Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amado7 schreef:De kraamvogel zit heel dichtbij mij ! Of werken ze ook buiten hun stad?
Ik denk zelf dat iedere kraamverzorgster wel afen toe van het protocol afwijkt of niet?
Leuk om alle verhalen en ervaringen te lezen!
Jolandeel schreef:Kan me voorstellen dat ze willen dat je naar hun 'luistert', maar het is en blijft de verantwoordelijkheid van de ouders dan. Ik vind zelf eigenlijk dat ze overdag gewoon 'moeten' doen hoe ik het wil. Daar overleg je natuurlijk in, maar ik als kraamverzorgende ben ook verantwoordelijk en ik hoor gewoon naar de protocollen te werken. Als kraamvrouwen graag de baby 's nachts in bed willen, prima maar dan wel inderdaad op eigen verantwoording en dat schrijf ik dan soms ook op in het zorgplan, dan is het zwart op wit. Misschien kinderachtig maar er is genoeg gezeur geweest met dat er toch wat gebeurt en dan sta je als kraamverzorgende niet sterk als je het niet zwart op wit hebt. Na de kraamweek kan je ook weer je eigen dingen kiezen dus ik heb zoiets, ik ga het niet allemaal tegenhouden, het is jullie baby
amado7 schreef:In sommige dingen wel ja. Dingen zoals kruiken etc zou ik uitleggen en samen slapen zou ik de risico s uitleggen en de ouders op eigen verantwoording laten doen. Maar zoals flesvoeding maak ik klaar volgens protocol, willen de ouders dat anders, dan vind ik dat ze dat na de kraamtijd of s nachts op hun eigen manier mogen doen. Zo bedoel ik het meer.
amado7 schreef:Ja dat wel. Maar over de hoeveelheid maken (per voeding of voor 24 uur) heb je wel het recht om nee te zeggen als ouders willen dat je voor 24 uur maakt. Niet dat ik dat niet zou willen doen maar om even een voorbeeld te geven.
En dannog een vraagVerwachten jullie altijd van een kraamverzorgster dat alles even recht ligt in de kast zoals normaal (zo opgevouwen hoe jij doet bv), of denk je, als het maar gebeurt en volgende week doe ik het zelf weer?
amado7 schreef:Corelli schreef:Wat staat er bijvoorbeeld zoal in het protocol?
Dat flesvoeding per voeding klaargemaakt moet worden.
quera schreef:Geloof dat ik je na 1 dag dan al de deur had gewezen![]()
Onze baby en dus onze keus. Uiteraard mag je het opschrijven en de 1e keer aangeven wat het protocol is. Maar dan heb je het aangegeven en dan is het wat mij betreft klaar.