Hoe drink jij voldoende?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 20:16

kiwiwitje schreef:
Ik heb een thermoskan met thee op mijn bureau staan. Ik merk namelijk dat als ik iedere keer moet lopen om het te halen ik te weinig drink. Nu drink ik 2 a 3 kannen thee per dag. :)
Ik ben wel zuinig, ik heb 1 simpel theezakje(1kops) in de thermoskan als ik er water in doe en die haal ik er ook vrij snel weer uit..

Herkenbaar, ik hou ook niet van engelse thee... zelfs niet als het hele zachte thee is... :')

Wij hebben het apparaat echt om de hoek staan, ik sta vaak genoeg bij de printer, maar dat apparaat raak ik nauwelijks aan. Mogelijk ook vanwege de vele kalk die er op zit? Het apparaat boven is een stuk schoner/beter onderhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:16

Een kennis van mij heeft standaard een flesje water in de auto liggen en heeft een luxe drinkfles gekocht omdat ie ook te weinig dronk. Die ook overal mee naar toe gaat. Ik zelf ben er ook wat beter mee bezig of probeer het in ieder geval maar ben dan ook veel thuis, ik drink vaak uit grote glazen van de IKEA waar zo'n 400 ml in gaat en grote mokken thee inderdaad, met thee sta ik ook op nu 1 of 2 mokken, misschien is dat voor jou ook een idee

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:17

1. Ik krijg dorst.
2. Ik drink iets.
3. Ik wacht op nr. 1

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:17

Ik kan de mijne niet vinden maar hij is van de hema.
Google op thermosfles losse thee en je hebt iets vergelijkbaars. :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:19

Janine1990 schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik heb een thermoskan met thee op mijn bureau staan. Ik merk namelijk dat als ik iedere keer moet lopen om het te halen ik te weinig drink. Nu drink ik 2 a 3 kannen thee per dag. :)
Ik ben wel zuinig, ik heb 1 simpel theezakje(1kops) in de thermoskan als ik er water in doe en die haal ik er ook vrij snel weer uit..

Herkenbaar, ik hou ook niet van engelse thee... zelfs niet als het hele zachte thee is... :')

Wij hebben het apparaat echt om de hoek staan, ik sta vaak genoeg bij de printer, maar dat apparaat raak ik nauwelijks aan. Mogelijk ook vanwege de vele kalk die er op zit? Het apparaat boven is een stuk schoner/beter onderhouden.

Soms heb ik ook ''echte'' thee. Dus losse thee. Maar ook dan mag er amper kleur aan zitten. Vind de appel/kiwi thee van de appie lekker en de jasmijnthee met oranjebloessem of aardbei ook. maar anders is 1 zoetje in een 1 literkan altijd genoeg

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:20

Janneke2

Re: Hoe drink jij voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:34

...en even een detail mbt het wc gebruik: ik heb een plastuitje van de buitensportzaak.
Handig bij wandelen - maar ook als je maar beter boven het toilet kunt blijven hangen.

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:41

Ik moet ook enorm letten op mijn drinken. Heb heel snel erge blaasontstekingen en die zijn enorm pijnlijk. Wat voor mij enorm helpt is verse soep mee naar mijn werk nemen en dit tijdens mijn lunch op eten/drinken. Het is niet alleen erg lekker maar ook heel gezond. Ik eet dagelijks zo’n 700ml soep.
Ook ‘s avonds heb ik standaard een fles water bij mij wanneer ik tv kijk en probeer ik zo nog wat extra te drinken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:45

Ik ben meer gaan drinken door ervoor te zorgen dat ik altijd water bij mij heb.
Zodra als ik op t werk bij de laatste klant ben van mn tour probeer ik ook flink te drinken.
Zodra als dat ik terug ben en geladen heb voor de volgende tour kan ik dan naar de wc...
Ook probeer ik flink water te drinken tijdens/na het eten...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:01

Ik vergat het ook altijd en dronk meestal rond een halve liter per dag. Ik heb de app hydro coach en die herinnert mij aan drinken. Zodra ik een buzz krijg drink ik wat.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:06

Ik volg ook. Drink maar 2 glazen op een dag en ik voel gewoon geen dorst. Merk er ook niks van aan mijn lichaam.. Ik heb een tijd een app geprobeerd, een dopperfles, een tracker in mijn bulletjournal maar het lukt me gewoon niet. Tot nu toe zijn er mensen die me helpen herinneren dat ik moet drinken

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:22

Uit een halve liter fles drinken helpt mij voldoende te drinken. En 's winters lauw/warm water drinken ipv koud water want dat vind ik niks.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:24

Kuggur schreef:
1. Ik krijg dorst.
2. Ik drink iets.
3. Ik wacht op nr. 1

Dit werkt bij mij dus niet zo, ik krijg gewoon geen dorst.
Soms is het 15:00 en dan denk ik ohnee ik heb nog niks gedronken.
Als ik een dag thuis ben doe ik op een papiertje schrijven hoe veel ik moet drinken.
voorbeeld:
l l l l l x water
l l x thee
l x ranja

Die streepjes moet ik dan doorkrassen, zo houd ik het dan bij!
Op school is het lastiger want ik ben altijd heel bang voor lekkende flesjes en heb ook een beetje angst voor water uit andere kranen :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:30

Ik heb een waterfles altijd bij me. Super handig want er zit bovenin zo’n draaiknop waarmee je kan zien hoeveel flessen je gedronken hebt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 23:46

Ik heb nu twee dagen 's ochtends 2 grote glazen (35cl) lauw water gedronken. Dat voelt al een stuk beter aan de blaas... Dan is het wat minder erg dat ik tijdens het werk wat minder drink. Maar het is wel wat beter om wat meer verspreid te drinken denk ik...

Lizzy, wat voor fles???

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:20

Op de onderkant staat http://www.hydranome.com
Ik heb hem van mijn vader zijn werk gekregen dus ik weet niet waar je hem kan kopen. Zal eens kijken voor je :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:23

Zie dat je hem daar kan bestellen. Ben er zelf onwijs blij mee. Hele mooie fles :j