Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Maar niet kunnen wennen aan nieuw montuur bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:47

Ts ik vind het juist wel erg mooi en ook weer meer van deze tijd. Gedurfd maar wel erg mooi. ( snap wel dat je moet wennen)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:47

Ik vind het ook mooi staan en past mooi bij je.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:53

Ik heb sedert vorig jaar ook een heel andere bril.
Heel anders van montuur en ook opvallender van kleur.
Was in het begin ook heel onzeker en dacht dat ie mij niet stond en zoals jij zegt van dan staat ie wel mooi met ander model haar bijvoorbeeld.

Maar het went wel hoor! En dat mensen daar niets over zeggen, velen hebben zo'n dingen niet eens door.
Was bij mij ook zo hoor.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:55

hier halen wij regelmatig brillen uit china.
je hebt er voor een prikje,en altijd goed op scherpte.

heel leuk om af te wisselen,en bv mijn man laat regelmatig een bril sneuvelen(door het klussen,vliegen er stukjes tegen,of hete stukjes van het schijfmachine,.... en is een glas beschadigd,voor zo'n doelen is het dan prima dat de bril op scherpte maar 15 euro kostte bv)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:04

_helga_ schreef:
Ik moet ook een nieuwe bril ik heb deze al 2 jaar en merk dat ik vaker hoofdpijn heb.
Maar ben beetje bang wat mensen er van zeggen je hebt dan toch een ander uiterlijk..
Wil graag in mijn ray-ban zonnebril andere glazen want dat montuur is nog goed. :) zou dat kunnen?

Ik denk dat dat moet lukken. Eens vragen bij de opticien? Succes!!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:07

Toen ik nog een bril droeg, heb ik eens een bijzonder montuur uitgezocht. Heb er heel lang aan moeten wennen, maar uiteindelijk vond ik hem zo gaaf! Ik heb nu ruim een jaar geleden mijn ogen laten laseren en dus geen bril of lenzen meer nodig, maar ik heb mijn bril nog steeds :o Durf hem niet weg te doen omdat het montuur zo leuk is.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:10

Heeft iedereen die een pb wou eentje gekregen?

Het was vandaag een hectische dag (Ikea bed gekocht en in elkaar gestoken en hij is enorm groot uitgevallen! Dat verschil zie je meteen. _O-)

Moest ik iemand vergeten zijn, laat gerust weten dan stuur ik het nog door.

Bedankt voor de steun. Het helpt toch wel.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:24

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto!
Mocht je nou alsnog niet gewend zijn aan jouw nieuwe bril na een tijdje, Kun je ook vragen of de glazen in een ander montuur gezet kunnen worden. Nieuwe montuur moet dan natuurlijk wel ietsje kleiner zijn dan het huidige. Maar het overslijpen van een set glazen is voor de meeste opticiens een koud kunstje :j

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:37

TurboDi schreef:
ik ben ook wel benieuwd naar een foto :o
Ik studeer optometrie (1e jaar)en wij zijn nu ook zo af en toe al wel bezig met het kijken naar brilmonturen en wat iemand het beste staat. En door eigen ervaring weet ik ook, hoe mooier een bril je staat hoe minder het opvalt bij de mensen die je vaak ziet etc.! ik krijg ook vaker positieve opmerkingen over mn (nieuwe) bril van mensen die ik helemaal niet ken dan van bekenden ;)

Edit: inhakend op het bericht hier boven, ik heb altijd al een bril gehad, dus voor bekenden viel het vaak niet op als ik een goede en mooie bril uit had gekozen. Het past dan blijkbaar bij me waardoor het bekenden helemaal niet opvalt. Mensen die mij niet kennen kijken vaker even beter/duidelijker naar de bril die je op hebt waardoor je daar dan sneller een opmerking/compliment van krijgt denk ik

Hee klasgenoot :D

Ik ben net als TurboDi eerstejaars optometrie en laatst vroeg een van de optiekdocenten nog of ik een nieuwe bril had, terwijl ik die al bijna twee jaar heb en dus al van begin van de opleiding en ik zie haar bijna wekelijks :Y)

En ik ben ook wel benieuwd naar je nieuwe bril :)

_helga_ schreef:
Ik moet ook een nieuwe bril ik heb deze al 2 jaar en merk dat ik vaker hoofdpijn heb.
Maar ben beetje bang wat mensen er van zeggen je hebt dan toch een ander uiterlijk..
Wil graag in mijn ray-ban zonnebril andere glazen want dat montuur is nog goed. :) zou dat kunnen?

In principe zou dat moeten kunnen, maar er zijn een paar dingen om mee rekening te houden:

1. Niet in elk zonnebrilmontuur passen glazen op sterkte, ook niet als deze bij een optiekzaak is gekocht. (tenzij
je nu zonneglazen op sterkte erin hebt dan weet je natuurlijk dat dit montuur geschikt is) Dit kun je navragen
bij je opticien. (Al weet ik zo uit mijn hoofd dat de meeste ray-ban zonnebrillen wel geschikt zijn, dus
waarschijnlijk kan het bij jouw bril wel)

2. Er bestaat altijd een risico bij het vernieuwen van glazen in een bestaand montuur dat het montuur breekt. Er
komt wat spanning op het montuur te staan bij het overzetten van de glazen. Een kunststof montuur droogt
met de tijd uit en een metaal montuur wordt ook wat kwetsbaarder met het ouder worden. Het is niet altijd te
zien van de buitenkant hoe de binnenkant van het montuur eraan toe is. Het maakt hierbij niet heel erg uit of
de bril veel gedragen/gebruikt is ja of nee.

Ik werk zelf bij een opticien, dus als je nog vragen hebt stel ze gerust :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:29

Mijn pb is niet beantwoord :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 06:50

Ik draag in de zomer vaker mijn lenzen op het werk en in de winter vaker mijn bril, vraag mij niet waarom maar het is zo...
Maar laatst had ik m dus alweer 2 maanden bijna non stop op zegt een collega:huh heb jij een bril?

Dus ik denk dat het wel normaal is als mensen niks zeggen.
Alla mensen hem niet opvallen past hij je goed.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:49

Ik heb tegenwoordig eyelove brillen. Die behalve echt heel erg goed. En kijken beter dan die van de opticien. En kosten maar €45,-

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 14:19

Sjafrane schreef:
Ik heb tegenwoordig eyelove brillen. Die behalve echt heel erg goed. En kijken beter dan die van de opticien. En kosten maar €45,-

Eyelove ken ik niet. Is dat een keten of via internet?

Is dat in Nederland of België?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 14:22

Ik wil iedereen toch bedanken voor de lieve woorden in het topic en via pb.

Het maakt mij toch wat zekerder. Het is nog wennen maar ik ben nu toch wat positiever over mijn brilen heb er goede hoop op dat ik hem na verloop van tijd mooi zal vinden.

Dus dank je wel! _/-\o_ :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:25

Ik heb sinds vorige week een nieuwe bril. Ik ben nagelstyliste en heb dus veel 1 op 1 contact met verschillende mensen die minstens een uur binnen een meter afstand zitten. Het is nog maar 1 klant opgevallen :j

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:35

Het zit in verschillende drogisten. Ze hebben een website. En dan kan je zien waar het zit bij jou in de buurt. In Nederland

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:46

Laibadji schreef:
Heeft iedereen die een pb wou eentje gekregen?

Het was vandaag een hectische dag (Ikea bed gekocht en in elkaar gestoken en hij is enorm groot uitgevallen! Dat verschil zie je meteen. _O-)

Moest ik iemand vergeten zijn, laat gerust weten dan stuur ik het nog door.

Bedankt voor de steun. Het helpt toch wel.

Ik kijk graag eens mee.
Als brildraagster herken ik dit helemaal hoor!!
Ik heb dit jaar voor het 6de jaar een Theobril ( gekocht in 2012 ) en dat is de éérste bril waar ik gelukkig mee ben!!
De rest viel óf tegen óf ik was er al snel op uitgekeken.
Ik herken je frustratie dus goed.....maar wie weet kijk je je er toch ook wel op dood.
Puistjes worden ook bij élke spiegel groter tenslotte ;-) terwijl verder niemand dat rode stoplicht op je kin schijnt te zien!!

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:02

Ik ben van een kleinere bril naar een ronde, grote bril gegaan. Veel mensen valt het helemaal niet op, is alleen maar een goed ding :)

Ben stiekem wel benieuwd naar de bril, maar als ik iedereen hier zo hoor dan staat hij je goed :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:36

Ik ben ook wel benieuwd TS! :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:05

Heb TS al in een pb gezegd dat ze gerust een foto kan plaatsen hier.
Mooie meid met dito bril hoor!!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 20:22

Oh amaai bedankt :o

Ik moet zeggen dat het wennen echt begint te komen. Had vandaag een bordeaux kleurige trui aan en dat matchte mooi! Ik vind stilaan mijn draai.

Bedankt iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:48

Ga in ieder geval geen gedachten voor andere mensen invullen ;) Wie weet valt het mensen niet zo op dat je een nieuwe bril hebt. Ik zou het erg zonde van je geld vinden als je hem na zo een korte tijd in een laatje legt. Ik zou terug gaan naar de opticien en zeggen dat hij echt niet bevalt. Wie weet kun je ruilen. Dat heeft een vriendin van mij ook gedaan. Was geen probleem en was ook een opticien met een eigen brillenwinkel, dus niks van Hans Anders of PrulPrul ;)