2018 aankomen: wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: 2018 aankomen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:41

Hoe gaat het hier inmiddels?
In het afval-topic zijn ze al hard bezig las ik :') Hier nog geen drastische veranderingen ingevoerd aangezien dat niet echt mogelijk is.
Ik heb geen weegschaal in huis dus kan niet zien of er verschil is. Ben wel wat moe maar komt waarschijnlijk door de hoeveelheid suikers van de afgelopen dagen en drukte.
Sinds de medicijnen heb ik wel het idee dat ik langer op kan blijven zonder in slaap te vallen. Hart klopt langzamer en regelmatiger, nu heb ik door hoeveel energie dat kostte.

Azmay vind je het 'erg' dat je zoveel eet? Krijg je hulp/begeleiding voor jouw aandoeningen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:47

Ik zie meerdere peuten voor mijn ellende ja :')
Op zich vind ik het niet erg dat ik zo veel eet, maar ik eet wel veel "verkeerde" dingen omdat ik me kapot verveel en honger heb. Moet mezelf weer een schop onder mijn kont geven en gezonde dingen halen eigenlijk. Van iets minder eten word ik echt koud en zwak dus dat moet ik zeker niet doen. Vriend besluit nu af te vallen op het moment dat hij de kasten vol heeft gepropt met chips en koek dus dat moet ik eerst even weg werken :Y)

Beste voedingspatroon wat ik had was met een gevulde salade in de middag maar die energie heb ik niet altijd (heerlijke spiraal dat) en ik eet nu het liefst plantaardig en dan is dat ook niet zo lekker vind ik zelf :o

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:52

Ik meld me ook! Ben altijd al te licht geweest maar ik wil er nu graag echt wat aan gaan doen om aan te komen. Ik weeg nu 51,5 kilo met 174 lengte.

Heeft er iemand van jullie ervaring met van die speciale weight gainers drankjes en supplementen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:01

Ik doe ook mee! Ik weeg momenteel heel erg weinig, de laatste keer dat ik zoveel woog was toen ik 15 jaar was. (Ik word deze maand 29.)
Ik val erg snel af, maar aankomen is erg moeilijk en een lang process. Door stress ben ik de afgelopen week ruim 3 kilo afgevallen. Ik wil weer rond mijn gewone gewicht komen.
Ik neem al meer calorieën in dan normaal, maar het wil niet echt vlotten. Misschien komt het nog door de stress, daarnaast sport ik ook erg veel. (Wielrennen (meestal in de bergen, klimmen)/wandeltochten in de bergen). Ik verbrand dus ook heel veel calorieën.
Ik zou meer moeten eten, maar helaas eet ik al zoveel aan calorieën dat ik gewoon geen plek in mijn maag meer heb voor nog meer voedsel. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:12

Eind vorig jaar zat ik op 44.5, lengte van 1.67. Ik ga morgenochtend opnieuw wegen. :j

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:17

Voorzichtig meld ik mij hier ook, ik ben 51 kg met 1.75 m. Op het moment nog iets minder door net de griep te hebben gehad. Ik wil meer gaan sporten om zo hopelijk door spieren wat aan te komen. Ik heb namelijk al gemerkt dat ookal schuif ik bakken voedsel naar binnen, het gaat er net zo snel weer vanaf :n Dan maar anders.
Ik heb niet echt een streefgewicht, ik wil gewoon weer op houten banken kunnen zitten :o en me fijner voelen in mn lichaam.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 23:14

Ik ben echt al begonnen :):) mijn tweede keer avond eten nu aan bereiden :') morgen even wegen wat mijn start gewicht is

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:18

Tweede keer al? Netjes zeg!! :D
Mijn startgewicht is 44 kg :=

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:22

Ik probeer ook altijd aan te komen! Zo moeilijk. Inmiddels heb ik ook een lastig dieet vanwege gezondheidsredenen. Ik eet amper vlees, tarwe, granen, gluten, melk en suiker. Ik heb hierdoor stuk minder buikpijn en minder opgeblazen gevoel maar aankomen is nu nog moeilijker!

Omdat ik dus broodvervangers nodig had heb ik nu een goed excuus om lekker veel pannekoekjes van boekweitmeel met havermelk te eten haha :D ik ontbijt om de dag met 3 van die en doe er bessen met een beetje biologische honing op :) zoooo lekker! De andere dagen dan andere dingen want pannekoeken bakken kost tijd en lukt niet elke dag :p

Maargoed. Aankomen is erg lastig.
Ik ben 170 met 51 kg. Komt voornamelijk doordat ik al mijn energie steek in emoties (high sensitive person, hsp). Ben van binnen non stop bezig, drukte maakt me moe, etc... heel vermoeiend! Wie weet herkennen andere dit?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:10

Ja woepsie90, dat heb ik ook. Ik ben een heel erg emotioneel en gevoelig persoon, daardoor verlies ik ook erg snel gewicht.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:45

Mag ik mij ook melden? Ik zou heel graag een paar kilo aankomen, maar kan het niet alleen.
Ik ben 1,77m en weeg 55 kilo, voor mij zou 63 kilo perfect zijn. Maar iedere kilo die erbij komt, maakt dat ik weer stop met eten (ik kom van de 48 kilo af en krijg het niet hoger).

Op mijn eten let ik niet. Eet 's morgens een kom muesli of brinta, 's middags 2 tot 4 boterhammen, 1x in de week pannenkoeken en 's avond gewoon vlees, groente en aardappels, 1x in de week friet en 1x om de 2 weken pizza of lasagna. Ook snoep (vooral chocolade) gaat goed binnen, maar aankomen lukt niet. De zeldzame keer dat er een kilo bij is, verdwijnt mijn honger en trek in zoetigheid tot hij er weer af is. Stress is ook een factor om te stoppen met eten, spanningen in huis idem.

Qua drinken, ik drink 1 of 2 glazen water op een dag, een paar glazen cola, 1 of 2 bekers koffie en (helaas weer) 2 redbulls.

Helaas ben ik in het verleden door mijn ex 30 kilo kwijt geraakt in een half jaar, dat is nu al bijna 12 jaar geleden en sindsdien zijn de problemen begonnen.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:28

Bij mij zouden er ook wel weer een paar kilo's bij mogen. Zal straks eens wegen waar ik momenteel op zit.

Herken wel veel in dit topic..
De (pijnlijke) opmerkingen van anderen.
Het gevoelig zijn voor emoties.
De angst voor misselijkheid.

Ben ook wel eens bij een dietiste geweest, maar kon niks met haar denk- en werkwijze. Mij foto's laten zien van de hoeveelheden die ik zou moeten eten doet niet zoveel.
Het besef dat ik meer zou moeten eten is er wel, het gaat er voor mij meer om hoe, wat en wanneer.

Ik lees hier iets over opbouw schema's heeft iemand misschien een prettig schema die hem met mij zou willen delen?

Heb wel eens BodyMass Perfectioner shake geprobeerd in de smaak hazelnoot caramel. Klonk erg lekker maar de geur en smaak waren niet weg te krijgen.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:37

Jaaaaa ik doe mee!
Ik zal later even wat uitgebreider posten maar sws fijn dat er meer mensen zijn die aan willen komen. Ik merk dat ik het lastig vind om te bepalen wat nu goed is, met name qua sporten erbij....

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:04

Ik meld me ook.

Ik kom niet bij en heel dat is inderdaad heel frustrerend...

Ik vind mezelf ook echt te mager nu. Hoe gaan jullie proberen bijkomen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:34

woepsie90 schreef:
Ik probeer ook altijd aan te komen! Zo moeilijk. Inmiddels heb ik ook een lastig dieet vanwege gezondheidsredenen. Ik eet amper vlees, tarwe, granen, gluten, melk en suiker. Ik heb hierdoor stuk minder buikpijn en minder opgeblazen gevoel maar aankomen is nu nog moeilijker!

Omdat ik dus broodvervangers nodig had heb ik nu een goed excuus om lekker veel pannekoekjes van boekweitmeel met havermelk te eten haha :D ik ontbijt om de dag met 3 van die en doe er bessen met een beetje biologische honing op :) zoooo lekker! De andere dagen dan andere dingen want pannekoeken bakken kost tijd en lukt niet elke dag :p

Maargoed. Aankomen is erg lastig.
Ik ben 170 met 51 kg. Komt voornamelijk doordat ik al mijn energie steek in emoties (high sensitive person, hsp). Ben van binnen non stop bezig, drukte maakt me moe, etc... heel vermoeiend! Wie weet herkennen andere dit?

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij :')
Eet inmiddels wel weer gluten anders was het niet te doen en gelukkig zit ik beter in mijn vel en dat helpt ook heel veel.

Ik ga proberen beter, vullender en gezonder te lunchen en gezonder te snacken. De suiker en zo is er weer in geslopen terwijl ik daar eigenlijk heel veel last van heb..
Dan is get hopen dat mijn lichaam er ook echt voldoende uit haalt en ik dikker word doordat ik mijn lichaam niet belast met dierlijke producten of suiker maar dat zullen we zien :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:57

Voor wie behoefte heeft kan ik vanmiddag mijn eetschema wel delen?

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:42

Mag ik ook meepraten? Ik hoef niet per se aan te komen (vergeleken met sommigen hier ben ik zelfs zwaar _O- ) maar er moet zeker niet meer vanaf. Ik zit nu steeds op het randje van ondergewicht, en met al die afvalpogingen om me heen vind ik het soms lastig om gewoon stevig te blijven eten.

Ik ben voor mijn eigen inzicht MFP gaan bijhouden en daar blijkt ook uit dat ik op een dag waarop ik denk gezond te eten eigenlijk te weinig binnenkrijg... Zeker als ik gesport heb, met een uurtje spinnen ben je toch al gauw 400 kcal verder en die eet ik er ook niet zomaar bij. Ik krijg ook geen extra honger of zo :+

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:14

Nayomie schreef:

Goed idee!

Zal de mijne ook opschrijven (allergie vrij dieet dus komt misschien apart over):

Ochtend
4 havercrackers met bio pindakaas en klein beetje pure hagelslag
Banaan

Tussendoor
Kokos cacoa dadel reep
Stukje pure chocola met zoute caramel

Lunch
Drie pannenkoekjes (ei, boekweitmeel, havermelk) met frambozen, blauwe bessen en bio honing

Tussendoor
Iets te veel naturel Pringles :D
Appel

Avondeten
Glutenvrije pasta met zelfgemaakte bolognese saus (bio gehakt, paprika, ui, tomaten, champignons, restje snijbonen van gister).
En parmezaanse kaas

‘s Avonds

Lactose vrije yoghurt met gluten vrije cruesli met heel laag suiker gehalte en bio rozijnen. En waarschijnlijk nog blauwe bessen erop. En een stukje pure chocola na :+

Gedurende de dag drink ik water en kamille thee.
Ik eet dus minder vlees en minder lactose dan vroeger maar het is er nog niet helemaal uit puur omdat ik dat lastig koken vind met een gezin ;)
En ik moet nog meer dan dit eten want aankomen doe ik dus niet. Ik eet dit nu ongeveer 2 maanden
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 04-01-18 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 20:17

woepsie90 schreef:
Nayomie schreef:

Goed idee!

Zal de mijne ook opschrijven (allergie vrij dieet dus komt misschien apart over):

Ochtend
4 havercrackers met bio pindakaas en klein beetje pure hagelslag
Banaan

Tussendoor
Kokos cacoa dadel reep
Stukje pure chocola met zoute caramel

Lunch
Drie pannenkoekjes (ei, boekweitmeel, havermelk) met frambozen, blauwe bessen en bio honing

Tussendoor
Iets te veel naturel Pringles :D
Appel

Avondeten
Glutenvrije pasta met zelfgemaakte bolognese saus (bio gehakt, paprika, ui, tomaten, champignons, restje snijbonen van gister).
En parmezaanse kaas

‘s Avonds
Lactose vrije yoghurt met gluten vrije cruesli met heel laag suiker gehalte en bio rozijnen. En waarschijnlijk nog blauwe bessen erop. En een stukje pure chocola na :+

Ik eet dus minder vlees en minder zuivel, het is er nog niet helemaal uit puur omdat ik dat lastig koken vind met een gezin ;)
En ik moet nog meer dan dit eten want aankomen doe ik dus niet. Ik eet dit nu ongeveer 2 maanden

Op hoeveel kcal kom je? Klinkt zo weinig

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:20

Geen idee, heb dat nog nooit bijgehouden. Van brood kom ik aan maar krijg ik ook hevige krampen van... ik eet niet elke dag crackers als ontbijt en pannenkoeken als lunch. Ik heb ook paar x per week zuurdesem brood (iets minder buikpijn) of flinke bak yoghurt met cruesli en fruit met banaan erbij. Maar vandaag was het dus dit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:20

Zal dit weekend mijn eetlijst even plaatsen.
Ben wel even geschrokken, ik ben in in maand 5 kilo afgevallen -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 19:32

Nayomie schreef:

Hoe dan??? Iets anders gedaan?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:36

Ik doe niets met eetlijsten :o
Als ik zou eten als Woepsie zou er helemaal niks meer over zijn van mij :o maar ik heb geen allergieën. Wel een chronische darmziekte :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:39

Gianti schreef:
Nayomie schreef:

Nee maar stresslevel heeft een hele sprong in de lucht gemaakt -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 20:28

Nayomie schreef:
Gianti schreef:

Nee maar stresslevel heeft een hele sprong in de lucht gemaakt -O-

Zelfs voor dar vind ik 5 kilo extreem.. 10% van je gewicht... ik zou toch even langs huisarts gaan, bloedprikken.