2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:49

Leffroi schreef:
alleirbag schreef:
Waarom wachten tot 1 Januari?

Omdat Kerst voor de deur staat en ik dan écht niet alleen op een wortel ga zitten kauwen :+

En ga je dat wél doen als je lijnt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:50

alleirbag schreef:
Waarom wachten tot 1 Januari? Als je gewoon nu al begint, weet je tenminste dat je verleidingen kunt weerstaan... Want als je 1 Januari zegt, dan mag je dus vanaf 0.00 uur ook geen oliebollen meer, geen champagne, whatever. Maar nee, dan zeggen we ineens; "we beginnen mórgen".

Nu beginnen is niet zo moeilijk.

Omdat ik zelf bepaal wanneer ik begin :+

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:51

Ik meld me hier ook maar. 5,5 maand geleden bevallen en roep al een poosje dat ik 'nu echt begin' :+
Ben mn zwangerschaps kilo's al kwijt (15kg) maar wil de andere 15kg er ook weer vanaf. Na mn 1e zwangerschap al nooit meer op mn oude gewicht gekomen. Maar wil nu echt mn best doen. Hopenlijk helpt dit topic er bij om het vol te houden :D

Gaan jullie een speciaal dieet volgen?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:52

Zonnetje81 schreef:
alleirbag schreef:
Waarom wachten tot 1 Januari? Als je gewoon nu al begint, weet je tenminste dat je verleidingen kunt weerstaan... Want als je 1 Januari zegt, dan mag je dus vanaf 0.00 uur ook geen oliebollen meer, geen champagne, whatever. Maar nee, dan zeggen we ineens; "we beginnen mórgen".

Nu beginnen is niet zo moeilijk.

En dat mag; ik hoef die extra aangevreten kilo's er niet weer af te lijnen...het is inderdaad jouw keuze. Anders stelde ik de vraag ook niet. Waarom kies je voor 1 Januari en niet voor vandaag, of de 29e, of de 3e?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:53

Sann_ schreef:
Ik meld me hier ook maar. 5,5 maand geleden bevallen en roep al een poosje dat ik 'nu echt begin' :+
Ben mn zwangerschaps kilo's al kwijt (15kg) maar wil de andere 15kg er ook weer vanaf. Na mn 1e zwangerschap al nooit meer op mn oude gewicht gekomen. Maar wil nu echt mn best doen. Hopenlijk helpt dit topic er bij om het vol te houden :D

Gaan jullie een speciaal dieet volgen?

Nee kcal bijhouden en sporten weer een beetje oppakken. Verboden voedsel heb ik nu geen zin in. Alles met mate.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:53

Ik probeer wel wat meer te letten op wat ik eet.
Ook met kerst, eet echt wel kerstkransje, maar probeer het er bij 1 te houden en niet meteen 10. :))
Maar soms heb ik nog even een terugval en dan gaat het mis. :=
Daar moet ik vanaf komen.

Nala

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:54

Ik doe ook mee! Wil graag fitter en iets strakker worden, al ben ik niet ontevreden met hoe ik nu ben.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:56

Ik ga dit keer ook meedoen 1,5 kg per maand moet ik kunnen! Ik ga gewoon weer gezonder eten en weer sporten volgend jaar. Dan moet dat vast lukken.
Alvast succes iedereen!!

Edit: in het totaal zou ik graag 20kg kwijtraken maar eer maar eens van de 84kg naar onder de 80 :D
Laatst bijgewerkt door maylotje op 22-12-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:56

alleirbag schreef:
Zonnetje81 schreef:

En dat mag; ik hoef die extra aangevreten kilo's er niet weer af te lijnen...het is inderdaad jouw keuze. Anders stelde ik de vraag ook niet. Waarom kies je voor 1 Januari en niet voor vandaag, of de 29e, of de 3e?

Tussen het ene uiterste en het andere zit een verschil. Je kan er inderdaad 5 kilo aanvreten of op gewicht blijven of 3 afvallen.

Ik heb een paar gourmetavonden afgesproken en heb geen zin om die paar dagen te gaan zitten tellen en toetjes over te slaan. Daarbij begint pbp pas op 1 januari. Mooi moment om een heel heel zwart jaar af te sluiten al is het maar mentaal.

En ik ga verder niet echt extreem doen. Ben de meeste tijd alleen en lopen de dagen zoals altijd.

Edit: ik ga dus voor op gewicht blijven :D

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:03

Zonnetje81 schreef:
Tussen het ene uiterste en het andere zit een verschil. Je kan er inderdaad 5 kilo aanvreten of op gewicht blijven of 3 afvallen.

Ik heb een paar gourmetavonden afgesproken en heb geen zin om die paar dagen te gaan zitten tellen en toetjes over te slaan. Daarbij begint pbp pas op 1 januari. Mooi moment om een heel heel zwart jaar af te sluiten al is het maar mentaal.

En ik ga verder niet echt extreem doen. Ben de meeste tijd alleen en lopen de dagen zoals altijd.

Duidelijk! Heel veel succes en fijne feestdagen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:07

alleirbag schreef:
Zonnetje81 schreef:

Duidelijk! Heel veel succes en fijne feestdagen!

Ik snap je gedachte wel. Zo dacht ik ook in mijn toptijd. Maar ik heb heel bewust ervoor gekozen mezelf nu even niet te pijnigen. Ben al blij als ik een beetje kan beginnen. Ben momenteel niet zo sterk om ineens die knop om te zetten wat in het verleden wel lukte.

En thanks :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:08

Ik als pt: lekker beginnen, deze paar dagen voor kerst en oud en nieuw maken wel degelijk verschil. MAAR met kerst lekker genieten meiden niks mis mee :D

En dan "echt" januari starten!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:09

Ik probeer de dagen buiten kerst en oud en nieuw echt al wel op te letten.
Vanaf t nieuwe jaar ga ik er echt 100% voor.
Wil dan meer gaan sporten (wilt nu nog niet ivm hele nare val van het paard).
En vooral minder grote porties eten.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:10

SsSimonee schreef:
Ik probeer de dagen buiten kerst en oud en nieuw echt al wel op te letten.
Vanaf t nieuwe jaar ga ik er echt 100% voor.
Wil dan meer gaan sporten (wilt nu nog niet ivm hele nare val van het paard).
En vooral minder grote porties eten.

:)) Mentaal is t belangrijkste dus deze aanpak is toch helemaal prima

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:10

Mag ik me ook melden om gemotiveerd te blijven om op mijn gewicht te blijven?

Ik ben aan het Weight watcheren. Ben net 19kg kwijt op 13 weken. Weeg nu 74,5 bij 1,70m. Vind ik prima zo! Ik zou er nog 2 af willen en dan echt wel blijven hangen op dat gewicht, maar dat wordt het moeilijkst denk ik O:)

Ik blijf op mijn eten letten tijdens de feestdagen. Als eenmaal dat poortje weer opengaat...

Veel succes alvast dames :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:15

Ik doe ook mee! Wil nog min 10 kilo afvallen volgend jaar, dan ben ik in ieder geval op een ongeveer gezond gewicht. Ben dit jaar zo'n 6 kilo aangekomen sinds de zomer en daarvoor was ik ook al bezig met afvallen :')
Ik ben al begonnen en sinds eind oktober 4 kilo afgevallen, dus goed op weg. Met kerst ga ik lekker genieten, maar op de andere dagen blijf ik lijnen O:)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:16

Ik doe ook mee. Al eens 60 kg afgevallen. Zit nu weer 6 bij
Dus die moeten er weer af. Ik zit nu op 78 en wil graag naar de 73. Liefst 70

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:17

Ik meld me ook, tot nu toe zes kilo kwijt. Ga wel gewoon mee eten met kerstdagen en oud en nieuw. Wil er nog 12 af hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:32

In 3 dagen kom je geen kilo’s aan en val je er ook geen kilo’s mee af dus dat het verschil maakt ben ik het niet mee eens. Tenzij je vindt dat je twee weken ongelimiteerd mag eten maar dat staat los van de feestdagen. Gewoon doen en die paar dagen doen waar je jezelf goed bij voelt.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 22:51

Ik doe ook mee!
Ben wel eens een aanfal kilo afgevallen, maar nu mogen er zeker 15 kilo af.

Waar ik vooral mee zit is de tussendoortjes.
Als ik aan het werk ben wil ik graag wat lekkers in mijn pauzes.
De ochtend en middag (koffie/thee pauze) heb ik nu meestal Sultana.
Bij mijn lunch heb ik ook altijd wel een koekje.
Maar waar ga ik het voor vervangen, hmmm

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 22:54

Omdat ik weet dat ik na de feestdagen ga afvallen, kan ik al het lekkers wat ik nu eet extra waarderen :o (Niet dat ik me helemaal vol vreet)
Ik ga geen bepaald dieet aanhouden of calorieën tellen. Ik eet nu vaak in de ochtend snel iets kleins en pak tussendoor altijd snel even iets van een koekje of andere ongezonde meuk :D Ik heb het erg druk met studie, twee paarden en werk. Hierdoor sla ik snel mijn lunch over en eet ik tussendoor snel wat makkelijks om mee te nemen. Hierdoor krijg ik ‘s avonds veel honger en ga ik snaaien.
Ik wil aan het begin van mijn dag al het eten voor mijn hele dag (tot aan het avond eten) klaarmaken en in mijn tas doen. Dus twee gezonde tussendoortjes en twee broodjes met gezond beleg voor de lunch. Tussendoor mag ik dan eigenlijk niks snaaien. Als ik dan einde van de middag thuis kom eet ik gewoon mijn avond eten. Ik woon nog bij mijn ouders dus dat heb ik niet voor het kiezen :) We halen eigenlijk nooit patat en eten vrij gezond gelukkig. Ook wil ik wat meer bewegen. Wij hebben thuis heel luxe een sportkamer met een hometrainer, loopband, matje en wat gewichtjes. Helaas lig ik na een hele dag na het eten plat op de bank en kan ik het evht niet opbrengen om nog te gaan sporten... Ik hoop dat ik met gezondere voeding daar nog wel wat energie voor heb. Ook staan mijn paarden in een hele mooie omgeving waar veel mensen hardlopen. Na het paardrijden wil ik proberen om nog even een rondje hardlopen mee te pakken :j

Weten jullie nog gezonde ontbijtjes? Ik heb nooit zin of tijd om in de ochtend een uitgebreid eitje te bakken oid. Ook ben ik heel snel uitgegeten op dingen... Twee crackers met kaas en tomaat vind ik erg lekker, maar ik ben soms zelfs te lui om de tomaat te snijden :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:03

Ik eet graag yoghurt met banaan ofzo in de ochtend.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:10

Ik pak vaak magere yoghurt met een stuk fruit erbij... vult voor mij prima. Terwijl ik altijd honger heb :+ ik heb altijd honger sinds ik in ploegen werk, en geen ritme heb. Ik maak daardoor vaak verkeerde keuzes wbt eten, terwijl ik goed zat weet hoe het zit... maar het heeft me ook een hele tijd vrij weinig geboeid... waardoor ik maar bleef eten.. nu alle problemen onder controle zijn, wil ik mijn (vr)eet gewoontes ook onder controle krijgen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:35

Ik maak vaak havermout met een appeltje er door.
Ik doe. 6 eetlepels havermout met 200ml melk, wat kaneel als ik daar zin in heb en een elstar appeltje er door. Mocht je het niet zoet genoeg vinden kun je een klein schepje suiker of wat zoetstof er in doen.

Als ik de havermout, kaneel en melk koud heb gemixt gooi ik het 2 min op 900watt in de magnetron en dan doe ik. Nog een half minuutje de appel er bij.

Ik vind het heerlijk en het vult heel goed! Als je de havermout al klaar zet een dag van te voren is het alleen nog melk er bij gooien in de magnetron zetten en ondertussen als dat staat te verwarmen je appeltje in stukjes snijden.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:17

Ik wil me graag aansluiten.
Ben een jojo met mijn gewicht, afgelopen zomer moest het roer voor de zoveelste x drastisch om,
Ik ben gaan sporten en daarnaast anders gaan eten. Ik heb jaren lang op shakes geleefd en daardoor is afvallen met normaal eten erg moeilijk. Maar ik wil absoluut niet meer terug naar de shakes. Vanaf de zomer ben ik 6.5 kilo kwijt geraakt.
Ik schommel nu rond mijn normale streefgewicht maar merk dat ik nog niet tevreden ben.
Normaal gesproken kwam ik dan ook van meer overgewicht af en was ik blij dat ik hier was aanbeland maar nu ben ik benieuwd wat ik nog meer kan bereiken.
Nu met de feestdagen laat ik de teugels vieren, helaas een bekende valkuil en staat het sporten op een iets lager pitje.
Maar in januari moeten de teugels weer strak op maat.
Afvallen is en blijft een levenslang gevecht.. ik moet ervoor waken niet in oude patronen terug te vallen.
Ik merk dat het sporten me motiveert om door te gaan, ik heb altijd een hekel gehad aan sporten maar op de een of andere manier heb ik er nu wel plezier in. Dus hopelijk kan ik dat vasthouden.