Depressie of aanstellen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Depressie of aanstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:02

...hoe laat zal ik voor je duimen, dat het een goed gesprek wordt?
;)

Je zou ook dingen kunnen opschrijven/ uitprinten en laten lezen.

Toitoitoi!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:03

Idd, lijstje maken met punten die je wilt bespreken of al je gevoelens op papier zetten en laten lezen.

Succes

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 11:32

Ik moet er vijf uur zijn.

Ik denk dat ik dit allemaal uit ga printen en hem dat laat lezen, dan weet ik zeker dat ik niets vergeet te zeggen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:35

+:)+
Staat genoteerd, ik duim!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 19:30

Nou, lang verhaal kort. Ik heb dus de meeste symptomen van een depressie, ze heeft me doorgestuurd naar iemand anders in de praktijk; iemand van het ggz. Hier heb ik morgen een gesprek mee en dan kan ik ook beter mijn verhaal doen en ook een behandelplan opstellen.
Voor nu heb ik Temazepam meegekregen zodat ik in ieder geval een aantal nachten kan 'opladen'.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:32

Fijn dat je morgen terecht kunt...!

Ken je temazepam? Het is een zusje van valium, niet standaard gaan slikken dus. Vrolijk kan het je niet maken, maar wellicht is piekeren een manier van reageren op angst - en alle zusjes van valium 'dempen' angst. (En helaas dempen ze ook de nuttige REMslaap, maken ze suf en verslaven snel.)

Hopelijk krijg je via degene die je morgen te spreken krijgr goede tips tegen piekeren en om angst binnen de perken te houden.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:46

Ja ik ben bekend met Temazepam, zelf nooit gebruikt maar wel in de opleiding gehad. Ik mag ze ook niet standaard innemen, vanavond mag ik een, morgenavond een en daarna moet ik weer een dag of twee zonder. Het is echt voor tijdelijk bedoelt :j

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:49

@TS ook zeker doen hoor! Alle pammetjes werken meestal prima, maar ook zeer verslavend imo.
Ben benieuwd wat de GGZ voor je kan betekenen!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 11:18

Ik kon niet echt merken dat die heel erg hielp, duurde nog wel heel lang voordat ik echt moe was. Mijn ervaring was dat ze na 30 minuten in begonnen te werken. Ben vannacht niet meer wakker geweest dus dat is wel weer een plus.

Net gesprek gehad met school weer, ze vonden ondanks mijn goede motivatie niet dat ik door moest gaan, dat ik het allemaal niet aankon blabla. Dus heb ik uiteindelijk de bom laten vallen en mijn coach zei meteen al dat ze zoiets dacht. Opeens waren ze beide heel vriendelijk en wilden ze me helpen om werk te zoeken als helpende en dan misschien op die manier BBL gaan doen. Die meneer wilde zelfs wel in gesprek gaan met personeelszaken etc. Ik moet maar zien hoe dat allemaal gaat verlopen. Ik ga me nu eerst focussen op dat gesprek met de GGZ.

Ik wilde jullie toch op de hoogte houden met hoe alles gaat voor diegenen die daar interesse in hebben :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:19

Aedema schreef:
Ik kon niet echt merken dat die heel erg hielp, duurde nog wel heel lang voordat ik echt moe was. Mijn ervaring was dat ze na 30 minuten in begonnen te werken. Ben vannacht niet meer wakker geweest dus dat is wel weer een plus.

Je wordt er ook niet moe van, maar suf. Qua slapen (nu ja: van de wereld zojn, je REMslaap ontbreekt vrijwel geheel) heeft het wel gewerkt.
Citaat:
Net gesprek gehad met school weer, ze vonden ondanks mijn goede motivatie niet dat ik door moest gaan, dat ik het allemaal niet aankon blabla. Dus heb ik uiteindelijk de bom laten vallen en mijn coach zei meteen al dat ze zoiets dacht. Opeens waren ze beide heel vriendelijk en wilden ze me helpen om werk te zoeken als helpende en dan misschien op die manier BBL gaan doen. Die meneer wilde zelfs wel in gesprek gaan met personeelszaken etc.

Wat ont-zet-tend balen!
Je motivatie is dus goed - en ik ben er allergisch voor dat iemand anders voor jou zou bepalen 'dat jij het niet aan kan'.
Accoord, florissant ging het niet.

Qua financiën is werk als helpende natuurlijk mooi meegenomen.
Citaat:
Ik moet maar zien hoe dat allemaal gaat verlopen. Ik ga me nu eerst focussen op dat gesprek met de GGZ.

Ik wilde jullie toch op de hoogte houden met hoe alles gaat voor diegenen die daar interesse in hebben :)

Hopelijk heb je een goed gesprek...!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 23:40

Qua financiën zou het mooi zijn als ik bij mij in de buurt kon werken. De stages (en opleiding) waren op zijn dichstbij al drie kwartier rijden, mijn ervaring is dat helpenden meestal maar drie uurtjes per dag werken, tsja dan ben ik bijna aan het werk voor de benzinekosten dan dat ik echt wat verdien.
School heeft me wel vaker dingen wijs gemaakt dus ik ga er ook niet vanuit dat ze zich daaraan houden.

Het gesprek met de GGZ vond ik vreselijk gaan, heb nooit echt mijn emoties en gevoelens kunnen uitspreken en vond het ook moeilijk om te doen. Ik heb mijn hele verhaal kunnen doen en we hebben een test gedaan waaruit bleek dat ik een ernstige depressie had, ik had een score van 30, weet alleen niet meer hoeveel je er mee kon halen. Ze wil me ook doorsturen naar een psycholoog, moet alleen eerst even uitzoeken hoe het komt met verzekeringen en financiën voordat ze dat gaat regelen. Voor nu wil ze dat ik overdag niet meer op bed ga maar mezelf op een gezonde manier bezig hou; veel wandelen met de hond, huishouden meer oppakken en op vaste tijden op bed en van bed ga. Ze wil ook dat ik werk ga zoeken, is het niet in de zorg dan maar schoonmaakwerk of callcenter of iets dergelijks omdat ik niet weer in de schulden moet komen.
Het was heel erg confronterend en zal nog een moeilijke tijd doorgaan maar ik heb voor nu eerst weer een doel. Ik vond het ook fijn dat ze geen medelijden met mij had, toen ik het mijn vriend en school vertelde gingen ze opeens met me om alsof ik een teer zieltje was, daar hou ik absoluut niet van...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 01:16

Het is heel heftig wat er allemaal over je heen komt nu. Diagnose, gesprekken, stoppen met opleiding, opzoek moeten naar werk, je omgeving waar je het aan moet vertellen en hoe zij ermee omgaan, motivatie vinden om uit bed te komen en een goede dagbesteding hebben. Ik adviseer je (als zorgverlener) wel om zo snel mogelijk het sollicitatieproces in te gaan en alle lijnen uit te zetten voor een baan. Inderdaad pakken wat je pakken kunt, wat een beetje goed verdiend met een mooi aantal uren. liefst 20-32 uren ofzo. Zodat je iedere dag een dagbesteding hebt. Vrij zijn went heel snel en zeker bij depressie klachten zie je vaak ene gebrek aan motivatie (om uit bed te komen, om je aan te kleden, om de hond uit te laten) en dan met dit jaargetijde er nog eens bij.

Probeer eigenlijk voordat je besef krijgt van wat er nu allemaal speelt, te zorgen dat je een andere structuur krijgt zodat je niet in een afgrond glijdt waar je moeilijk uit komt.

Blijf praten of schrijven over je emoties en gevoelens en blijf gebruik maken van de hulp.
Zorg dat je jezelf opvangt en vraag hulp aan omgeving.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:12

Aedema schreef:
Qua financiën zou het mooi zijn als ik bij mij in de buurt kon werken. De stages (en opleiding) waren op zijn dichstbij al drie kwartier rijden, mijn ervaring is dat helpenden meestal maar drie uurtjes per dag werken, tsja dan ben ik bijna aan het werk voor de benzinekosten dan dat ik echt wat verdien.
School heeft me wel vaker dingen wijs gemaakt dus ik ga er ook niet vanuit dat ze zich daaraan houden.

...zelf werk zoeken dan maar. Op zich is er veel vraag naar mensen in de zorg, dus hopelijk verdien je dan ook echt geld.

Uiteraard kan een uitzendbureau jou wellicht ook elders plaatsen, bijvoorbeeld in de catering.
Citaat:
Het gesprek met de GGZ vond ik vreselijk gaan, heb nooit echt mijn emoties en gevoelens kunnen uitspreken en vond het ook moeilijk om te doen. Ik heb mijn hele verhaal kunnen doen en we hebben een test gedaan waaruit bleek dat ik een ernstige depressie had, ik had een score van 30, weet alleen niet meer hoeveel je er mee kon halen.

Okee, de indicatie is duidelijk: je stelt je niet aan!
:(:)
Citaat:
Ze wil me ook doorsturen naar een psycholoog, moet alleen eerst even uitzoeken hoe het komt met verzekeringen en financiën voordat ze dat gaat regelen.

?
Bel je zorgverzekering.
Maar als zij namens de huisarts een psycholoog wil regelen denk ik 'riagg' en dat is, op een eigen bijdrage na, gratis.
Citaat:
Voor nu wil ze dat ik overdag niet meer op bed ga maar mezelf op een gezonde manier bezig hou; veel wandelen met de hond, huishouden meer oppakken en op vaste tijden op bed en van bed ga.

Overdag graag buiten zijn: licht en buitenlucht helpen.
Bewegen helpt ook:"het lichaam kan de geest helpen".
Citaat:
Ze wil ook dat ik werk ga zoeken, is het niet in de zorg dan maar schoonmaakwerk of callcenter of iets dergelijks omdat ik niet weer in de schulden moet komen.

...ik heb een tijdje outbound callcenter werk gedaan.
Ik kan het iedereen afraden. Loeizwaar.
Vraag de verschillende uitzendbureaus, daar zijn ze voor!
Citaat:
Het was heel erg confronterend en zal nog een moeilijke tijd doorgaan maar ik heb voor nu eerst weer een doel. Ik vond het ook fijn dat ze geen medelijden met mij had, toen ik het mijn vriend en school vertelde gingen ze opeens met me om alsof ik een teer zieltje was, daar hou ik absoluut niet van...

Dappere doorbijter...!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 21:06

Een dik jaar later, tijd voor een updat dacht ik maar. Geen idee of mensen hier nog interesse in hebben maar vind het fijn om te lezen hoe 'slecht' het toen ging en hoe goed het nu gaat.

Ik heb sinds een twee maanden geen therapie meer, slik nog wel antidepressiva, maar heb bijna nooit meer een slaappil nodig!
Ik werk nu als helpende, en verdien genoeg om er leuk van te leven samen met mijn vriend (hij is kostwinner, alles wat ik verdien is 'extra'). In Januari heeft hij een vast contract gekregen dus binnenkort gaan we naar de bank om te zien of we een hypotheek kunnen krijgen om rond te kijken naar ons eigen huisje. Op dit moment wonen we in een huur appartement, en wil nu toch echt wel heel erg graag een eigen tuin :+
Zodra dat allemaal geregeld en klaar is en we eenmaal een leuke spaarpot hebben hoop ik ook om mijn comeback in de paardensport te kunnen maken. Dit is en blijft een hoop, aangezien we beiden ook een kinderwens hebben en ook dat zal niet goedkoop zijn :+
Voor nu gaat het mentaal een stuk beter met mij, heb zo nu en dan nog wel eens (wat ik noem) een 'slechte' dag, maar gelukkig heb ik een superlieve vriend die mij daar ook weer doorheen sleept. Ik denk dat ik zonder hem nooit zo ver had kunnen komen in iets over een jaar.

Ik wil iedereen in dit topic en diegenen die mijn privé berichtjes hebben gestuurd heel erg bedanken voor de lieve woorden en advies. Doet mij erg goed dat ondanks dat je je zo alleen voelt, je dit echt niet bent. :+: