Door de therapie (en dan heb ik echt zware therapie omdat ik heel koppig/volhardend ben) zie ik nu in dat wat ik deed veel te veel is geweest.
Ik ben vorig jaar gestopt met mijn eigen bedrijf en gestopt met mijn pensionstal. Ik heb twee paarden verkocht. We hebben alleen nog de pony van mijn dochter aangehouden. Dit geeft al zoveel rust. Ik zit in het afstudeertraject van mijn studie dus nog eventjes en dan is dit ook klaar (kijk er echt naar uit). Mijn werk is relaxt (en leuk

Mijn ervaring en tip is back to basic. Niet teveel op je hals halen. Als je ergens even geen zin heb ook gewoon terug trekken (luisteren naar je gevoel en je behoefte).
Sporten is ook echt heel goed. Ik zit nu een jaar op kickboksen (privelessen en groepslessen gehad en geef nu zelfs les samen met de trainer, dat vind ik echt ontspannend). Mensen schrikken vaak van kickboksen maar je leert onwijs te focussen en ademhaling/hartslag te controleren.
Ik heb heel veel aan mindfulness (was er sceptisch over maar echt het werkt zo goed). BTW krijg ik vanaf deze maand emdr om mijn trauma's te verwerken. Ben nog steeds wel druk met vanalles willen en doen maar op een heel andere manier.
Misschien eens goed om te kijken wat je allemaal doet (of wil doen). Alles op een rijtje zetten incl je verleden (dingen wat spanningen gaf waardoor je mogelijk sensitiever bent geworden voor stress). Echt kijken waar is het begonnen en wat heeft het doen opstapelen.