Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsfrats

Re: Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:42

Ik heb ook dat ik kan eten wat ik wil zonder ook maar iets aan te komen.

Ik ben er achter gekomen dat ik een hele hoge spiermassa heb en daardoor meer dan 2100kcal nodig heb wanneer ik niks doe op een dag.
Nu heb ik best een druk leven met stage, school, bijbaan en paard. Hierdoor heb ik nog meer kcal nodig.

Sinds kort krijg ik begeleiding van een life style coach en neem ik in de ochtend een extra shake van Herbalife. Dit werkt voor mij erg goed. Voel me ook een stuk fitter. Naast de shake in de ochtend pak ik mijn standaard ontbijt. De rest van de dag eet ik normaal.
Wekelijks heb ik een weegmoment en dit is heel fijn.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:43

Kahawa schreef:
Gianti schreef:
[quote=

Geld absoluut niet voor iedereen. Ik schommel nog steedsop zelfde gewicht als toen ik 17 was. Moeders idem

Zie sws niet waarom dat een reden zou zijn om geen poging te wagen om op een gezonde manier te proberen in spiermassa aan te komen.

Precies! Je mot er alleen wel 100% voor gaan als je noet komt aanwaaien is mijn ervaring, maar waar wil is, is een weg :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:51

Gianti schreef:
Precies! Je mot er alleen wel 100% voor gaan als je noet komt aanwaaien is mijn ervaring, maar waar wil is, is een weg :D

En ook als je bang bent in de toekomst teveel 'verder uit te dikken' qua vet kan die extra spiermassa in je voordeel werken als je het vetrandje er vanaf wilt, sowieso helpt in conditie blijven en kracht behouden daarbij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:53

maj0 schreef:
Nog een paar jaar wachten dan vraag je je hier hoe krijg ik het er weer af _O-

Je bent nog jong. Toen ik jou leeftijd was was ik ook zo dun. Nu 11 jaar later wil ik graag terug naar die tijd.

Eens ^^

Ik ben nu 26 en ook zwaarder/voller geworden.
Was vroeger echt een kleintje (1.64) en heel dun/mager. Nu mag er wel iets af.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:31

Ik wil best wel wat kilootjes van jullie gebruiken dan. BMI is nog geen 16, en aankomen is een ramp. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:40

Dat is echt zwaar ondergewicht en dan zou ik een afspraak maken bij de diëtiste, want dat is erg ongezond.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 21:54

Ik heb net via internet mijn bmi gemeten en met 55 kg als gewicht komt er een bmi van 18 uit.
Bedankt voor de tips en reacties! Ik weet niet of ik volledig voor het sporten/spiermassa opbouwen kan gaan met werk en school erbij. Ben altijd al erg snel moe en als ik savonds eenmaal thuis ben heb ik geen energie om nog krachttraining te gaan doen. Alhoewel de energie natuurlijk wel opbouwt naar mate het sporten.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:09

Dat automatisch zwaarder worden bij het ouder worden geldt niet voor iedereen hoor. Was op mijn 17e 1.73m met 54 kg en nu 8 jaar later ben ik 1 kg zwaarder geworden :+ haha

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:12

Ingrid_92 schreef:
Dat automatisch zwaarder worden bij het ouder worden geldt niet voor iedereen hoor. Was op mijn 17e 1.73m met 54 kg en nu 8 jaar later ben ik 1 kg zwaarder geworden :+ haha

Gelukkig ben ik niet de enige hier in 12 jaar 2 kilo Max somige perioden nog niet eens kan ook alles eten wat los en vast zit ben 1,65 en op zware momenten 57 kilo

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:13

Hier heb ik veel getraind (krachttraining) en gegeten (voedingsrijke producten), met ook nog wat shakes bij het sporten (met proteïne/eiwit/koolhydraten) om van een 48 kg naar 55 kg te komen met mijn 1.68. Ik ben nu stabiel op dit nieuwe gewicht. Ben 26 en kan wel echt alles eten (en ja dat doe ik ook ik ben best ongezond, 2 pizza's per week en 2x patat komt er sowieso wel in :+ I know voor mijn gezondheid niet beter maar ik hou er gewoon van), kom niet verder aan.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 20-12-17 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:13

Aankomen kun je door eiwitrijk eten te eten maar dan wel de goede eiwitten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:24

Lieshorses schreef:
Ik heb net via internet mijn bmi gemeten en met 55 kg als gewicht komt er een bmi van 18 uit.
Bedankt voor de tips en reacties! Ik weet niet of ik volledig voor het sporten/spiermassa opbouwen kan gaan met werk en school erbij. Ben altijd al erg snel moe en als ik savonds eenmaal thuis ben heb ik geen energie om nog krachttraining te gaan doen. Alhoewel de energie natuurlijk wel opbouwt naar mate het sporten.

Ideetje: koop een sportmatje (10 à 15 euro) en ga gewoon wat oefeningen thuis doen. Yoga is ook erg goed, mijn favoriete online yoga-instructrice (Yoga With Adriene) doet elk jaar in januari een challenge, met elke dag een nieuwe video om het jaar goed te starten. Misschien is dat wat voor je? :)

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:55

Ik volg, ik weeg al sinds mijn 15 (en dat is al 6 jaar) 49,5kg en ben 1m66. Een paar kilo's te weinig dus en nu ik vegetariër ben geworden is er nog een kilo af gegaan. Ik zou graag minstens 51kg wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:01

Ik heb wel wat kilotjes over voor jullie :P

Woog al 70 a 75 kilo op mijn 12 a 13de en nu ik 25 ben pff :=

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 23:03

Ik heb hetzelfde! Ben alleen 14 (Bijna 15) en had vorig jaar op mijn 12/13e echt geen heupen, dat is wel gekomen door puberteit maar ook omdat ik wat meer ging eten.
Niet perse gezond ofzo.
Ik ben btw 14 en weeg volgendsmij 45/46 kilo ofzo?
Voel me op dit moment erg prettig in mijn eigen lichaam want mijn "vet" zit niet bij mijn waiste zegmaar, meer in mijn bovenbenen/borsten.