Pijn in borst+ schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 01:38

Ik ben hier inderdaad bekend mee.
Afgelopen zomer kwam ik erachter dat ik ischias heb in mijn linker been en 'bij toeval' zei mijn fysio dat een aantal mensen dezelfde symptomen in de schouder ervaren.
Op dat moment legde ik direct de link tussen de pijnen. Ze voelen hetzelfde. Intense scherpe en zeurende pijnen. Ademhalen, bewegen en gewoon zijn is pijnlijk. En dan ineens is het weg.

In kort is ischias een zenuwbeknelling van de grote been zenuw. In mijn geval is dat extreme uitstralingspijn van m'n onderrug naar m'n knie. Het zeurt en tussendoor schieten en dikke pijnscheuten doorheen.

Geen idee hoe de schouder variant heet.

Momenteel is mijn schouder aardig rustig, maar op tijden dat die heftig was, heb ik ook onderzoeken in hart en longstreek gehad. Scans en foto's van m'n schouder. Fysiotherapie etc. Ik mankeerde niets, maar verrekte wel intens van de pijn, in het linkerboven kwartier van m'n romp. Voor en achter.

Wellicht iets om naar te kijken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 06:32

Ik weet dat de HAP gisteren telefoonstoring heeft gehad, dat kan verklaren waarom je geen contact kreeg

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 11:34

Het kan echt zo veel zijn haha :')

Gelukkig gaat het nu allemaal wel een stuk beter! Heb vannacht goed geslapen, stuk of 2x wakker geworden met hele lichte pijn en dat zonder pijnstillers. Dus gaat zeker de goede kant op.
Wel een beetje stijf in m'n nek, kan m'n hoofd niet heel veel naar links draaien. Dus of het was inderdaad iets met m'n wervels etc of ik heb gewoon raar gelegen.

Ik zal inderdaad even kijken naar het e-mail adres. Maar een storing had het ook kunnen zijn, zoals iemand anders al zei :j

Alle andere dingen de genoemd zijn zal ik ook nog opzoeken!

elenaMM77

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:52

maar een hartinfarct eventueel is toch meetbaar in bloed? en er is toch bloed afgenomen en gecheckt?
komt regelmatig voor dat dan blijkt dat iemand een infarct heeft gehad maar het niet eens wist.. dus dat het per toeval aan het licht komt dat er een licht infarct heeft plaatsgevonden.

lijkt mij dat als er aan trombose en dergelijken gedacht wordt dat er ook gekeken is naar eventueel troponine waarden

xEliine

Re: Pijn in borst+ schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:04

Een infarct is inderdaad meetbaar in het bloed, maar waarom hij geen ECG gedaan heeft snap ik niet goed... Hoe waren je ontstekingswaarden in je bloed?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 15:13

Ik heb geen idee :') Heb werkelijk nog nooit in een medisch proces gezeten..
Ik weet ook niet waarom hij geen rekening heeft gehouden met hartproblemen. Waarschijnlijk omdat alle gemeten waarden goed waren en ik verder (voor zover ik weet) gezond ben? Geen idee.
Ontstekingswaarden ook geen idee. Het enige dat ik weet is dat er bloed is afgenomen en er getest is op trombose. Dat was ook het enige dat op dat blad was aangekruist.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:35

Als het maandag niet over is, dring aan op een hartfilmpje.
Het zal de eerste keer niet zijn dat de ha of hap niet aan het hart denkt omdat er geen uitstraling is naar links maar naar rechts.
Ook is het niet zo dat je persé direct in elkaar stort als je het aan je hart hebt.
Je bent jong, en wellicht is het totaal iets anders, maar een hartfilmpje is vijf minuten werk, en het is toch fijn als je dan even zekerheid hebt!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:36

Ik heb al dik een jaar behoorlijk pijn aanvallen (schouder borst en ribbenkast) bloed onderzoek,hart echo, een ct scan van bovenlichaam en mri bovenlichaam. er kwam niks uit! en het werd zo erg dat ik echt niet meer normaal kon functioneren op werk als in dagelijks leven, ook kreeg ik er hyperventilatie aanvallen bij omdat vanwege de stress die het ook oplevert. Aantal keer fysio gehad en nu bij een manueel die ook dry needling doet. Ik ben nu voorzichtig tevreden met hoe het nu gaat al merk ik dat als ik te lang wacht met therapy dat de pijn weer terug komt. Mijn arts denkt zelf dat het vorm van reuma (costochondritis) is aangezien ik er aanleg voor heb vanwege mijn psoriasis. Er komt binnenkort nog een specifiek bloed onderzoek naar Reuma.

maar goed al en al is het behoorlijk pijnlijk allemaal en de verlichting vind ik dus zelf in dry needling en fysio.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:38

Ik werk ook in een huisartsenpraktijk en er was gisteren inderdaad een telefoon storing (landelijk). Dit begon rond 11.00uur.

Houd je klachten in de gaten, bij niet vertrouwen gewoon bellen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:38

Neem je al iets van maagzuurremmers? Omeprazol oid?
Ik heb wel eens soortgelijke klachten en bij mij is het vaak dan 1 van de drie oorzaken, mijn maag.
Andere 2 zijn blokade van wervel/rib en mijn fybromyalgie wil nog wel eens rare symptomen geven.
Ook kun je nog denken aan HVS, het kan namelijk dat je door de eerste pijn, verkeerd gaat ademhalen, waardoor dat kan ontstaan. Kortom, er is heel veel waar je aan kunt denken, maar ik zou zeker wat omeprazol innemen, aangezien je maag al in opstand kwam, dus die kan wel wat ondersteuning gebruiken.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:40

fannetje schreef:
Neem je al iets van maagzuurremmers? Omeprazol oid?
Ik heb wel eens soortgelijke klachten en bij mij is het vaak dan 1 van de drie oorzaken, mijn maag.
Andere 2 zijn blokade van wervel/rib en mijn fybromyalgie wil nog wel eens rare symptomen geven.
Ook kun je nog denken aan HVS, het kan namelijk dat je door de eerste pijn, verkeerd gaat ademhalen, waardoor dat kan ontstaan. Kortom, er is heel veel waar je aan kunt denken, maar ik zou zeker wat omeprazol innemen, aangezien je maag al in opstand kwam, dus die kan wel wat ondersteuning gebruiken.

ik kreeg idd ook heel veel maag klachten.. vooral het opgeblazen gevoel.