Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:38

ik heb er al zo'n 9 jaar eentje van Philips, echt een topding en gaat nog steeds mee! :+: voor mij scheelt het heel veel in hoe ik wakker word en wil echt nooit meer zonder :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:44

Hebben jullie 1 met rood en geel licht of alleen met geel licht? Ik vraag mij afof dat nog veel uitmaakt.
Heb nu een oudere van Philips waar ik tevreden mee ben maar het is wel echt een enorm ding. Volgens mij zijn ze tegenwoordig toch wat kleiner.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 21:54

Flits__ schreef:
Ik heb ook zo’n 2.5 jaar geleden een wakeup light gekocht. Was er in het begin super blij mee, werd echt uitgerust wakker. Maar inmiddels ben ik al gewend aan het licht dus ik slaap daar doorheen en wordt dan wakker van het geluid. Ook prima, maar meestal slaap ik dan nog half waardoor ik hem uit zet en in het licht gewoon verder slaap :'). Inmiddels staan er dus ook weer een paar wekkers aan op mijn telefoon, anders verslaap ik me ontzettend.

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik moet met de gewone wekker ook het geluid eens in de zoveel tijd veranderen

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:59

daantjuhhh schreef:
Flits__ schreef:
Ik heb ook zo’n 2.5 jaar geleden een wakeup light gekocht. Was er in het begin super blij mee, werd echt uitgerust wakker. Maar inmiddels ben ik al gewend aan het licht dus ik slaap daar doorheen en wordt dan wakker van het geluid. Ook prima, maar meestal slaap ik dan nog half waardoor ik hem uit zet en in het licht gewoon verder slaap :'). Inmiddels staan er dus ook weer een paar wekkers aan op mijn telefoon, anders verslaap ik me ontzettend.

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik moet met de gewone wekker ook het geluid eens in de zoveel tijd veranderen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds m’n telefoon er bij zet als wekker..

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:07

daantjuhhh schreef:
@Miefje Ik denk dat die van de aldi wel uitverkocht zijn?
@LizMD ik hoop dat het voor mij ook goed werkt
@Ricie ik wil wel graag met een geluidje ook vanwege het inslapen
Ik woon in een gehorige flat met buren met een ander dag en nacht ritme dan ik.

Ik heb hem in Duitsland bij de Aldi gekocht (woon bij de grens), weet niet hoe het in NL zit maar volgens mij kun je ze gewoon online bestellen bij Aldi

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:08

lenaa_tje schreef:
Hebben jullie 1 met rood en geel licht of alleen met geel licht? Ik vraag mij afof dat nog veel uitmaakt.
Heb nu een oudere van Philips waar ik tevreden mee ben maar het is wel echt een enorm ding. Volgens mij zijn ze tegenwoordig toch wat kleiner.

Die van mij kun je met rood, blauw, geel, paars en wit licht doen. De witte versie heeft 18 standen, van stand schemerend tot stand ontzettend felle zon waarbij het hele huis meteen verlicht is :')

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:14

Ik vind het nadeel van de wul dat de verlichting van de klok zo fel is. Dat is al een wakker houder op zich

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:15

karev schreef:
Ik vind het nadeel van de wul dat de verlichting van de klok zo fel is. Dat is al een wakker houder op zich

Dat vind ik inderdaad ook wel een dingetje...

Hier ook sinds een jaar of 6 een Philips, fantastisch ding en kan niet meer zonder!
Vaak word ik 5-15min voor dat officieel mijn 'wekker' (radio + licht) gaat al wakker, dus wanneer het licht nog maar langzaam feller word. Dit werkt voor mij erg goed en word dan ook rustig wakker.
Voor de zekerheid zet ik ook mijn telefoonwekker, dit betekent voor mij dat ik dan écht mijn bed uit moet :+

Ik vind het een wereld uitvinding! Als die van mij stuk zou gaan dan komt er zo snel mogelijk een nieuwe...
Ondanks dat er een hoop functies op zitten gebruik ik eigenlijk enkel het licht, als nachtlampje en wake-up

Faelynn

Re: Wake up licht voor moeilijk wakker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:18

Wat klinkt dit handig, nog nooit van gehoord, ik schrik mij juist altijd helemaal rot van mijn wekker, krijg gelijk hoofdpijn omdat ik zo snel wakker schrik. Zijn deze dingen goedkoop te verkrijgen? Anders misschien wel iets om voor te sparen.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:20

Dani199764 schreef:
Wat klinkt dit handig, nog nooit van gehoord, ik schrik mij juist altijd helemaal rot van mijn wekker, krijg gelijk hoofdpijn omdat ik zo snel wakker schrik. Zijn deze dingen goedkoop te verkrijgen? Anders misschien wel iets om voor te sparen.

Ligt eraan wat je goedkoop vind, ik heb er 30,- voor betaald

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:37

karev schreef:

Dat vind ik met de oudere versie wel mee vallen dat kan ik best fel naar beneden zetten. Ben best gevoelig daarvoor.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:47

Wat is het verschil tussen de Philips (€180) en bv de medisana (€50) en heb je ook hetzelfde effect in de zomer als het al licht is?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:55

karev schreef:

Morgen krijg ik mijn nieuwe binnen, die heeft dit blijkbaar niet. Schermverlichting past zich aan aan de omgeving.

...iemand interesse in een ouder exemplaar :o

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:58

ik heb er ook altijd een gehad, ik moest nog steeds meerdere wekkers zetten (luchtalarm op telefoon zegmaar) maar het hielp wel iets, overigens ook om te gaan slapen

StraveroJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:33

Ik zweer erbij :+

Vreselijk ochtendhumeur, wakker schrikken van de wekker, wekker die altijd veelste hard ging...

Heb nu denk ik een jaar of 5 de wake-up light wekker en ideaal!! Heb hem ingesteld op 15 min. voor aflopen het licht van weinig licht naar maximaal licht. Na die 15 min. gaat de radio op zijn zachtste standje aan, en deze gaat ook niet harder (vind ik vreselijk :Y) ) heerlijk rustig wakker worden gewoon. Muziekje, eventjes liggen nog en hop Tsjoptsjop aan het werk :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:45

Werkt echt ideaal. Kan niet zonder.
Zo fijn wakker worden!!

En een tip: zet het geluid niet op vogeltjes. Voor je het weet wordt je in de zomer knetters vroeg wakker van de echte vogels :Y)
Ja, dit heb ik zelf ondervonden

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:46

Oké ik zal er wel even voor moeten sparen, maar €30 is nog wel te doen.
Mijn ritueel is nu altijd de telefoon onder mijn kussen leggen om het geluid te dempen zodat ik niet te erg schrik, dan zachtjes onder het kussen uit en uit zetten, dan ga ik onder mijn dekens liggen en zet ik mijn lampje aan (die is heel fel dus mijn ogen vliegen uit mijn kassen als ik niet eerst onder de dekens duik) En dan probeer ik heel langzaam onder de dekens uit te komen :')
Niet ideaal, maar het werkt, moet alleen opletten dat ik wel echt het lampje aan zet, anders val ik weer in slaap.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:54

Dani199764 schreef:
Oké ik zal er wel even voor moeten sparen, maar €30 is nog wel te doen.
Mijn ritueel is nu altijd de telefoon onder mijn kussen leggen om het geluid te dempen zodat ik niet te erg schrik, dan zachtjes onder het kussen uit en uit zetten, dan ga ik onder mijn dekens liggen en zet ik mijn lampje aan (die is heel fel dus mijn ogen vliegen uit mijn kassen als ik niet eerst onder de dekens duik) En dan probeer ik heel langzaam onder de dekens uit te komen :')
Niet ideaal, maar het werkt, moet alleen opletten dat ik wel echt het lampje aan zet, anders val ik weer in slaap.

Oei, dat is best link hoor. Brandgevaar en straling dichtbij je hoofd.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:59

Ik heb zelf een van de eerste modellen/het eerste model? van philips en ik zweer erbij! Wat ik vooral fijn vind is dat ik in mijn slaap al begin te wennen aan het licht dat zachtjes aan steeds feller gaat branden, waardoor ik niet zo'n last heb als ik uit mijn bed kom om het normale licht aan te doen! Het is een enorm ding, maar ik gebruik hem ook gewoon als nachtkastlamp haha.

Ik gebruik tevens nog wel mijn telefoon erbij en snooze ook nog genoeg. Als de lamp afgaat, gaat die meteen uit en ik snooze nog even door met mijn telefoon. Ik zou niet anders meer willen!

De mijne heeft vogeltjes geluid en nog wat geluidjes en 20 verschillende standen van het licht (wit/geel). Zowel de maximale stand van het licht als het geluid kan je instellen. Dus als je stand 15 van licht wilt hebben als je wekker gaat, bouwt die inn een half uur rustig op naar die stand.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 00:38

Maar hoe doen jullie dat dan met partners die naast jullie liggen, maar niet op dezelfde tijd eruit moeten?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 01:04

Druif_01 schreef:
Maar hoe doen jullie dat dan met partners die naast jullie liggen, maar niet op dezelfde tijd eruit moeten?

Wij hebben er beide eentje. Ik word niet wakker van die van mijn man. Deze staat op radio geluid.
Ik heb stromend water als geluid en mijn man wordt niet vaak wakker van de mijne.

Ook scheelt het dat het licht op je nachtkastje staat. Hierdoor verlicht het meer bij je zelf.

Voor deze wekkers werd ik vaker wakker van zijn wekker. Ook mijn man werd vaker wakker van mijn wekker die ik in mijn slaap uit zette.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 01:15

Bij mij werkt het voor geen meter. Het is fijn dat het licht al aan is als ik wakker word van het geluid, maar ik word dus echt niet wakker van die ‘opkomende zon’. Ik word er ook noet minder verrot door wakker, helaas ben ik nog steeds enorm moe wanneer dat ding gaat en heb ik echt moeite met wakker worden.

Ik vind hem vooral handig als lamp :roll:

Edit: Ik heb btw dat ronde ding van Philips.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 04:16

FrNo: dus het is niet alsof er een bouwlamp aan gaat in de kamer? Want dat is eigenlijk het enige dat mij momenteel tegenhoudt om deze lamp aan te schaffen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 06:45

Ik slaap vrij gemakkelijk in met licht. Vergeet bijv wel eens mijn lamp uit te zetten voor ik slaap. Zou zo'n ding dan helpen? (als het wel gewoon donker is, natuurlijk)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 06:58

Voor mij werkte hij niet, ik had een Philips en vond het schermpje met de tijd veel te licht. Daarbij vond ik de geluiden juist te kalmerend, ik sliep er zo doorheen.

Ik heb nu een radiowekker die begint met het journaal, daar wordt ik rustig wakker van.