Antihistamine gebruikers, ervaringen afkickverschijnselen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-18 23:38

Je kunt in elk geval niet alles even veranderen. Deze pillen dus wel.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 23:45

Ik zie staan dat je 180mg pillen fexofenadine hebt. Je weet dat er ook 120 gram is? Zo heb je de mogelijkheid om in meerdere stappen af te bouwen.

Ik schrik best wel van de reacties over het stoppen met de medicijnen. Ik slik het nog uit gemak(ik zou ook zonder kunnen maar slik het omdat ik denk beter de jeuk voorkomen dan later weer met zalfjes moeten smeren) maar zal eens proberen te stoppen met de medicijnen en de bevindingen met je delen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 12:17

Ik heb al getest of 120 mg wel ging, maar helaas.

Happy_Joy

Re: Antihistamine gebruikers, ervaringen afkickverschijnselen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:25

Onrustig, opgejaagd en slapeloosheid zodra ik 1 dag stop (of meestal vergeet), maar met fexo suf en traag, zonder helaas ook geen optie. Spierkrampen weet ik eigenlijk niet, heb wel regelmatig krampen, maar nog niet de link gelegd met het minderen/stoppen van fexo, ik zal er eens extra opletten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 13:42

Ik ben benieuwd happy joy, raar spul is het.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:19

Gebruik je al magnesium voor je spieren? Dan maakt bij mij een groot verschil.
Ik gebruik al 20 jaar af en aan antihistaminica en nog geen dergelijke klachten gehad.
Ben wel onlangs met de montelukast gestopt vanwege acute depressieve klachten als bijwerking, was ook niet echt prettig.

Heb je al de website van lareb bekeken met jouw antihistaminicum? Zij brengen ook wetenschappelijke artikelen uit mbt bijwerkingenprofiel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 15:37

Slik ik ja, ook injecties met magnesium en ik slik vitamine E.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:54

De dingen die je noemt staan onder de bijwerkingen.
Er zijn ook wel degelijk afkick reacties (withdrawal syndrom) gemeld voor dit medicijn dus misschien moet je huisarts even wat beter voor je navragen hoe dat te ondervangen is.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:04

Ik slik ook fexofenadine 180 mg.
Ik moet een keer in de 3 maanden stoppen om te kijken of mn klachten weg zijn (gaat om netelroos).
Voel me met en zonder precies hetzelfde, ik slik wel maar 1 tabletje per dag.
Vergeet hem ook wel is in te nemen en merk dan niks anders dan dat de netelroos terug komt.
Wel zeiden m'n huisarts en dermatoloog dat het echt een van de lichtste hooikoorts tabletjes zijn, mag er ook gerust tot 4 per dag gebruiken. (Doe ik nooit)
Vervelend dat je er zo'n last van hebt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 18:33

Sizzle schreef:
De dingen die je noemt staan onder de bijwerkingen.
Er zijn ook wel degelijk afkick reacties (withdrawal syndrom) gemeld voor dit medicijn dus misschien moet je huisarts even wat beter voor je navragen hoe dat te ondervangen is.

Waar vond je dat?
Ik vond het sporadisch, maar wie weet heb jij andere dingen gelezen als ik! :)
Zelf heb ik inderdaad ook op withdrawal gezocht. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:43

Incidentie is inderdaad laag: <1% van de bijwerkingen zijn ontwenningsbijwerkingen, maar sporadisch betekend niet afwezig.
Je hebt gewoon de loterij gewonnen :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 19:00

Ik win op dat vlak altijd de loterij. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:49

Ik heb een vrijwel onbekende bijwerking dat paracetamol mijn rijvaardigheid zwaar beinvloed en ik al na 250 mg mijn ogen amper open kan houden :+
Geen arts die dat serieus neemt, zelfs mijn eigen vent wilde het eerst niet geloven todat hij het effect zelf zag _O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 21:56

Dat heb ik van antipsychotica en mirtazapine.
Ik ben ziek geweest en een symptoom van de infectie zijn onverklaarbare paniekaanvallen, maar alle fysieke klachten waren natuurlijk van de stress. {:)-:(
Net arbeidsongeschikt, 17 jaar en aan een nieuw middel gezet, Abilify.
Startdosering was 10-15 mg ofzo, ik kreeg 1 mg omdat ik zo heftig kon reageren.
Nou ik zat uiteindelijk op 0.25 mg want ik ben 2 dagen van de wereld geweest van die 1 mg. :') _O-
De psychiater dacht dat het niet kon, 9 maanden later belde ze mijn moeder: ze had toen de volgende patiënt met dezelfde gevoeligheid voor het middel.
Overigens hebben ze inmiddels toegegeven dat ze fout zaten, en dat ik ten onrechte het tussen je oren cirquit ingestuurd ben.

Mirtazapine moest ik beginnen met 3.5 mg, voor het slapen was dat.
De tabletten zijn 7 of 15 mg normaal.
Nou ik ben 1.5 dag stoned geweest en het zeer zelden voorkomende onderdrukkende effect op het immuunsysteem was duidelijk.
Circa 1.5 dag nergens last van gehad qua lyme, maar na 1.5 dag werkte het uit en lag ik dus 2 dagen plat met verhoging op bed.
Dat heb ik van ibuprofen, paracetamol en diclofenac ook, ik krijg als het uitwerkt acuut een soort inhaalslag te verduren en dan gaat mijn immuunsysteem aan het slachten.
Als ik nu griep heb neem ik een extra tramadol, dan is het beter te hebben en kan mijn lichaam toch verder met de griep bestrijden. :)
Ik slik pas paracetamol, diclofenac of ibuprofen als het echt niet anders kan.

Van de mirtazapine blijk ik dus max 1 mg nodig te hebben en dan nog ben ik minstens 24 uur een emotieloze zombie. >;)

Gistermorgen heb ik 5 mg hydrocortison geslikt, mijn bijnieren zijn niet 100% en oud en nieuw plus een virusje trok ik even erg slecht.
Voor die uitzonderingen heb ik hydrocortison liggen, al is het zelden nodig.
Het staat bekend om onderdrukkende effecten op het immuunsysteem, maar ik heb vannacht dus ook liggen baden in het zweet met koortsdromen.
Ik reageer gewoon raar op alles wat je immuunsysteem onderdrukt, eerst dacht ik nog zeur niet zo maar inmiddels heb ik het maar geaccepteerd.

Overigens ken ik nog iemand die geen paracetamol kan slikken. :P
Vriendin van mij valt in slaap van 1 paracetamol, zelfs als ze aan het werk is kan ze écht niét meer functioneren.
Dus ik ken er nog eentje. :D

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:10

Wat vervelend zeg!

Ik gebruik zelf levocetirizine en heb ook altijd afkickverschijnselen als ik ermee stop in de maanden dat m'n allergieën te controleren zijn. Bij mij uit zich dit in hevige jeuk waarbij ik mezelf tot bloedens toe blijf krabben. Deze verschijnselen staan niet op de bijsluiter en de huisarts had er ook nog nooit van gehoord.. Ik bouw de medicijnen dan ook altijd af door ze steeds minder vaak in te nemen op geleide van de jeuk.

Ik hoop dat het jou ook lukt om te stoppen. Altijd fijn om minder medicijnen nodig te hebben.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:30

Vandaag geen fexo ingenomen ben namelijk wel benieuwd wat mijn lichaam zonder doet, helemaal na het lezen van dit topic :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:26

Ik weet niet of je bekend bent met de psychische en fysieke gevolgen van histamine intolerantie? maar de klachten die jij noemt kun je krijgen als de histamine in je lichaam te hoog is. En op het moment dat je dus geen anti-histamine meer neemt en niks aan je voeding verandert dan kan de histamine te hoog worden en je de klachten krijgen die jij noemt.

http://histamine-intolerantie.nl/abnorm ... en-deel-1/

Dieet aanpassen en histamine en biogene amine vrij gaan eten is stap 1.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:57

Ik gebruik ook Levocetirizine, maar gelukkig geen last van afkickverschijnselen als ik het een paar dagen niet gebruik (overigens komt dat nu amper voor, aangezien ik de laatste tijd weer meer last heb van mijn allergieën). Wel ontzettend vervelend dat je er zoveel last van hebt. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar kan het niet zo zijn dat het komt door een combinatie met de rest van je medicatie? Geen idee of dat kan ook.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:45

Elisa2 schreef:
Ik weet niet of je bekend bent met de psychische en fysieke gevolgen van histamine intolerantie? maar de klachten die jij noemt kun je krijgen als de histamine in je lichaam te hoog is. En op het moment dat je dus geen anti-histamine meer neemt en niks aan je voeding verandert dan kan de histamine te hoog worden en je de klachten krijgen die jij noemt.

http://histamine-intolerantie.nl/abnorm ... en-deel-1/

Dieet aanpassen en histamine en biogene amine vrij gaan eten is stap 1.

Ben ik bekend mee, en ik eet inderdaad heel veel al niet.
Echter reageer ik op zoveel gevoelig dat ik niet alles kan schrappen.
Zo kan ik slecht tegen teveel koolhydraten/gluten, ook als ze glutenvrij zijn.
Melk is een no go op kleine beetjes na, maar varkensvlees en soja is ook echt drama.
Ik ben er van op de hoogte inderdaad, maar minder dan dit kan gewoon niet.
Zelfs astronautenvoeding als nutridrink kan ik dus niet tegen, ivm de melkeiwitten etcetera.
Eigenlijk eet ik dus histamine arm, vrij kan nooit. :)

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:43

24 uur zonder, slecht geslapen, pijnlijke spieren in kuiten en enkels (lijkt alsof ik vocht begin vast te houden) voel me onrustig of zal dat een psygisch dingetje zijn? Huid wordt al gevoeliger (contact allergien) en enorme kriebels in mijn neus :+

Misschien straks toch maar fexo nemen :o

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:48

Best schokkend dat je nav dit topic gaat 'spelen' met je medicatiegebruik, daar heb je een dokter voor om je hier in te begeleiden. Zomaar stoppen met medicatie kan (nadelige) gevolgen hebben die jij dus niet overziet nu.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:02

Ik weet echt wel wat ik doe hoor, dagje 'vergeten' is echt geen ramp, gebeurd wel vaker ;) Ik was gewoon heel benieuwd of ik dezelfde verschijnselen zou krijgen als TS en of het daadwerkelijk verslavend zou zijn. Normaal let ik er niet op (omdat ik vergeten ben fexo in te nemen) Ik vind het wel intressant om nu bewust te zien wat het met je lichaam doet.

Overige medicijnen heb ik braaf geslikt hoor, juist omdat ik heel goed weet wat er dan kan gebeuren :o

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:05

Ik heb ook een tijdlang elke dag antihistamine geslikt, maar toen ik stopte geen last van afkickverschijnselen..

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:44

Inhoudelijk kan ik niet echt wat toevoegen, maar wat een interessant topic!
Ik gebruik geen antihistamine omdat ik er heel slecht op reageer, maar door dit topic en het artikel wat Elisa2 heeft geplaatst besef ik dat er veel meer van slag raakt in mijn lichaam dan alleen de (normale) allergie verschijnselen.
Eigenlijk best slecht dat nog nooit een huisarts dit heeft verteld..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 14:22

Djeradalover schreef:
Best schokkend dat je nav dit topic gaat 'spelen' met je medicatiegebruik, daar heb je een dokter voor om je hier in te begeleiden. Zomaar stoppen met medicatie kan (nadelige) gevolgen hebben die jij dus niet overziet nu.

Ze heeft geen anafylaxie..
Niet van een mug een olifant maken.
Het is geen antidepressiva of bloedverdunner, want daarbij zou deze reactie op zijn plek zijn.