Hoe vaak val/bezeer jij je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Re: Hoe vaak val/bezeer jij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:06

Dagelijks stoot ik mezelf, en val ook regelmatig, iets met Mn evenwichts orgaan, die soms van het padje af is door me ziekte :') dus hier ook een kneus! En dan breken en kneuzen is er 9 vd 10 keer ook bij.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:08

Ik val niet zo vaak... maar loop wel regelmatig tegen dingen aan, stoten, wekelijks wel blauwe plekken waarvan ik niet weet hoe ze er komen. Ik ben gewoon motorisch gestoord :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:14

Ik stoot mezelf denk wel 3/4 keer per dag soms vaker.
Ben dinsdag van de trap af gevallen :(

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:20

Ik vind zelf niet vaak, anderen wel :+
Heb een dunne huid, dus blauwe plekken heb ik bijna altijd wel op mn benen.

Heb wel een talent voor het hebben van geen standaard dingen. Paar jaar geleden een paard op mijn voet gesprongen. In plaats van een breuk of kneuzing, had ik een zenuwbeschadiging :’)
En laatst heb ik een duw van iemand gehad, gevolg: aanhechting in de schouder gescheurd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:21

Haha lotgenoten _O- ik stoot me minstens 1 x per week aan de tafel die al 4 jaar op dezelfde plek staat. En ik ga regelmatig bijna op mn bek over het 'speelkleed' van Klaaz, blijf ik er wéér achter haken met mn voet, duik ik bijna de open haard in enzo :')
Mijn vriend verbaasd zich altijd over de blauwe plekken. Ik trouwens ook, want 9 vd 10 keer weet ik niet eens waar ze vandaan komen :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:27

Ik moet zeggen (even afkloppen O:) ); ik val of stoot me zeer zelden. Ben een rustig en bedachtzaam persoon, ook in mijn bewegingen. Heb soms wel eens blauwe plekken op mijn benen waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen, maar echt vallen of hard stoten doe ik weinig.
Laat ook weinig spullen vallen en doe ook lang met dingen. Brillen, telefoons enz. kan ik echt jaren mee doen zonder dat ze kapot gaan. Verbaas me dan ook vaak over hoeveel mensen het scherm van hun telefoon gebarsten hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:29

Cyrilletje schreef:
Ik moet zeggen (even afkloppen O:) ); ik val of stoot me zeer zelden. Ben een rustig en bedachtzaam persoon, ook in mijn bewegingen. Heb soms wel eens blauwe plekken op mijn benen waarvan ik niet weet waar ze vandaan komen, maar echt vallen of hard stoten doe ik weinig.
Laat ook weinig spullen vallen en doe ook lang met dingen. Brillen, telefoons enz. kan ik echt jaren mee doen zonder dat ze kapot gaan. Verbaas me dan ook vaak over hoeveel mensen het scherm van hun telefoon gebarsten hebben. :D

Oh ja of dingen kwijtraken zoals autosleutels, paspoorten of bankpasjes. Ben ook altijd zuinig op mijn spullen, alleen raak ik in huis nog wel eens wat kwijt door te goed opruimen _O-

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:30

Oh, vaak genoeg! Ik ben de onhandigheid zelve denk ik. Stoten vooral, soms gewoon tegen iets aan wat ik niet had kunnen zien, maar ik loop vaak genoeg tegen dingen aan, laat dingen op mijn hoofd vallen, ik struikel over mn eigen voeten.. Gelukkig kan ik er wel om lachen.. Je leert er maar mee leven :') :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:34

ik ben onhandig, eigenwijs en motorisch ontspoord, zit continu onder de blauwe plekken, krijg vingers tussen de autodeur, val over schrikdraden enz. enz.
Ik laat ook met grote regelmaat van alles vallen, bij voorkeur op mijn eigen voeten of hoofd en als ik iets ergens in wil gooien, gaat het er standaard naast.......
Dit alles tot grote ergernis van mijn echtgenoot, die pietje precies is, motorisch heeeeeel perfect en NOOIT iets laat vallen *ugh*, zichzelf nooit ergens aan stoot en nooit valt... *ugh* (van de zomer op de stort nog, viel ie over een stukje losliggend draad, hele elleboog aan gort.....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:37

Ik ben een kluns :') , heb soms blauwe plekken waar ik niet snap waar die weg komen . Ga ook weleens te snel door de deur en stoot mijm elleboog aan de deurpost etc .

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:40

Zo vaak dat als er arbeids inspectie komt dat mijn werkgever mij t liefst zou verstoppen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:26

Oef durf ik zo niet te zeggen maar gemiddeld toch wel 1/2 keer per dag dat ik me stoot. Vallen doe ik niet echt vaak. Laatste keer was met de sneeuw toen ik binnen uitgleed :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:36

Ik heb vaak ontstekingen in mijn vingertoppen en als ik die dan stoot ga ik echt door de grond van de pijn. Een normaal mens zou geen krimp geven maar het doet bij mij echt zeer. En nu ik die ontstekingen heb merk ik pas hoe vaak ik mijn vingers stoot.

Ik stoot regelmatig mijn elleboog of teen ergens aan maar dat zullen wel heel veel mensen hebben.

Maand of 2 terug nog buiten gevallen, struikelde over een omhoog staande stoeptegel. Ik kan mezelf niet omhoog houden door lichamelijke problemen dus ik val dan bijna altijd. 2 knieën open en broek stuk. En afgelopen augustus ook gestruikeld (3 kwart broek aan dus niet stuk) over een tegel en toen een mega schaafwond opgelopen omdat ik een stuk door gleed over de stoep. Dat heeft weken geduurd voor het geheeld was.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:03

Ik stoot me niet vaak maar val toch wel zo’n 2x per week van de trap.. Niemand kijkt er meer van op :')
Helaas gebeurt dat niet alleen thuis maar ook op het werk, in het winkelcentrum, enz. Maar ik schaam me er al niet eens meer voor :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:07

Ah, lotgenoten :D

Mijn handen zitten onder de littekens. Haal ze altijd wel ergens aan open en er zitten ook altijd wel krassen of gaten in. Mijn benen zijn permanent blauw en mn knieen zijn ook versierd met oude littekens.
Er zit zelf het e.e.a op mn hoofd dankzij ontploffende soep en een vliegende schep :D

Ik stoot me aan alles en laat ook altijd van alles vallen, dus daar ga ik het niet eens over hebben.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:25

De mensen die van de trap vallen: missen jullie dan de laatste stap of stuiteren jullie echt van boven naar beneden? :wow:

Ik ben helaas best onhandig. Mis een vingertop door mijn onhandigheid met een paard en een touw. Mijn hele vinger lag tot het bot open nadat ik uitschoot met een schaar. Na afloop van brood snijden loop ik geregeld met pleisters rond en mijn kleine teen heeft het zwaar te voortduren :(:)

Vallen gebeurd mij zelden gelukkig *\o/*

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:46

black_kelpie schreef:
Vallen niet zo heel vaak, maar me aan dingen stoten... -O- Ik zit permanent onder de blauwe plekken en weet 9 van de 10 keer niet hoe ze er zijn gekomen. Vooral mijn benen en hoofd hebben pech...

Ik heb precies hetzelfde!! En idd blauwe plekken door geen idee waardoor :roll:

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 00:47

vevina schreef:
De mensen die van de trap vallen: missen jullie dan de laatste stap of stuiteren jullie echt van boven naar beneden? :wow:

Ik ben helaas best onhandig. Mis een vingertop door mijn onhandigheid met een paard en een touw. Mijn hele vinger lag tot het bot open nadat ik uitschoot met een schaar. Na afloop van brood snijden loop ik geregeld met pleisters rond en mijn kleine teen heeft het zwaar te voortduren :(:)

Vallen gebeurd mij zelden gelukkig *\o/*

Ik stuiter meestal wel een paar tredes naar beneden. :+ ik merk trouwens dat ik wel flink zeer heb in mijn lijf na vanmiddag hahaha.

Ook ik laat veel dingen vallen, stoot dingen om, sloop dingen of snijd in mijn handen of haal me aan andere stomme dingentjes open etcz

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:13

Minimaal 1x per dag. Mijn ogen zijn slecht waardoor ik niet goed diepte kan zien. Dusja ik stoot me vaak omdat ik het niet goed in kan schatten als iets uitsteekt. :') En eigenlijk ben ik ook wel beetje een kluns en onbenullig :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 02:14

Ik ben het type dat op een keurig aangelegte stoep valt over een sigarettenpeuk.
Ik kneus mijn enkel omdat ik struikel over een speeltje van de hond in mijn eigen tuin.
Ik heb het gepresteerd een gat in mijn hoofd te krijgen omdat ik struikelde over een knoflookteentje in mijn keuken en wat ongelukkig tegen de keukentafel aankwam. In weze wilde ik dat knoflookteentje oprapen

Maar verder ren ik iedere dag over smalle en stenige bergpaden en er is nog nooit wat gebeurd. :')

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 02:44

Ik heb niet echt heel vaak erge dingen maar mij overkomen wel de raarste dingen.

Zo heb ik eens een stuk glas van 7 cm in mijn voet gekregen, heb hem er uit gehaald als 9 jarige en ben heel droog naar de leraren gelopen om te zeggen dat ik wat bloed had. Was een wonder dat er niks kapot was behalve dan de huid. Zeven hechtingen later en zes weken niet lopen.

Of toen ik op een trampoline op mijn vriendin botste en ik met drie tanden in mijn hand zat, twee voortanden en een snijtand eruit. Naar de tandarts, alles er weer ingezet en het zit nu zo 'n 10 jaar later nogsteeds.

Ben door een glazen ruit gevallen vanaf de trap, heb mijn pols compleet open gesleten om wel geteld een paar mm van de slagader, met een rap tempo naar ziekenhuis en die hadden dit nog niet eerder zo gezien, paar hechtingen rijker weer naar huis zonder echte schade.

Heb mijn ribben een keer gebroken gehad naar vak van paard, puntbloeding in mijn hersenen na een spring avontuur met paard, ben al eens met paard en al van een trailer klep gelanceerd zo de ring in :').
Op mijn buik een keer een trap af gegleden.

Ik ben waarschijnlijk gewoon onhandig, maar gelukkig zit er gemiddeld een jaar tussen mijn ongelukjes :'). Mijn moeder zegt dat het nog wel eens een wonder is dat ik nog leef :+

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:33

vevina schreef:

Beide! Op een goede dag het eerste (een paar treden) en op een slechte dag pak ik inderdaad de hele trap mee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:14

Lotgenoten! :D

Vallen doe ik geluk niet vaak, mezelf bezeren wel regelmatig. (Teen stoten, hand stoten etc) maar nog nooit ernstig :)
De-van-de-trap-vallers, stuiteren jullie dan ook echt helemaal naar beneden? :(:)
Ik ben *klopt af* nog maar 2x echt van de trap gevallen, maar halverwege stopte ik omdat ik me vast kon klampen aan de leuning.

Met gym eens gestruikeld en gevallen, waarbij mijn vingers dubbel gingen. Ik viel met mijn handpalmen op de vloer, en mijn vingers tegen de muur. Die hoek van 90° voelt niet fijn :=

Ik heb het ook gepresteerd om tegen te trap van school aan te botsen met mijn hoofd. (De klap was zo hard dat mijn vriendinnen dachten dat er iemand van de trap viel := ) en ik ben getraind in het struikelen over mijn eigen benen.

Deze zag ik laatst op facebook:
Afbeelding

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:22

Ik val ook niet zo vaak, maar stoot of snij me wel echt elke dag wel eens aan.
Mijn handen zien er uit alsof ik elke dag bramen pluk zonder handschoenen :+ .. en m'n schenen zijn altijd helemaal blauw!

Van de zomer gruwel ik echt, als het te warm wordt heb ik altijd een lange broek aan, durf echt m'n benen niet te laten zien. Zo lelijk al die blauwe plekken... :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:28

Jep, hier ook een :j !

Ik smak met de regelmaat tegen de grond. Vorige week maandag op 1h tijd 2x giga hard tegen de grond gekegeld. Bij die 2e keer maakte een "toeschouwer" de opmerking tegen mijn echtgenoot: "zo meneer, u blijft daar wel kalm onder". Waarop mijn man antwoordde: "tsja, aan sommige dingen wen je nu eenmaal". :roll: