Leffroi schreef:alleirbag schreef:Waarom wachten tot 1 Januari?
Omdat Kerst voor de deur staat en ik dan écht niet alleen op een wortel ga zitten kauwen
En ga je dat wél doen als je lijnt?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alleirbag schreef:Waarom wachten tot 1 Januari? Als je gewoon nu al begint, weet je tenminste dat je verleidingen kunt weerstaan... Want als je 1 Januari zegt, dan mag je dus vanaf 0.00 uur ook geen oliebollen meer, geen champagne, whatever. Maar nee, dan zeggen we ineens; "we beginnen mórgen".
Nu beginnen is niet zo moeilijk.
Zonnetje81 schreef:alleirbag schreef:Waarom wachten tot 1 Januari? Als je gewoon nu al begint, weet je tenminste dat je verleidingen kunt weerstaan... Want als je 1 Januari zegt, dan mag je dus vanaf 0.00 uur ook geen oliebollen meer, geen champagne, whatever. Maar nee, dan zeggen we ineens; "we beginnen mórgen".
Nu beginnen is niet zo moeilijk.
Omdat ik zelf bepaal wanneer ik begin
Sann_ schreef:Ik meld me hier ook maar. 5,5 maand geleden bevallen en roep al een poosje dat ik 'nu echt begin'![]()
Ben mn zwangerschaps kilo's al kwijt (15kg) maar wil de andere 15kg er ook weer vanaf. Na mn 1e zwangerschap al nooit meer op mn oude gewicht gekomen. Maar wil nu echt mn best doen. Hopenlijk helpt dit topic er bij om het vol te houden![]()
Gaan jullie een speciaal dieet volgen?
alleirbag schreef:Zonnetje81 schreef:
Omdat ik zelf bepaal wanneer ik begin
En dat mag; ik hoef die extra aangevreten kilo's er niet weer af te lijnen...het is inderdaad jouw keuze. Anders stelde ik de vraag ook niet. Waarom kies je voor 1 Januari en niet voor vandaag, of de 29e, of de 3e?
Zonnetje81 schreef:Tussen het ene uiterste en het andere zit een verschil. Je kan er inderdaad 5 kilo aanvreten of op gewicht blijven of 3 afvallen.
Ik heb een paar gourmetavonden afgesproken en heb geen zin om die paar dagen te gaan zitten tellen en toetjes over te slaan. Daarbij begint pbp pas op 1 januari. Mooi moment om een heel heel zwart jaar af te sluiten al is het maar mentaal.
En ik ga verder niet echt extreem doen. Ben de meeste tijd alleen en lopen de dagen zoals altijd.
Edit: ik ga dus voor op gewicht blijven
alleirbag schreef:Zonnetje81 schreef:Tussen het ene uiterste en het andere zit een verschil. Je kan er inderdaad 5 kilo aanvreten of op gewicht blijven of 3 afvallen.
Ik heb een paar gourmetavonden afgesproken en heb geen zin om die paar dagen te gaan zitten tellen en toetjes over te slaan. Daarbij begint pbp pas op 1 januari. Mooi moment om een heel heel zwart jaar af te sluiten al is het maar mentaal.
En ik ga verder niet echt extreem doen. Ben de meeste tijd alleen en lopen de dagen zoals altijd.
Edit: ik ga dus voor op gewicht blijven
Duidelijk! Heel veel succes en fijne feestdagen!
SsSimonee schreef:Ik probeer de dagen buiten kerst en oud en nieuw echt al wel op te letten.
Vanaf t nieuwe jaar ga ik er echt 100% voor.
Wil dan meer gaan sporten (wilt nu nog niet ivm hele nare val van het paard).
En vooral minder grote porties eten.