Bloed geprikt, niks uitgekomen... Wat heb ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:43

Hoe wordt in Dubai en in België dan het bloedsuiker bepaald?

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:44

Ik denk ook aan B12 tekort.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:46

Danique schreef:
Vitamine etc. heb ik niet laten testen, B12 ook niet dus. Ga ik ook niet doen want ik word niet verzekerd en het kost me klauwen vol met geld zo :=

Ik werk als duikinstructeur dus ik sport uhhhh vrij regelmatig :+ Ik eet 's ochtends een banaan en een mueslireep, 's middags vaak gestoomde groenten, yoghurt met een beetje suiker en een panini broodje met kip+sla+komkommer+tomaat en 's avonds ligt eraan. Ik heb geen honger in ieder geval dus ik eet voldoende.

Ik zet gemiddeld 7000 stappen op een dag, dat zijn er soms dus 15.000 en soms minder.

Ik vind dit niet heel veel met zo'n actieve levenstijl (vooral als alleen echt dit is zonder tussendoortje. Ben je niet je lichaam aan hrt overvragen gewoon?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:50

NatasjavE schreef:
Hoe wordt in Dubai en in België dan het bloedsuiker bepaald?

Laat maar al gevonden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:56

Vermoeidheid is een lastige klacht die heel veel oorzaken kan hebben. Fysiek, leefstijl of omstandigheden. Dus dat een huisarts geen kant en klare oplossing heeft, is niet verbazingwekkend.Ben je ook op Pfeiffer getest? Kritisch kijken naar je leefstijl in het buitenland. In mijn vorige werk heb ik veel met mensen te maken gehad die tijdelijk in het buitenland woonden, werkten Dat kost meestal meer energie dan 'thuis'.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:13

Ijzer moet je nemen met vitamine c 1000 anders neemt de ijzer niet goed op.

Anoniem

Re: Bloed geprikt, niks uitgekomen... Wat heb ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:25

Ik heb niet het idee dat ik mezelf overvraag of te weinig eet/binnen krijg eigenlijk.

Is B12 ook te slikken? Ik dacht dat dat injecties waren.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:30

Danique schreef:
Ik heb niet het idee dat ik mezelf overvraag of te weinig eet/binnen krijg eigenlijk.

Is B12 ook te slikken? Ik dacht dat dat injecties waren.

Zijn ook pilletjes van, smaken heel lekker :') Mijn moeder moet wel injecties, maar die heeft het ook redelijk zwaar.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:34

Ik vind eigenlijk ook dat je heel weinig kcal binnen krijgt. Duiken vraagt heel veel van je lijf, ik zou daar eens naar kijken

B12 kan in pillen maar als je lijf het niet opneemt (maag) heb je daar niks aan en moet je aan injecties.
Ik zou ijzer aanvullen en even naar je voeding gaan kijken... helpt dat niet dan naar b12 gaan kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:39

Ik ga mezelf toch ook niet misselijk vreten als ik hier genoeg aan heb :=

Na hoe lang zou ik iets moeten merken van ijzer en evt b12?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:39

89 (of 8,9 in NL) is toch helemaal geen prima nuchtere waarde!? Ik heb tijdens mijn zwangerschap zw diabetes gehad en mocht 1/1,5 uur na het eten niet hoger dan 7,9 komen. Nuchter was de waarde tussen de 4 en 6 goed.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:46

Delphi schreef:
89 (of 8,9 in NL) is toch helemaal geen prima nuchtere waarde!? Ik heb tijdens mijn zwangerschap zw diabetes gehad en mocht 1/1,5 uur na het eten niet hoger dan 7,9 komen. Nuchter was de waarde tussen de 4 en 6 goed.

De waarde is in nederland ook geen 8,9 mmol/l, maar zou op 4,9 mmol/l uitkomen. En dat is echt een prima nuchtere waarde (er vanuit gaande dat 89 in mg/dl is).
En dat geeft maar aan dat enkel met het geven van een waarde je er niet bent, het hangt vooral van de eenheid af.

Wat betreft B12, dat is er best in tabletten. Alleen bij mensen die een bepaald stofje in de maag missen, werken die niet. Als er de B12 te laag is omdat er te weinig in je voeding zit, dan werken tabletten prima. Alleen.... is het dat wel? Om nou op de gok zomaar van alles en nog wat te gaan slikken in de hoop dat het dan wel over gaat, lijkt mij nou ook niet het beste plan. Zelfs niet als het om redelijk onschuldige stoffen gaat.

Heb je geen familie meer in Nederland? Misschien dat je daar je bloedwaarden (mét eenheid, want zoals je merkt heb je er anders nog niks aan) naar toe kan sturen dat die een huisarts hebben die er voor je naar wil kijken. En anders toch naar de arts terug.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:07

Ben je getest ook op klierkoorts? Is typisch daarvoor....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:29

Danique schreef:
Ik ga mezelf toch ook niet misselijk vreten als ik hier genoeg aan heb :=

Na hoe lang zou ik iets moeten merken van ijzer en evt b12?

Maar je krijgt ook minder honger van weinig eten. Dus het is echt niet zo dar je lichaam voor meer vraagt (met honger) als je lichaam meer nodig heeft

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:46

B12 kan je het beste de zuigtabletten nemen, b12 injecties werken niet bij iedereen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:57

marleen_usar schreef:
B12 kan je het beste de zuigtabletten nemen, b12 injecties werken niet bij iedereen.

Dat is bij mij juist andersom. Smelttabletten deden niets bij mij, ik krijg nu al jaren injecties en dat is het enige wat helpt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:08

kan het gerelateerd aan je werk zijn?
dat het duiken an zich je moe maakt? Misschien denk ik raar maar als mensen down/moe kunnen worden van gebrek aan zonlicht (winter dip) vroeg ik me af of je ook zoiets kunt krijgen als je veel/vaak duikt. Door andere samenstelling van de lucht die je ademt enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 05:34

De lucht is gewoon lucht, niks anders aan behalve dat ie schoner is dan de lucht die nu om je heen hangt omdat het gefilterd is. Bovendien duik ik maar tot 6 meter en vaak 20 min max per duik. Ik heb langere tijd veel intensere duiken gedaan dus dan had ik dat wel gemerkt denk ik...

Ik duik de laatste weken minder omdat het low season is dus ik denk niet dat dat het is.

Ik heb wel gevraagd aan mijn ouders om naar de HA in Nederland te gaan :j

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:20

Danique schreef:
Vitamine etc. heb ik niet laten testen, B12 ook niet dus. Ga ik ook niet doen want ik word niet verzekerd en het kost me klauwen vol met geld zo :=

Ik werk als duikinstructeur dus ik sport uhhhh vrij regelmatig :+ Ik eet 's ochtends een banaan en een mueslireep, 's middags vaak gestoomde groenten, yoghurt met een beetje suiker en een panini broodje met kip+sla+komkommer+tomaat en 's avonds ligt eraan. Ik heb geen honger in ieder geval dus ik eet voldoende.

Ik zet gemiddeld 7000 stappen op een dag, dat zijn er soms dus 15.000 en soms minder.

Euh, klinkt als veel te weinig eten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:23

Op jouw leeftijd heb ik dat ook gehad. Misschien hoort het ook een beetje bij de leeftijd...?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:38

KoudbloedKim schreef:
x_Rebecca schreef:
Kloppen de waarden van de vitaminen ook? Het is best wel de tijd voor een flink vitamine D tekort waar je bijzonder moe van kan worden.
Absoluut even een testje laten doen voor vitamine D. :j
Dat heeft hier echt een wereld van verschil gemaakt.

Ik neem aan dat er in Dubai vit D genoeg is.

Maar het kan vanalles zijn...
Ben je niet gestoken door een of ander beest?

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:45

Ben ik de enige die vind dat je heel weinig eet... ?
Vitamine D zal er genoeg zijn, maar je hebt ook B12 en calcium nodig om het bruikbaar te maken.

Ik denk dat van alles wat meer eten en vaker vlees en vette vis je al een heel eind gaat helpen. Je hebt nu bij lange na geen volwaardig dieet. En dat je geen honger hebt kan zijn omdat je je lichaam hebt laten wennen aan deze hoeveelheden, en die zijn niet genoeg. Helemaal niet gezien je beroep en leefomgeving.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:50

Ik ben ook bijna mijn hele leven opzoek naar de rede waarom ik zo moe ben. Ik ben er achter gekomen dat je door 3 verschillende dingen moe kan worden:
-fysiek
-psychisch
-lichamelijk

Fysiek is dat je je lichaam overbelast door bijvoorbeeld te veel te sporten op te weinig brandstof. Psygisch is bijvoorbeeld dat je heel veel energie verliest door je aandacht en concentratie niet goed te verdelen, of hypersensitief zijn. Lichamelijk is dat er in je lichaam iets fout zit, maar dat kan ook een allergie zijn. Meestal spelen al deze factoren mee, dus bij is de uitdaging om er achter te komen op elk vlak wat het is, en wat ik er aan kan doen om het te veranderen. Ik hoop dat je me een beetje begrijpt en dat je er wat aan hebt :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:58

Inderdaad, je krijgt echt te weinig brandstof binnen. Wil niet zeggen dat hier alleen het probleem ligt maar het kan in elk geval iets helpen. Zo te lezen heb je een enorm actieve levensstijl dus dan kan je gerust rond de 2200-2500kcal per dag nemen, verdeeld over 5/6 maaltijden. Rustig opbouwen uiteraard en met gezonde voeding, dus niet elke dag 4 snickers er bij naar binnen werken :+. Super tof dat je in Dubai woont trouwens!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:02

marleen_usar schreef:

Precies andersom dus.
Als jij geen Intrinsieke factor hebt in je maag kun je slikken wat je wilt maar gaat dat niet helpen.
En heb je alleen iets aan een injectie

https://stichtingb12tekort.nl/wetenscha ... ze-anemie/