gek plekje op arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:00

Winged schreef:
Marg schreef:
Mijn man heeft daar last van en al heel vaak heel veel medicatie gehad. Dubbele dosis etc. maar het komt elke keer weer terug. Nu hebben we het al een aantal jaren goed onder controle door gebruik van Selsun. Insmeren, inwerken en afspoelen. Geen medicatie meer nodig!

Ik neem aan dat je dan psoriasis bedoelt, dat is weer net iets anders. (en vaak chronisch)

Ik heb het opgezocht maar het heet Pityriasis versicolor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:05

Winged schreef:
Nog geen andere plekjes ontdekt? Het lijkt het begin van Pityriasis rosea namelijk. https://www.huidziekten.nl/folders/nede ... srosea.htm

1 troost, het is ongevaarlijk en niet besmettelijk. Jeukt wel heel erg :+

Pityriasis it is! (Mijn dochter heeft er ook last van gehad) Wordt veroorzaakt door gisten die op de huid leven. Het is een onschuldige aandoening. In de zomer zie de de plekjes meer door pigmentverlies.
Wordt behandeld met een antischimmel zalf. Even naar de dokter dus.

IMJ

Re: gek plekje op arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:14

Nou ik vind het ringworm of een schimmeltje. :D

IK zou zelf eerst miconazol smeren:)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:17

IMJ schreef:

IK zou maar gewoon even naar de dokter gaan.
Overigens is Pytiriasis een gist of wel een schimmeltje :D :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:49

Oh sorry. Mijn tel doet 'ik' in hoofdletters. Zal de autocorrect eens proberen te wijzigen.. was niet de bedoeling

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:52

Lekker naar de huisarts en dokter Bokt links laten liggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:52

IMJ schreef:
Oh sorry. Mijn tel doet 'ik' in hoofdletters. Zal de autocorrect eens proberen te wijzigen.. was niet de bedoeling

:') hihihi

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:55

Ziet er uit als schimmel, zalf kan je zonder recept bij apotheek halen. Let wel op als je lenzen zou hebben niet eerst aan je schimmel zitten en dan je kenzen in doen. Verder is debenebpersoon of dier er gevoeliger voor dan de ander en er zijn ook dragers ( schimmel kan bij huisdieren paard of andere mensen wegkomen om het ingewikkeld te maken).

Zou beginnen met tubetje zalf en uitvogelen wasr het wegbkomt, 1 plekje is in ieder gevan niet levensbedreigend dus poging wagen en als niet werkt ha.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:58

Babootje schreef:
IMJ schreef:

Pityriasis Rosea die hier eerder ook genoemd werd is volgens mij helemaal geen schimmel maar heeft een onbekende oorzaak en hoeft ook niet behandelt te worden. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:28

Alwiene schreef:
Pityriasis Rosea die hier eerder ook genoemd werd is volgens mij helemaal geen schimmel maar heeft een onbekende oorzaak en hoeft ook niet behandelt te worden. :)

correct :) Rosea is iets wat opeens aan komt vliegen en ook gewoon weer verdwijnt, enige wat je kan doen is een 1 of andere mintzalf smeren tegen de jeuk :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:10

Babootje schreef:
IMJ schreef:

Alwiene schreef:

En als het Pytiriasis versicolor kan het wel behandeld worden met een zalf voor die specifieke gist die dat veroorzaakt. Maar zoals ik al zei is de enige die een diagnose kan stellen de dokter

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:51

Lijkt heel erg op ringworm, ik heb het af en toe ook (werk in een asiel). Gaat meestal vanzelf ook weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:12

Ja ben vandaag bij de ha geweest, en die dacht ook aan ringworm. Heb nu een zalfje ervoor.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:15

lieveli schreef:
Lekker naar de huisarts en dokter Bokt links laten liggen.

Hoewel je natuurlijk volkomen gelijk hebt, hebben we toch met zijn allen 14 keer dezelfde 'diagnose' uitgesproken als de huisarts. Best goed voor Dr. Bokt :+

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:24

Hey! Dit heb ik ook gehad! Op mijn bovenbeen dan. Paar keer naar de dokter geweest maar niks hielp aan zalfjes enzo.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ging denk ik na ongeveer 3 maandjes weg..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:51

Bij jou is het wel héél rood er omheen Edking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:40

Nou inmiddels zijn we 2 weken verder en is het alleen maar erger geworden. Heb nu wel een stuk of 20 plekken op mn lijf en dat wordt nog even niet minder omdat ik al een week hartstikke ziek ben. Dus denk dat ik nog even geduld moet hebben totdat mn weerstand weer een beetje op de rit is. Smeer wel iedere keer netjes.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:02

Ook gehad. Smeerde er schimmeltenen creme op.
Ging vanzelf weg verder. Als het jeukt ff calendulan of vaseline erop.
Of ik pak iets uit mn paardenapotheek. Sudocreme, betadinezalf, tea tree zoiets. Er is altijd wel iets wat helpt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:08

Joolien schreef:
Nou inmiddels zijn we 2 weken verder en is het alleen maar erger geworden. Heb nu wel een stuk of 20 plekken op mn lijf en dat wordt nog even niet minder omdat ik al een week hartstikke ziek ben. Dus denk dat ik nog even geduld moet hebben totdat mn weerstand weer een beetje op de rit is. Smeer wel iedere keer netjes.

Hou er rekening mee dat als jij gevoelig bent en er is in huis of op stal of op werk ergens een bron van die schimmel, dat je het steeds weer krijgt en meer.. Dus dat zal ook moeten worden aangepakt als het niet bij 1 of 2 plekjes blijft.
Zijn overigens naast zalf nog meer opties, maar dan blijft ook staan, dat je de bron moet zien uit te schakelen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:10

PrinceAmos schreef:
Goh net een topic voor mij :').. ik heb deze ook op mijn bovenarm. Wordt gek van de jeuk maar smeer 2x daags met bepanthen.

[ [url=m/EcCF1l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik ook. Is een huidaandoeningen die blijvend is, maar wel kan verminderen. Inderdaad goed vet houden en niet aan jeuken is het beste advies. Gene idee of dit al gezegd is maar open dit topic nu pas

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:06

Afbeelding

ik heb dus ook al 2 week zon rare plek op mn arm, verder nergens

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:21

Ha, dit is schimmel! :)
Even een weekje met miconazol smeren en je bent er vanaf.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:24

Dit is bijna zeker weten inderdaad rosea, wat andere bokkers ook al zeiden.
Dit heb ik een aantal maanden terug ook gehad. Ook naar de huisarts geweest omdat ik dacht dat het ringworm was. Ze kwam direct met rosea aan. Kreeg er ineens nog veel meer plekken bij en na een paar weken zijn ze ook spontaan weer verdwenen.

Bij rosea heb je altijd een moederplek. Deze komt eerder dan de wat kleinere plekjes die tegelijk komen.

De eerste grote plek kwam ongeveer 4 weken voordat ik op mijn buik, borsten en hals wat kleinere plekjes kreeg.

Het is overigens totaal onschuldig en je hoeft niets te smeren.
Ik heb het trouwens over de foto van Joolien. Die hierboven durf ik niet te zeggen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:54

Ik heb hier ook zo'n last van. Inmiddels al de derde winter op rij dat het in November op komt dagen. Ik ben een aantal keren bij de huisarts geweest, maar die weet het nu ook niet meer... :+
Ik heb nu een mentol zalf om de jeuk onder controle te houden, maar het is echt niet meer leuk. Ik heb op dit moment een plekje onder mijn oksel en verschillende kleine plekjes op mijn buik, ze zijn wel niet zo perfect rond als hierboven en af en toe een beetje bobbelig.
Afgelopen jaren ging het in april vanzelf weer weg.

Edit: de pityriasis rosea lijkt er wel heel erg op

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 01:21

Heb ik ook gehad denk ik! Geen jeuk alleen die rare vlekjes. Werden er ook meer na een tijdje. Het ging vanzelf weg :) heel soms krijg ik er weer een ergens als mijn weerstand laag is, gaat dan ook vanzelf weg.