Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik vroeg me af hoe jullie daar tegenaan kijken.
Geef je uberhaupt aan goede doelen? En waarom wel of niet?
Als je wel geeft, hoe en waarom heb je voor dat doel gekozen?
Daarnaast vroeg ik me af wat mensen nog missen bij de huidige goede doelen; als je bijvoorbeeld nu niet aan goede doelen geeft, wat zou je dan over de streep halen om het wel te doen?
alice0cullen schreef:OK geef niks meer aan goede doelen, geld gaat toch voornamelijk naar de de grote baas. En dat gebedel met die zielige reclames. Kom dan met een uitleg en waar het geld voor gebruikt gaat worden, dat het niet naar de overheid van het land gaat maar echt naar de mensen.
Tot die tijd pijns ik er niet over.
alice0cullen schreef:OK geef niks meer aan goede doelen, geld gaat toch voornamelijk naar de de grote baas. En dat gebedel met die zielige reclames. Kom dan met een uitleg en waar het geld voor gebruikt gaat worden, dat het niet naar de overheid van het land gaat maar echt naar de mensen.
Tot die tijd pijns ik er niet over.
HorseTopShop schreef:Voorheen ging mijn kleding naar dieren4u. Zij krijgen per kg geld ervoor en die kleding gaat dan naar arme landen. Niet wetende dat je daarmee de economie in dat land verpest, want de kledingmakers daar verkopen niks meer.
Supervixen schreef:assie schreef:Als ik trouwens wel eens dmv een overschrijving geld doneer aan een doel , dan kijk ik of dat doel ANBI-geregistreerd is, zodat ik het iig kan opgeven bij mijn belastingaangifte. Scheelt toch weer
Dan ben ik heel benieuwd hoeveel jij ongeveer geeft, want je mag het pas aftrekken als het tussen 1 en 10% van je verzamelinkomen zit.