Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daks

Berichten: 5837
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:25

Ach ja ik meld mij

Het is afgelopen zaterdag begonnen.
Afgelopen dinsdag op mijn werk bijna gestikt in een hoestbui en daardoor op de medische dienst beland. Daar medicijnen gekregen en zuurstof en sindsdien knap ik langzaamaan op

Janneke2

Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:51

...hebben jullie het af en toe ook zo steenkoud?

Birdie60

Berichten: 8405
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:03

Janneke2 schreef:
...hebben jullie het af en toe ook zo steenkoud?


Ja ik hier ook.

KarmaChansy

Berichten: 6932
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:06

ik meld mij ook, al 2 weken, ik vind het echt vervelend, gelukkig was ik al van plan mij kerst in Pjs de spenderen :')

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 20:07

Ik heb het juist bloedheet.

Anna_98

Berichten: 461
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:08

Ik heb het ook te pakken. Sinds dinsdag al een beetje schor, donderdag m'n stem volledig kwijt, flink hoesten, sinds gisteravond een loopneus en koorts erbij, dus het gaat lekker. Hopelijk morgen weer een beetje beter en met de kerst weer de oude

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:24

Ziek nee smoor verkouden ja. Al weken en het wil maar niet weg. Vooral snachts en als ik wakker word. Maar ach gaat wel weer over.

Amado7

Berichten: 10746
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:23

Hier ook. Hartstikke verkouden en voel me er knap beroerd door. Kon helaas geen vrij nemen dus morgen ma en di werken en di avond vlieg ik naar barcelona dus dan moet het een beetje over zijn :D

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:42

Ik heb de eer om mezelf ook te melden.

Ben al een aantal weken niet lekker/verkouden. Afgelopen maandag voelde ik me echt beroerd, ik dacht 2 dagen afwachten zal het wel beter gaan tot ik dinsdag/woensdag echt rete benauwd kreeg en zowat stikte. Ik naar de HA -> longonsteking geconstateerd. Een dag later (vrijdag) was ik nog veel benauwder en nog zieker dus teruggegaan en extra prednison erbij gekregen.

Man wat heb ik het taai met mezelf, mn longen doen zeer, kan niks en voel me beroerd, heel fijn zo voor kerst :')

Beterschap allemaal!!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:50

Mn vriend was de hele herfstvakantie strontverkouden en ziek. En echt ik ben zo verbaasd over mijn weerstand dit jaar. Letterlijk in shock. Ben nog niet verkouden (geen snotneus, niet hoesten) ook niet het gevoel van he niet lekker. Gewoon nog helemaal niks. Ben ervan verbaasd. Leef ook helemaal niet anders als normaal gewoon nog hetzelfde als vorig jaar. Apart maar heel fijn!

Beterschap allen die wel ziekjes zijn! :)

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:51

Jep, vorige week buikgriep meegepikt op stage, en nu een verkoudsheid virus, vies slijm, hoesten, koppijn en gewoon niet lekker. maar ik ben ook oververmoeid dus pak nu alles mee. wel balen.

kiwiwitje

Berichten: 20165
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:55

het meeste is hier nu wel over,
Snotteren, hoesten JEUK en een dag of 2 diarree. Schoonvader had het zelfde en die was ivm jeuk naar de huisarts gegaan, die had er al een aantal met het zelfde gezien en die vertelde dat het een virusinfectie was.

Ik snotter nu nog een beetje maar verder overal vanaf.

idylle
Berichten: 5842
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:15

Ik meld mij ook!
Sinds een week of 3 weer aan het werk en daarvoor 1.5 week thuis gezeten met fikse griep,verkouden, hoesten en geen stem.
Nu werd ik eergisteren alweer wakker met een verkoudheid en enorm hoesten.. wordt er niet goed van!

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:22

Bij mij was de verkoudheid ondertussen zo erg dat ik verplicht (van vriendlief) de dokter maar gebeld heb.
Hoesten tot ik letterlijk begon te kokhalzen en kotsen, overal spierpijn, overal jeuk, dus echt over mijn hele lijf, koortsaanvallen, vooral midden in de nacht wakker worden en dat het zweet letterlijk van je af stroomt, uitgeput zijn en van gekheid gewoon niet weten wat je nog kan doen.. Nu 2 weken bezig en ik heb nú pas het idee dat ik me echt fitter begin te voelen, behalve dat ik na één dingetje doen alweer zó ontiegelijk moe ben.

Jildau

Berichten: 9439
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:23

Afgelopen nacht werd ik wakker omdat ik het suuuper koud had ineens. Kon niet stoppen met trillen. En spierpijn overal..

Vreemd virusje. Strepsils en thee helpen mijn keel de dag door momenteel.

Anoniem

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:28

Ja het gaat heeel erg rond.. M'n buurvrouw was ook ontzettend aan het snotteren, buurmeisje al een week flink aan het hoesten, beste vriendin had van de een op de andere dag een hele zware keelontsteking koorts en alles kon amper drinken binnen krijgen ging zelfs out van de pijn maar is ook weg gestuurd door de huisarts moest maar ibuprofen gaan slikken, maar zelfs de toegestane hoeveelheid hielp niet genoeg voor haar, nu is het vanzelf rustig aan wel aan het over gaan maar kreeg ook geen kuur. Zelfs m'n opa die bijna nooit ziek is is heel ziek al voor de 2e keer dus heeft nu wel een kuur gekregen.. Ja het gaat erg rond :x

kiwiwitje

Berichten: 20165
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 00:49

Goudlokje1 schreef:
Bij mij was de verkoudheid ondertussen zo erg dat ik verplicht (van vriendlief) de dokter maar gebeld heb.
Hoesten tot ik letterlijk begon te kokhalzen en kotsen, overal spierpijn, overal jeuk, dus echt over mijn hele lijf, koortsaanvallen, vooral midden in de nacht wakker worden en dat het zweet letterlijk van je af stroomt, uitgeput zijn en van gekheid gewoon niet weten wat je nog kan doen.. Nu 2 weken bezig en ik heb nú pas het idee dat ik me echt fitter begin te voelen, behalve dat ik na één dingetje doen alweer zó ontiegelijk moe ben.

Bah! Op t kotsen na(gelukkig) hier precies t zelfde. Alleen ik ben er nu met 2 weken zo goed als vanaf.

onpaard

Berichten: 2976
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:10

Begin oktober was ik goed ziek, eerst de longen uit mn lijf hoesten en flinke spierpijn en koorts daarna erge keelpijn en hoofdpijn. Ik ben er ruim 10 dagen zoet mee geweest. Gelukkig na de griep totaal geen last van verkoudheid.

Alle zieken, beterschap

Electra63

Berichten: 17982
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:17

Mijn dochter en ik hebben vorige maand al ruim 3 weken heel erg gehoest. Ondanks mijn griepprik.
Ik heb een hoestdrank bij mijn huisarts gevraagd, omdat het spul van de drogist niet hielp.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 01:20

3 weken geleden een week flink ziek geweest. Het begon al dat ik het al een week ijskoud had en verkouden was. Na een week dacht mijn keel leuk mee te doen. Naar de huisarts geweest, flinke keelontsteking, AB kuur meegekregen. Inmiddels sinds een week weer aan het werk maar ik blijf snotverkouden.

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:04

Paar week geleden was ik goed ziek. Ben nu weer dat pad aan het belopen. Hoesten, niezen, slijm in de neus en keel. -O-

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:43

Een tip voor jullie zieken: heet water koken, paracetamol en een vitamine C tablet erin, dat opdrinken.. erg goedkoop middel en heeft dezelfde werking als een citrosan :j

germie

Berichten: 26118
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:45

In oktober was ik ineens ziek. Ben dat hooguit eens per 5 jaar. Maar nu had ik koorts, geen stem en hoewel ik mijn oren nog kon klaren zaten de zeefbeenderen dicht. Man dat was best pijnlijk met duiken, maar gelukkig liet mijn lichaam mij niet in de steek zodat er gedoken kon worden (anders zijn er kunstgrepen als pseudoefedrine, een ander raad ik aan dan even niet te duiken, maar dat kan Germie niet ;) ). Een heerlijke soloduik gemaakt van 3 uur in een grot (1200m ver er in tot 76m diepte). De dagen er na ging het steeds beter.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-12-17 09:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:46

Janneke2 schreef:
...hebben jullie het af en toe ook zo steenkoud?

Ik heb soms een mega opvlieger. Echt enorm warm, zweet overal en nergens en na een paar minuten is t over.

Hier komt het nog niet echt goed door.. wel hoesten en snotterig, maar niet echt verkouden ofzo.

Eloya

Berichten: 5213
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Meer mensen ziek, erg hoesten en verkouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:26

Hier gisteren koorts. Dus met flink wat paracetamol aan het werk. Vannacht redelijk geslapen eindelijk en nu hoest ik vies groen slijm op. Keelpijn wel minder. En idd zo'n hoofdpijn en oren dicht brr

Gezellig met kerst XD