Stamper schreef:Jetke ultee gemaild met fotos.
Maar wat een aparte antwoord.
Die geeft aan dat ik via de site een huidanalyse kan doen, en dat de producten 30 dagen getest mogen worden en daarna eventueel terug gestuurd mogen worden.
De kennis van jetske ultee heeft mij echt van mijn acne af geholpen. op mijn 22e kreeg ik ineens hevige onderhuidse ontstekingen op mijn gezicht. Na vele wanhopige probeersels kwam ik op de blogs van jetske ultee terecht. Haar eigen producten zijn mij te prijzig voor dagelijks gebruik, Maar ze adviseert ook eerlijk over producten van andere merken. Zodoende heb ik o.a. aan de hand van haar "te vermijden ingredienten" en blogs over " hulp bij de keuze van je moisturizer, toner, reiniger etc " mijn huidige verzorgingsroutine samen gesteld.
ik gebruik s' avonds :
1. Reinigers foam decubal
2. Tonic decubal
3. exfoliant: skin perfecting BHA gel 2% paula's choise
4. decubal vitaal gezichtscreme
& s' ochtends na het douchen:
de tonic & gezichtscreme
p.s. bij het gebruik van een exfoliant hoor je je nog bewuster dagelijks in te smeren met een spf.
Ik heb inmiddels 1.5 jaar weer een "goede" huid. Blijf wel altijd wat gevoelig voor ontstekingen na bijv enorm slechte voeding. ( wanneer ik toch een enkele ontsteking op voel komen behandel ik die direct met een beetje benzoylperoxide, meestal trekt het dan vlot weg zonder door te breken )
Als je het lijstje met de "te vermijden ingredienten" naast de grote merken huidverzorgingsproducten houdt, blijken ze vaak lang niet zo goed te zijn voor je huid als dat ze beweren.
voor het gemak voeg ik hem even toe,
stoffen waarvan is bewezen dat ze een irriterende werking op de huid kunnen hebben:
Parfum – Alle soorten alcohol (tenzij helemaal onderaan de ingrediëntlijst/ behalve die met de toevoeging cetyl, stearyl, cetearyl en lanolin) – Balsam of Peru – Bergamot – Cinnamic acid – Mintachtige stoffen – Eucalyptus – Kamfer – Citrusachtige stoffen – Lavendel – Geranium – Methylisothiazolinone – Tea tree olie – Witch hazel – Ylang ylang – Oxybenzone – PABA – Propylene glycol – Sodium lauryl sulfaat – Methyl nicotinate – Synthetische kleurstoffen – Aceton