Tanden en kiezen probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Tanden en kiezen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:00

Uhm ja uiteraard met medische indicatie ;)
Ik voldeed trouwens niet aan één van die drie en kreeg het toch vanwege ondergewicht :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 21:17

Bedankt voor alle tips! Mocht ik nog verder af gaan vallen dan zal ik woensdag de huisarts bellen idd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:00

Ohja.. wil je effe iets heel lekkers en wat gegarandeerd niet "slank" is?

kruimel een stuk of 6 oreo-koekjes in een blender, vanille-ijs en slagroom erbij en wat suiker, goed blenderen.... evt wat extra slagroom mocht ie te dik zijn en je hebt een heerlijke milkshake. Miss als toetje op Kerst? voor xtra choco-effect beetje choco-saus toevoegen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 13:12

Ohh dat klinet errug lekker! Ga ik zeker uitproberen!

Mn tanden zullen op 1 maart getrokken worden waarna ik meteen mn prothese zal krijgen.... -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:04

Oh wow dus dan kan je nog 2maanden niet eten lekkere tandarts dan..

Bovenstaande shake kun je ook met een chocolade reep maken of fruit voor de variatie.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:09

Het gebeurd veel vaker hoor. Eerst de kiezen en dan de tanden pas.

Als de ergste 'gaten' dicht zijn kun jr veel meer eten dan je denkt.
Nee geen chips en harde dingen maar wel zachte koeken, cake, aardappelen etc.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 22:52

Joltsje schreef:
Het gebeurd veel vaker hoor. Eerst de kiezen en dan de tanden pas.

Als de ergste 'gaten' dicht zijn kun jr veel meer eten dan je denkt.
Nee geen chips en harde dingen maar wel zachte koeken, cake, aardappelen etc.

Dat valt dus tegen omdat mn voortanden 'in de weg' zitten. Hierdoor krijg ik mn kaken niet op elkaar want mn voortanden zitten op mn ondergebit of mn tandvlees waardoor ik het deel waar je mee kauwt (normaal je kiezen) niet op elkaar krijg en ik met en zonder ondergebit mn vinger nog ertussen kan krijgen.
Toen mn ondergebit getrokken was raakte mn kiezen van boven wel mn tandvlees en toen kon ik veel idd nog eten, maar doordat ik mn voortanden nog heb nu lukt dat dus niet meer

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:20

Omelet is ook een aanrader.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:51

He, als eerste sterkte!

Het ziet er misschien niet culinair, maar bijna alles is met een staafmixer/blender tot een mooi papje te maken. Groente aardappelen en vlees met een scheut jus, patatjes met snack en mayo, Chili, stamppot.. het oogt anders maar smaakt hetzelfde. Je kan het zo gek niet bedenken. Als je dat niet ziet zitten kan je denken aan ragout, soep, appelmoes, kwark. En lekker aan de ijs, milkshakes.. En bakken in roomboter :)

Je geeft aan dat je aan moet komen. Je hebt nutridrink, ook in de vorm van vla. Volledig qua stoffen. Als dat lukt zou ik dat naast je gewone voeding toenemen.
Kijk ook eens naar fantomalt. Dat is een poeder wat je ergens doorheen kan mengen. Dit helpt mensen wanneer ze aan moeten komen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:59

TS waarom probeer je niet een prothese met alleen kiezen te krijgen? Die had ik,ook en kon gewoon eten en later hebben ze daar een volledige prothese van gemaakt.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:12

Mijn ex heeft toen de nutridrink ook vergoed gekregen wegens ondergewicht. Dus volgens mij moet dat wel mogelijk zijn.

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:48

Je kunt gewoon groente aardappels en zelfs vlees in de blender gooien. Doen ze bij verzorgingshuizen ook voor mensen die geen voedsel meer kunnen kauwen. Zo krijg je toch gewoon je maaltijd binnen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 08:32

Even een update.
Inmiddels ben ik wat aangekomen! Ondanks dat ik geen kiezen meer had heb ik toch heel veel , zo niet alles, gewoon kunnen eten. Ging wat langzamer, maar hé. .. Gisteren zijn mijn tanden getrokken en heb ik mn bovengebit gekregen. Toen de verdoving nagenoeg uitgewerkt was en ik een drukplekje op voelde komen, snel gaan eten, erwtensoep, 1,5 plakje stokbrood, een kom brinta en een grote muffin... vannacht wakker geweest vd pijn en er even uitgegaan. Toen ik terug ging was de pijn wat gezakt dus mn hoofdeind omhoog gezet , daarna nog wat kunnen slapen. Nu zo terug voor de eerste controle en het bijwerken van de drukpunt.