Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BlackShadowZ schreef:....De aparte onderwijsvorm waar ik het over heb:
Leerlingen die zich aanmelden voor een niveau vier opleiding, ongevraagd tegerlijk ook nog een niveau drie opleiding laten volgen. Dit resulteert in het feit dat ik dus een voltijd opleiding draai, en daarlangs in mijn eigen tijd drie stages moet lopen gedurende het hele jaar. Dit resulteerd in dagen 06:30 tot 23:30 waarop ik twee stages moet lopen, en naar school moet.
....
Overigens staan er drie verschillende stagebegeleiders van drie verschillende werkplekken achter mijn verhaal, en beamen dat de opleiding op deze manier gigantisch fout bezig is. Dit communiceren zij ook naar de opleiding toe, helaas krijgen zij nooit respons. Ook zien mijn stagebeoordelingen er altijd picobello uit, dus aan het werkveld zal het niet liggen.
In ieder geval, in mijn redenatie is het apart dat een werkgever wel zorgplicht heeft voor zijn werknemers, en een school dat dus niet heeft. [b]Helemaal als je op een mbo 4 opleiding in een klas van 20, zoveel afvallers en overspannen leerlingen hebt. [/b]
Maar goed mijn vraag uit de OP is beantwoord.
BlackShadowZ schreef:Ten tweede: een arts/psycholoog kan en moet zelfs vaststellen wat de reden is. Want ook als je werknemer bent heb je bewijs nodig dat je burn out door werk is veroorzaakt om doorbetaald te krijgen. Als je arts vaststeld dat het door andere factoren komt, heeft jouw werkgever geen zorgplicht meer voor je.
Serendipity1 schreef:Je hele leven lang zullen vrienden, school, familie, je dieren, je werk enzovoorts je verleiden, vragen of moreel gedwongen laten voelen om je grenzen over te gaan. Het is helaas aan jou om je daar als individu tegen te wapenen
Floortz schreef:BlackShadowZ schreef:....De aparte onderwijsvorm waar ik het over heb:
Leerlingen die zich aanmelden voor een niveau vier opleiding, ongevraagd tegerlijk ook nog een niveau drie opleiding laten volgen. Dit resulteert in het feit dat ik dus een voltijd opleiding draai, en daarlangs in mijn eigen tijd drie stages moet lopen gedurende het hele jaar. Dit resulteerd in dagen 06:30 tot 23:30 waarop ik twee stages moet lopen, en naar school moet.
....
Overigens staan er drie verschillende stagebegeleiders van drie verschillende werkplekken achter mijn verhaal, en beamen dat de opleiding op deze manier gigantisch fout bezig is. Dit communiceren zij ook naar de opleiding toe, helaas krijgen zij nooit respons. Ook zien mijn stagebeoordelingen er altijd picobello uit, dus aan het werkveld zal het niet liggen.
In ieder geval, in mijn redenatie is het apart dat een werkgever wel zorgplicht heeft voor zijn werknemers, en een school dat dus niet heeft. [b]Helemaal als je op een mbo 4 opleiding in een klas van 20, zoveel afvallers en overspannen leerlingen hebt. [/b]
Maar goed mijn vraag uit de OP is beantwoord.
Op zich is het best een interessante casus (voor jou erg ellendig natuurlijk, dat spreekt voor zich) maar ik zou dit voorleggen aan het ministerie van onderwijs. Je betaalt voor een studiejaar met de verwachting een waardevol diploma te behalen, en krijgt vooraf informatie daarover. Als de opleiding gaandeweg totaal niet aan het verwachtingspatroon voldoet dan mag je daar gerust vragen bij stellen. Misschien zal het lastig zijn om de stagebegeleiders mee te krijgen in het verhaal, maar als de klachten gegrond zijn, dan is het wel een poging waard.
https://www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen/klachten
Moiraliann schreef:Mijn niveau 4 opleiding op mbo bestond ook destijds uit 3 jaar niveau 3 en 3/4 jaar niveau 4. Helaas ben je inderdaad vaak verplicht om eerst niveau 3 af te ronden en dan kan je pas dat niveau 4 diploma in ontvangst nemen. Bij ons waren gelukkig destijds de stages verdeeld over de 4 jaar. 3X stage in 3.3/4 jaar.( 1X 10, en 2x 20 weken) wij waren gestart met klas van 28 waarvan 4 zonder vertraging hun diploma haalde. De rest heeft allemaal minimaal 1 jaar of meer vertraging opgelopen.
Citaat:Tenzij je verplicht werd om deel te nemen aan de opleiding.