Artose en wietolie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:13

Ik zou als eerste even contact opnemen met je arts over de combinatie wietolie en de medicijnen die je gebruikt, al verwacht ik stiekem dat dit geen problemen gaat opleveren. Navragen kan geen kwaad in ieder geval.

Mijn oma gebruikte eerst enorm veel pijnstillers, wat maar lichtelijk hielp. Stofzuigen, omdraaien in bed etc deed ondanks de morfine en meer nog steeds ontzettend veel pijn. Nu gebruikt zij wietolie en is ze goed als pijnvrij!
Let wel op, de ene olie is de andere niet en reageert natuurlijk anders op elk persoon. Ik zou even recencies van verschillende oliën/merken opzoeken en vooral zelf uitproberen welke bij jou het beste werkt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 17:25

Ben inmiddels door een vreselijk vriendelijk persoon op fb verder geholpen en ga vol frisse moed het proberen

En als ik het had kunnen managen was ik niet tot deze vraag gekomen
Echter met 2 kleinkinderen op komst wil ik altijd mobiel zijn

Hannanas

Re: Artose en wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:54

Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb zelf veel baat bij een full spectrum olie met ongv 2/3e thc en 1/3e cbd. Wel rustig opbouwen anders wordt je avond wel heel vrolijk (of dizzy met een droge mond).

Succes!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:07

Ik heb een poos geleden hier de vraag gesteld naar ervaringen met Cbd-olie en daar kwamen ook erg onteressante dingen naar voor. Misschien loont het de moeite om door te nemen?

[MWS] Ervaring met cbd olie ?

Zelf heb ik eerst Cbd-olie gebruikt maar het deed maar weinig af. Thc heeft meer effect.

(Let wel dat je hier op bokt niet over Thc praten mag).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:41

CBD moet je echt opbouwen en uitvinden wat werkt. EN de kwaliteit moet goed zijn. Veel mensen stoppen te snel.

Dat je niet over THC mag praten is zo hypocriet. Het is dan zogenaamd illegaal, maar medische wiet is inmiddels bekend en ook wetenschappelijk bewezen goed bij veel kwalen. Daarbij worden antibiotica, tramadol, ibuprofen, morfine, chemo kuren, prednison etc etc wel openlijk besproken, die ook schadelijk en verslavend zijn. Wat ik op recept allemaal voorgeschreven heb gekregen bij mijn ziekte, werd ik ziek van. Ik vind dat zo meten met 2 maten.....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:08

Ach ja, thc is ook niet zaligmakend.
Bij mij redt ik het echt niet zonder tramadol, en opiaten vind ik ook prima.
Nooit last van teveel opiaten, wél van teveel thc.
Dan blijf ik veel te lang groggy en ik ben vervelend onrustig.
Lage dosis bevalt wel supergoed.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:32

Daar ben ik het voor mij zelf niet mee eens. Ik heb zoveel troep moeten slikken en heb hele grote operaties ondergaan om er grotendeels vanaf te komen. Helaas heb je toch zelfs 11, bijna 12 jaar later klachten door al die bende. Daar kom ik nooit meer vanaf.

Van THC heb ik alleen wat last als ik te weinig drink. Of als ik het te laat neem, dus te weinig uren slaap krijg. IK neem heel weinig en gebruik ook de cbd.

Zover bekend, zal THC niet die effecten/nadelen hebben op je lichaam zoals diverse heftige medicijnen en pijnstillers.

Veel pijnstillers zijn ook verslavend. Heb dikwijls bij mensen op zaal gelegen die echt heel veel slikte.

Vorig jaar April had ik een knie operatie. Ik nam geen pijnstillers en had na de operatie echt geen pijn. De vrouw tegenover me, had een vrijwel identieke operatie, maar slikte al jaren diverse pijnstillers. Zij klaagde erg over pijn. Iedereen is anders, maar gewenning zie je erg veel.

Het maakt ook niet uit verder wat erger of beter is. Wat wel uitmaakt is dat men hysterisch doet over wiet, waar het gewoon niet erger is dan de geaccepteerde medicatie.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:51

Komisch wel, dat mensen vaak veel vooroordelen hebben over THC, maar wel braaf alles slikken wat de huisarts voorschrijfr. Wat denk je hoeveel troep er in die medicijnen zit. THC heeft ook z'n nadelen wel bij mensen die het misbruiken, maar over het algemeen hoor ik meer positieve dingen van mensen die wiet gebruiken bij pijn oid, dan vage medicijnen.

Ikzelf rook bijna elke avond wiet (niet veel), voordat ik ga slapen. Had hele erge slaapproblemen en nachtmerries na het overlijden van mijn vader. Merk wel dat ik fijner door slaap en veel minder last heb van nachtmerries, sinds ik 'stoned' in slaap val. Voor mij heeft het echt geholpen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:12

Ik snap dat extreme gewoon niet.
Simpel, ik slik tramadol en heb echt geen last van verslaving of bijwerkingen.
Neemt niet weg dat ik zoveel mogelijk vervang voor thc, maar overdag thc maakt me gewoon aardslui en hangerig van en het werkt niet afdoende.
Van cbd olie wordt ik zelfs ziek, niks onschuldig in mijn geval.
En nee, ik slik niet braaf alles wat de dokter zegt, ik verdiep me er eerst in en bedenk of ik dat wel ok vind.
Overigens ben ik verder pro wiet, ik vind het een geweldige uitvinding.
Menigeen met rugklachten zou er dolblij mee zijn tov ibuprofen enzo.
Maar ik had hier dus laatst de buurvrouw op de stoep, ze wist van mijn ziek zijn en vroeg of ik toevallig meer wist van wietolie.
Ja dat weet ik, dus ik heb haar uitgelegd hoe ze het kon maken en ze is zelf aan de slag gegaan.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 07:49

Ik bedoel niemand persoonlijk moonfish :) het valt mij in het algemeen gewoon op. Van wiet word je wel wat hangerig inderdaad, maar voor het slapen gaan ideaal.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:36

Ja bizar he, ik deel je verbazing sharoontje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:13

Het is echt voor iedereen anders. Toen ik voor de eerste keer tramadol kreeg voor mijn hernia, was mijn zoon nog jong. De hele wereld bewoog en mn zoon is zich rotgeschrokken, omdat ik toch wat apart reageerde.

Ooit eerder een paar keer morfine in het zkh gekregen. De eerste keer was ik pas 16 en sliep ik daar vooral op. De 2e keer was ik 21 en kreeg ik een bad trip en hebben ze me iets moeten geven. Mijn man liep even weg, kwam terug en dacht dat hij mij in de film van de exorcist zag. Gelukkig weet ik daar niks van zelf.

Later wisten we het en kan de dosering aangepast worden. Maar van bijv jarenlang diverse prednison kuren heb ik echt schade overgehouden.

En de laatste keer morfine hadden ze een fout gemaakt en kwam ik op dubbele dosis thuis. Ik ben een hele week kwijt en het was eigenlijk nog best gevaarlijk. Mijn man kon niet zomaar vrij krijgen en onze zoon moest naar school. ipv 1 dag, was ik al 3 dgn in zkh geweest, maar moest toch naar huis.

Ik neem in principe alleen thc voor de nacht en dat is thc met cbd in lage dosis. Ik neem ook maar 2 of 3 druppels nu. Ik merk dat als ik het te vroeg neem en bezig blijf het niet gek veel doet nog. Maar ga ik direct lekker liggen en pak ik rust, werkt het heel fijn.

Toen ik een slaappilletje kreeg van de ha was ik snel weg. Die zei; begin maar met een halve. Mijn man zag me wegzakken en zei; ga ajb naar boven, want ik kan je de trap straks niet meer op krijgen zo. Dag erop, de helft van de helft genomen en dat werkte nog voldoende. Dan heb je het over een korreltje van 2 mm nog. Het feit dat het zo werkt, zegt ook wel dat er behoorlijk wat in zit.

Allemaal fijn dat het bestaat, want ik heb vaak roesjes nodig en ben veel onder narcose geweest, maar in het dagelijks leven wil je toch functioneren.

Buiten dat ging het mij ook om de vooroordelen als je over thc of wiet begint, terwijl het grootste deel van de bevolking klakkeloos neemt wat een arts voorschrijft. Het is niet dat het een beter is dan het ander, het gaat om wat voor iemand werkt zodat iemand pijnvrij is, beter wordt en kan functioneren waar mogelijk. Dat moet voorop staan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:33

Het is heel persoonlijk.
Ik heb ook slaappillen, maar ik loop nog vrolijk rond na een hele.
Geen punt, maar ik ben ook op 800 mcg fentanyl icm thc olie nog wakker.
Thc moet ik ook heel veel van nemen wil ik er van in slaap vallen, ik ga eerder dingen zien die er niet zijn dan dat ik in slaap val.
Overigens is prednison een noodzakelijk kwaad..
Ik heb slechte bijnieren, eigenlijk zou ik hydrocortison nodig hebben voor het mooie maar ik durf het gewoon niet aan ivm andere aandoeningen.
Qua medicijnen kan ik ook eng reageren, maar ik weet dat ik altijd op de helft van de helft moet beginnen voor de zekerheid, dat doe ik ook.
Maar dokters zullen dat niet snel zeggen nee, en dat is best kwalijk.
Ik kreeg voor het slapen mirtazapine, maar op 1/4 van de voorgeschreven dosis kreeg ik last van een minder werkend immuunsysteem, voor mij link.
Voor mij is het gewoon heel goed uitzoeken wat kan en wat niet en mijn huisarts weet ook dat ik dat goed uitzoek.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:40

Ja, je verbaasd je over je lijf. Ik liep bij MDL en ik woog niet zoveel meer. Hij snapte niet hoe mijn lijf zo sterk kon reageren op diverse medicatie. Ik kwam vaak terug op de prednison, omdat ik lever problemen kreeg van andere medicatie.
Ik had geen keus, maar heb er nog wel last van. Ik ben geopereerd, dus kon daarna met veel minder medicatie.

Maar ik denk echt dat mijn gewicht ook meetelt.

Nu bechterew/reuma en artrose. Daarvoor spuit ik nu humira om de 2 weken. Dat werkt goed, maar mijn lijf reageert er ook tegen. Heb diverse allergische reacties op mn huid bijv.

Omdat de cbd en thc voor mij wel wat deden, mag ik straks wel humira afbouwen en hoop ik dat de cbd en thc voldoende overneemt weer. De thc die ik voor de nacht neem., is wel van de suver nuver club en combi met cbd. cbd zou de werking iets temperen qua stoned worden.

Voor mij werkt het goed om de thc echt te nemen als ik ga liggen. Als ik het te vroeg neem, doet het te weinig. Het in slaap vallen gaat soms wel wat ''vallerig'' maar ik slaap beter dan zonder.

EN ik moet echt heel veel water drinken. Bij te weinig ben ik snel duizelig en krijg ene droge mond.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 10:09

Na enorm veel hulp van iemand via Facebook heb ik inmiddels besteld en ga ik van de week als ik verder geen verplichtingen heb voor het eerst beginnen..Ben echt benieuwd