeleverd toentertijd.

Geen andere huisarts in de buurt waarbij je het nog kan proberen?
En anders toch je eigen huisarts bellen en aan vrienden/familie/kenissen/buren etc om een lift vragen? Het lijkt me toch van belang dat je gauw gezien wordt door een arts.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:42

Uhm ze mogen jou geen zorg weigeren hoor.. Je betaald gewoon consult wat je later kan declareren bij je verzekering.
Ik zou je eigen huisarts even bellen of dit echt zo is en ze anders overleg laten plegen.

Vriendin van mij heeft ooit haar been op meerdere plekken gebroken en liep de hele dag nog door, met af en toe wat pijnscheuten. Dus jouw situatie zegt niks over wat er van binnen aan de hand is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:44

Bloemetje75 schreef:
XxLiindsaYxX schreef:

Wauw... kan je eigen huisarts geen toestemming geven aan de huisarts die dichterbij zit?

Mmm toch blij met Belgische systeem, als ik maar braaf het consult betaal, kan ik gewoon elders terecht...

Inderdaad... ik zit dit met verbazing te lezen... Wat ben ik blij dat we gewoon maar bij elke huisarts die we willen kunnen binnenstappen!
Dus nu ben jij eigenlijk verplicht om een uur te rijden om een dokter te mogen zien? Koekoek :wow:

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:45

stom he..
net contact met mijn huisarts gehad, en deze zegt ook hij mag je gewoon helpen als hij je als passant inschrijft..
probeer nu maar een andere huisarts, inmiddels ook gesproken.. zij zegt dat je daar niks aan kan doen behalve rust houden en koelen, als het blijft moet ik van de week maar even langs komen...
misschien vanavond maar weer contact met de hap opnemen dan

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:47

Inderdaad... ik zit dit met verbazing te lezen... Wat ben ik blij dat we gewoon maar bij elke huisarts die we willen kunnen binnenstappen!
Dus nu ben jij eigenlijk verplicht om een uur te rijden om een dokter te mogen zien? Koekoek :wow:[/quote]

nou echt he... ken nou ook geen uur in de auto gaan zitten. gaat echt niet lukken, zij adviseerde me ook al langs mijn eigen huisarts te gaan.. ik zeg ja hoe? als ik beweeg word ik licht in mijn hoofd.. ja even aankijken, koelen en hooghouden. als het iets in je spier is kunnen wij ook niks betekenen.. ok ja bedankt..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:47

Knap dat ze dat door de telefoon kan zien. Ik zou er echt even naar laten kijken denk ik.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:48

Kun je niet naar een Eerste Hulp -post gaan van een naburig ziekenhuis? Daar moet je wsch ook wachten, maar wordt er tenminste wel naar gekeken.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:52

ja zei ieman danders ook al tegen me askja.. maar daar kan ik toch niet zomaar binnen wandelen lijkt me..?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:52

Als de huisartsen zo volhoudend zijn en je niet willen helpen dan zou proberen uit te zingen tot vanavond en dan gewoon bij de huisartenspost van het ziekenhuis binnen stappen.
Het kan heel goed dat je een bilspier of een hamstring gescheurd hebt, vorig jaar na een val hetzelfde gehad, vreselijk pijn bij elke beweging. Heb toen met krukken het zere been ontlast, dat scheelde al heel erg veel.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:53

Eerste hulp heb je grote kans dat je een dikke rekening gepresenteerd krijgt en ook niet vergoed, huisartsenpost wel.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:54

Ik zou nog een keer bellen en echt even op je strepen gaan staan dat je gezien wilt worden door de HA! Zij kunnen niet door de telefoon zien wat er gaande is.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje bizar dat je zo afgescheept wordt door twee huisartsen.
Desnoods flink gaan huilen aan de telefoon, je kan het TS!

Edit: en anders voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis.. Eerste hulp zou ik ook niet direct aankloppen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:55

Dan zou ik tot vanavond wachten en naar de HAP gaan! Wat een raar iets dit zeg!
Eerste hulp krijg je een vette rekening dus die zou ik overslaan

edit:
Ik zou idd nogmaals bellen en toch maar je emoties erin gooien :) zou ik normaal nooit doen maar zij gaan nu tegen de regels in..

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:58

nou...
ik heb nu contact gehad met 2 fysiotherapeuten, eentje zelfde verhaal als huisarts, maar naar brabant gaan.
de andere mag ik om 14.15 komen. heb het verhaal uitgelegd, en hij wilde wel kijken.
misschien niet helemaal hetzelfde als de huisarts, maar neem aan dat zij wel verstand hebben van spieren toch..? beter iets dan niets

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:58

Als je bang bent dat het gebroken is, zou ik gelijk naar een SEH van een ziekenhuis gaan. Kunnen ze gelijk een rontgenfoto maken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:00

Daar is een hap ook niet voor om naar binnen te gaan omdat je nu vind dat je geen bevredigend antwoord krijgt.

Ik zou gewoon nogmaals bellen met de ha die je nu gesproken hebt. Dat je echt gezien wilt worden.

Macs schreef:
Dan zou ik tot vanavond wachten en naar de HAP gaan! Wat een raar iets dit zeg!
Eerste hulp krijg je een vette rekening dus die zou ik overslaan

edit:
Ik zou idd nogmaals bellen en toch maar je emoties erin gooien :) zou ik normaal nooit doen maar zij gaan nu tegen de regels in..
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 30-01-18 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:00

Wat een meeega raar systeem! In België kan je gewoon naar eender welke huisarts en als het serieus is rijd je gewoon naar de spoed afdeling waar ze je dan verder helpen. Ik zou dus in jou geval dit wel durven overwegen? Knap dokters die een diagnose durven geven over de telefoon. Ook een Fysio lijkt me niet de beste optie, je moet gewoon eerst door een arts gecontroleerd worden fysio komt toch echt pas daarna.

TS jij voelt zelf de pijn het beste, maar als je het niet vertrouwd ga gewoon naar de spoed dienst, je moet je niet laten afschepen echt absurd dit.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:02

ja ik denk niet dat het gebroken is.. denk meer iets in de richting van de spier.
dus hoop dat de fysio iets kan betekenen in dit geval.

meerdere huisartsen zeggen hetzelfde, ja die van mezelf zegt kom maar langs.. maar ga nu niet een uur in de auto zitten. dus ga zo bij de fysio kijken, als het een spier is moet hij het kunnen zien/voelen lijkt me. is dit het niet kan ik altijd nog ergens anders heen gaan.
nu met de ibuprofen gaat het wel iets beter, in ieder geval kan ik normaal zitten zonder constante pijn te voelen. zolang ik maar niet buk of loop. dan doet het veel pijn.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:04

Ja oké maar ik had ooit ook mijn knie gebroken en daar liep ik ook de spoedpost mee binnen, mijn zus pas een ruggenwervel gebroken en daar was volgens de huisarts ook niets ernstig mee. Je zal toch echt rontgens moeten laten nemen om breuken uit te sluiten. Als je dingen hebt horen kraken enz moet je gewoon zekerheid hebben. Gaat wel om je lichaam moet je nog heel je leven mee doen hoor! Better save than sorry.