Met of zonder washandje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Met of zonder washandje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:35

Ik gebruikte vroeger alleen washandjes om te jongleren onder de douche haha. Nu douche ik altijd alleen met mijn handen. Ik doe zeep in mijn hand dat verdeel ik over mijn lichaam en daarna ga ik boenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:37

Taartje schreef:
Ook altijd een washandje en inderdaad op vakantie wegwerp washandjes.
Snap ook niet dat mensen het een bacteriebron vinden, je droogt ze en vervolgens gaan ze op 90 graden in de was.
Handdoek is dan met zo goed en bacteriebron.

Op 90 graden wassen vindt zo'n 90% van de bevolking een doodzonde. :=

Hier ook altijd een washandje voor het lichaam incl tussendoor uitspoelen en inderdaad op de 95 gradenwas na 1 keer gebruik. Gezicht doe ik met stevige wattenschijfjes.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:42

Jans schreef:
Taartje schreef:
Ook altijd een washandje en inderdaad op vakantie wegwerp washandjes.
Snap ook niet dat mensen het een bacteriebron vinden, je droogt ze en vervolgens gaan ze op 90 graden in de was.
Handdoek is dan met zo goed en bacteriebron.

Op 90 graden wassen vindt zo'n 90% van de bevolking een doodzonde. :=

Hier ook altijd een washandje voor het lichaam incl tussendoor uitspoelen en inderdaad op de 95 gradenwas na 1 keer gebruik. Gezicht doe ik met stevige wattenschijfjes.

Haha is gelijk je wasmachine weer even gereinigd, dus twee dingen in een

Werk in de zorg en daar wassen we ook met washandjes.
Keurig een voor het bovenlijf en eentje voor onderen.
Enneh je doet eerst de voeten en dan pas het onderkantje hoor ;) en spoelen ze tussendoor uit.

Wat ik wel echt vies vind en dat gebeurd nog steeds... is dat er mensen zijn die meerdere dagen hetzelfde washandje gebruiken voor boven en onder.
Na een paar dagen wordt de bovenwashand dan verschoven naar de onderkant en krijgt boven een nieuwe.
Soms vergeten ze dan welke wie is en gebruiken ze rustig de onderwashand voor hun gezicht...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 12:56

Hier ook geen wasbeurt zonder washand!
Zonder washand voel ik me niet schoon :roll:
En na de douchebeurt laten drogen samen met de handdoek en daarna in het was. 90 graden wassen, niks aan het handje!

@taartje: wij hebben pas op school het bedbad geleerd en daarbij wordt de schaamstreek juist niet met de wasmand gewassen. Enkel gespoeld met water. (Wel opleiding Vroedkunde, dus na een bevalling wil je daar ook niet stevig gewassen worden met een wasmand denk ik :') )

@Palmera: water wat eerst langs je hoofd en puist loopt en dan over de rest van je lichaam is ook vies dan?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:31

Gebruik gewoon een douchespona. Lees vaker juist alleen maar washandjes hier op bokt in verschillende topics.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:33

DewiRox schreef:
Ja, maar met je hand leg je toch dezelfde route af? Denk dat het weinig verschil maakt hoor. Of spoel jij tussendoor alles af en pak je voor een volgend stukje weer nieuwe douchegel?

Ik ben het eens met palmera. Ik zou met 5 washandjes onder de douche gaan staan denk ik dan :')
Plus we hebben een hele kleine badkamer en geen plek om washandjes te laten drogen.

Idd met handen wassen en tussendoor steeds afspoelen en nieuw sop pakken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:39

Als je het zo bekijkt heeft afspoelen en nieuw sop pakken ook geen nut. Dan zou je eerst je handen moeten wassen en dan wéér sop pakken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:44

Stromend water spoelt weg. Een washand stroomt niet. Ondanks dat je uitspoelt verplaats je van links naar rechts.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:45

Je spoelt je handen toch ook af? En die zijn glad ipv een washand waar alles in gaat zitten.

Haal je handen door de modder en spoel ze meteen af, zonder dat de modder op kan drogen, is de modder eraf. Haal een washand door de modder en je blijft de washand uitspoelen en er blijft bruin uit komen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:49

Onder de douche zeker niet. Ik gebruik wel een washand op “schone dagen”. Dan heb ik de hele dag niks gedaan en vind ik het zonde om te douchen maar wil wel graag de “vieze zones” zoals oksel etc even doen. Dus even aan de wastafel met een washand.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:18

Maar je gebruikt toch mega veel douche gel zonder washandje? Ik kan gewoon niet voorstellen zonder heb het altijd zo mezelf gewassen..

Ik vind het als ik mijn lichaam was met mijn handen zo raar aanvoelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:19

Pikkepor schreef:
@taartje: wij hebben pas op school het bedbad geleerd en daarbij wordt de schaamstreek juist niet met de wasmand gewassen. Enkel gespoeld met water. (Wel opleiding Vroedkunde, dus na een bevalling wil je daar ook niet stevig gewassen worden met een wasmand denk ik :') )

:') mag hopen dat jullie dat niet leren. Ook zonder bevalling lijkt het me erg pijnlijk _O-

Maar meestal washandje. Zeker voor de onderkant. Maar dan idd een voor gezicht onder borsten oksels en buik. En een voor kruis en achterkant. Washandjes hang ik over de rand van de wasmachine te drogen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:21

karuna schreef:
Pikkepor schreef:

:') mag hopen dat jullie dat niet leren. Ook zonder bevalling lijkt het me erg pijnlijk _O-

:') Zo'n lekkere ruwe rieten wasmand :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:26

_suus19_ schreef:
Je spoelt je handen toch ook af? En die zijn glad ipv een washand waar alles in gaat zitten.

Haal je handen door de modder en spoel ze meteen af, zonder dat de modder op kan drogen, is de modder eraf. Haal een washand door de modder en je blijft de washand uitspoelen en er blijft bruin uit komen.

Nou nee hoor. Washandje spoel je zo weer uit. Ik snap echt niet waarom mensen dat vies vinden. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:27

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:33

Wat is er mis met een washandje?
Ik gebruik het ook regelmatig, ze zijn er niet voor niets.
En voor diegene die een washandje vies vinden... als je het 1x gebruikt en dan de was in gooit is er niks vies aan. Je gebruikt een schoon washandje icm met douchegel. Uiteraard gaan daar de de vieze dingen van behoud in zitten, is dan ook de bedoeling van een washandje ;)
Je moet m alleen niet meerdere keren gebruiken. Want dat is wel vies :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:38

Washandjes zijn zeker niet ouderwets, TS. Ze worden tenslotte vandaag de dag nog steeds in 'matchende' kleuren gemaakt. Zelf gebruik ik ook een washandje, maar dan niet om mijn lichaam of gezicht mee te wassen, alleen 'down under'. Mijn lichaam en gezicht was ik met de hand met douchecreme en als laatste was ik de onderkant met een washandje. Die gaat daarna ook gelijk de was in, ik doe niet aan meerdere malen hetzelfde washandje gebruiken (dat vind ik voor mijzelf een vies idee).
Wat goed is of niet, wat hygiënisch is of niet, dat moet een ieder voor zichzelf weten. Maar dat een washandje ouderwets is... nee, verre van zelfs.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:58

Badsponsen bij bejaarden waar ik kwam voor de thuiszorg.Nog een klein trauma van :r

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:29

Heel soms gebruik ik een washandje. Maar meestal heb ik zo'n plunche ding.
Zoiets

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:59

Goof schreef:
[MWS] Hoe vaak douchen jullie?

Alsjeblieft. Een 27 pagina's lang topic over douchen met of zonder washand van vorige week ofzo.

Dit gaat over hoe vaak mensen douchen, niet specifiek over het wel of niet gebruiken van een washand?

Ik gebruik zelf geen washand, omdat ik het onhandig vind. Zo'n ding aan mijn rechterhand, en dan moet ik met mijn linkerhand weer de zeep openmaken en op mijn washand doen, wat misgaat. Dus met mijn handen vind ik het makkelijker, dan kan ik al mijn vingers nog gebruiken in plaats van dat één hand zit opgesloten in een washand :D Eerder gebruikte ik wel altijd een washand trouwens. Blijkbaar is er toen een keer een dag gekomen dat ik daarmee ben gestopt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:08

Pikkepor schreef:
Hier ook geen wasbeurt zonder washand!
Zonder washand voel ik me niet schoon :roll:
En na de douchebeurt laten drogen samen met de handdoek en daarna in het was. 90 graden wassen, niks aan het handje!

@Palmera: water wat eerst langs je hoofd en puist loopt en dan over de rest van je lichaam is ook vies dan?

Ik wil nooit met een wasmand gewassen worden down under :')

Ik gebruik een washandje voor mijn gezicht en heb er daarna wat bijgehaald voor in de douche. Vind het wel fijn maar ga wel niet elke keer een nieuwe pakken. Goed uitspoelen en laten drogen. Leef nog zonder rare ziektes dus zal wel meevallen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:12

Ik vind een washandje niet prettig, dus gebruik het niet.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:16

Ik heb zo'n douchepuf..vind het fijn dat je zo'n dikke laag schuim krijgt en je er lekker mee kan scrubben. Washandjes vind ik te zacht, heb ik niet het gevoel dat ik mezelf goed schoonpoets :P Alleen handen vind ik maar raar..je masseert jezelf dan hoofdzakelijk ipv het vuil van je af te boenen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:22

Ik gebruik zo een spons-ding.. lekker schuimen! :D En een washandje voor mijn gezicht.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 18:56

Haha wat een verschillende meningen. Vind het wel leuk om te lezen :D