Hielspoor klachten.. Wat was bij jullie de oplossing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 19:24

girlyggirl schreef:
Al mijn vrije tijd op croccs lopen ( :o ) en daarbuiten speciale gelzooltjes. Uiteindelijk ging t weg *\o/*

Heel sexy maar als het werkt geef ik je groot gelijk. :P

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:33

Ik lees even mee en hoop dat ik de uit dit topic de gouden tip kan halen.. Ik heb hielspoor, zeer ernstige overbelasting van de achillespezen, slijmbeursontsteking in de achillespees beide voeten, en aan beide voeten de peesplaten beschadigd... En in eerste instantie daar niet aan toe willen geven (ik ben postbezorger.. ik heb er 6 jaar mee rond gelopen.. *eigenwijs* ofzo :o)
Begin van dit jaar ging het licht bij me uit en kon ik echt niet meer en zit sindsdien ziek thuis. Ik heb ook zooltjes via de podotherapie gekregen wat echt voor een verlichting zorgde. Ik heb van de zomer mijn linkerbeen in het gips gehad in de hoop dat dat een kantelpunt zou worden. Dat heeft helaas niet het gewenste effect gehad en heeft zelfs de klachten weer verergerd toen ik weer mocht gaan lopen.. Operatie wil de orthopeed niet aan beginnen omdat de klachten toch weer terug komen. Momenteel ben ik weer bij de fysiotherapeut omdat de arts het ook niet meer weet.. Rust, rust, en rust en dan zouden de klachten over moeten kunnen gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:59

moonfish13 schreef:
girlyggirl schreef:
Al mijn vrije tijd op croccs lopen ( :o ) en daarbuiten speciale gelzooltjes. Uiteindelijk ging t weg *\o/*

Heel sexy maar als het werkt geef ik je groot gelijk. :P

Crocs helpen bij mij ook. Maar dan wel de originele, want die zolen blijven veren. Bij neppers is dat vaak niet zo.

WendyBZ

Re: Hielspoor klachten.. Wat was bij jullie de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:03

Loop ik nog steeds op thuis :D Ik kon thuis gewoon niet meer op blote voeten lopen, dus op een gegeven moment maar mijn zooltjes in mijn crocs gedaan (heb best een heftige correctie nodig) en zo loop ik thuis eigenlijk nog steeds het liefst.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:20

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 14:46

Nou ik heb afgelopen twee dagen gesmokkeld..
Met de sneeuw werd het van kwaad tot erger en ik heb om de sneeuw te overleven zonder extra schade diclofenac gepakt.
Gisteravond 4 km gewandeld en nergens last van, hopen dat het weer warmer blijft in elk geval zonder echte vorst en dat de verbetering doorzet.
Wel ben ik braaf aan het oefenen met een balletje onder mijn voeten en overweeg ik als dit niet snel iets doet strassburg socks.
Redelijk recent bleek ik een laag testosteron te hebben, waardoor ik dus mede de spierklachten heb denk ik, en nu heb ik daar medicijnen voor.
Die heb ik nu 2,5 week en mijn spieren trekken goed bij, maar ik hooooop dat dat dus ook mijn hielklachten gaat verbeteren.
Het hoeft heus niet op stel en sprong over te zijn hoor, maar een stijgende lijn zou fijn zijn..

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:52

Net zoals twee andere mensen in het topic, na een paar maanden met hielspoor te hebben rondgelopen raden mijn therapeut of orthopedische schoenen of nike air max aan. Eerste zag ik niet zo zitten, toen maar die Nikes gekocht, na een paar weken was ik ervan af.

Verder hielp diclofenac/ibuprofen en in beweging blijven bij mij.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:56

Shockwave therapie!!
Bracht na enkele dagen al verlichting.
Tis nog echt niet over maar wel handelbaar.
Ik moet nu opletten dat ik niet teveel doe (en nog steeds schoenen/slippers draag) en ik loop zo graag op blote voeten.... -O-
Ik heb het ruim ene half jaar nu. Eerst ontkent maar werd steeds erger.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 15:16

Ik ben ook gek op blote voeten lopen, zeker als kind op vakantie paradeerde ik de hele dag op mijn blote voeten rond.
Tot ik een steen tegen kwam en mijn teen brak, toen had ik het gelijk afgeleerd. _O-
Met krukken over een camping werkt niet zo fijn, de afstanden zijn redelijk killing.
Misschien moet je een steen in huis leggen, schop er tegen aan en je hebt de behoefte gegarandeerd niet meer! :))

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:43

Ik zweer bij mijn zooltjes:

Afbeelding

En inderdaad niet op blote voeten, maar ook niet op slippers of van die ballerina's/sandaaltjes met een dunne zool.

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:52

ik zweer bij Joya schoenen. Zit een gel zool in. Je loopt op kussentjes. Zijn best prijzig maar ik heb een 2de paar via marktplaats, dan valt het wel mee. Neem wel een halve maat groter, ze vallen wat klein. Ik doe die van mij weg, heb ze na een half jaar niet meer nodig nadat het laatste pijntje door de fysio weg is gepoetst.
Misschien kun je ze een keer proberen, sommige mensen kunnen er niet op lopen, ze zijn wel een beetje wiebelig maar zo relaxed voor je voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:06

girlyggirl schreef:

Ik durfde het bijna niet te melden, maar werkte bij mij dus ook! Ik had dan wel echt hielspoor en kocht simpelweg bij de action elke week een nieuw paar van die nepcrocs, zodat de zool dik en zacht bleef en deed er alles mee, dan was ik er binnen no time van af.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:07

In mijn praktijk kom ik de hielspoor blessure regelmatig tegen en het is altijd een stress blessure. Door overbelasting fysiek en/of mentaal. De overbelasting hoeft niet altijd uit de voet te komen. “Gewone” oververmoeidheid kan de hielspoor al triggeren. Het hakje wat vanillia laat zien is een hele goeie om toch redelijk normaal de dag door te komen. Vergeet alleen niet om in je andere schoen ook een hakje te leggen. Anders ruil je het ene probleem in voor het andere.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:58

Vanillia schreef:
Ik zweer bij mijn zooltjes:

[ Afbeelding ]

die heb ik ook, alleen verschuift ie met in de schoen/laars stappen steeds naar het midden van mijn voet. Ik merk er trouwens geen verschil mee, evenveel pijn.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:14

Een oplossing is het zeker niet, maar ik gebruik bij een (achilles)peesontsteking het liefste Naproxen. Als ik dat slik, ben ik binnen een paar dagen van de ergste pijn af. Wel even checken of je ze mag hebben i.c.m. andere medicijnen, maar ik zie dat je ook al bekend bent met het gebruik van Diclofenac, dus dan lijkt het redelijk aannemelijk dat het wel moet kunnen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:19

Ik heb t ook gehad.. bij mij hielp ander werk en een paar kilo afvallen enorm!
Ik denk dat t bij mij ook door die 2 dingen ontstaan is.. overgewicht en staand werk (als productie medewerker aan de lopende band)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:43

Mijn moeder is meermaals geopereerd maar niks hielp. Zij is toen bij iemand geweest, hoe noem je zo iemand. Die heeft een 6e zintuig, homopatish iemand. Wij geloofden er totaaaal niet in, maar volledig over na 3 jaar last te hebben gehad

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 19:31

Jennyj01 schreef:
In mijn praktijk kom ik de hielspoor blessure regelmatig tegen en het is altijd een stress blessure. Door overbelasting fysiek en/of mentaal. De overbelasting hoeft niet altijd uit de voet te komen. “Gewone” oververmoeidheid kan de hielspoor al triggeren. Het hakje wat vanillia laat zien is een hele goeie om toch redelijk normaal de dag door te komen. Vergeet alleen niet om in je andere schoen ook een hakje te leggen. Anders ruil je het ene probleem in voor het andere.

In mijn geval klopt dat ook hoor, en dat weet ik ook.
Helaas kan ik niet alles voorkomen, maar mijn lichaam is gewoon snel overbelast.
Mentaal nu een stuk minder, sinds de testosteron voel ik me qua stress veel beter. :)
De pest is ook dat ik niet écht pijn heb, maar dat komt doordat ik er heel goed op let en strikt mijn spieren goed in conditie houdt.
Dus benen/billen/bovenbenen/kuiten, verder slik ik venoruton wat de doorbloeding in mijn benen verbetert en door die pillen loop ik zoals ik nu loop.
Vorige herfst kon ik enkel nog op mijn tenen lopen zowat.
Pijn gaat hier minder op, ik slik tramadol voor wat anders dus hielpijn, nahh. :+
Maar ik kan niet zomaar 2x per week sporten in het zwembad, en dat is erg lastig.
Vandaag heb ik de huisarts gebeld, en we gaan proberen te kijken of training voor mijn spieren in combinatie met 3x daags 25 mg diclofenac het kan doorbreken.
Verder mag ik van de huisarts ekyflogyl smeren als me dat helpt.
Ik heb gezegd dat ik het voor de paarden heb en wat erin zit, maar dat ik het niet zonder overleg wilde smeren.
Ekyflogyl geven ze bij paarden voor o.a. schieffels, er zit een stofje in waardoor je zonder injecteren de cortico's goed in het weefsel krijgt. :)
Ik heb spierklachten, en we hopen dat sterkere spieren en oefeningen qua benen gaat helpen om het te verminderen.
Het balletje oefen ik ook braaf mee. :)
Andere troef is dat ik lang groeihormoon tekort ben gekomen en dit nu een half jaar prik, en dat zou theoretisch ook moeten kunnen helpen, zeker icm de testosteron.
Testosteron is ontstekingsremmend blijkt, en we hopen dat dat straks voldoende helpt om als de ontsteking koest is dat ook echt zo te houden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 21:22

Nou hier een klein vreugdedansje.
De diclofenac beviel totaal niet, ik werd er beroerd van en het leek het erger te maken, ik kan er gewoon niet zo goed tegen kennelijk.
Ik smeer nu sinds vorige week ekyflogyl, 2x daags smeren en dat helpt heel erg goed.
Ik begin nu al te neigen naar terug gaan naar 1x smeren, maar ik ga minstens een week nog door met 2x daags.
Mijn hielen worden steeds minder gevoelig, echt súperblij mee!
Nu hopen dat als ik weer ga sporten dat het ook goed blijft gaan, maar dat het nu zo goed gaat is wel heel, heel fijn.
Ik wilde dat ik dit eerder gedaan had, verdorie wat helpt dit goed!
Ook wel een compliment waard naar mijn huisarts, het middel in deze vorm qua opneembaarheid via de huid bestaat voor mensen niet.
De stof die er extra in zit is voor ons ook geregistreerd hoor, maar humaan bestaat goed diep werkende prednisongel niet.
Voor paarden wel, nou dat mocht wel gesmeerd worden van de huisarts. :)
Er zit ook plaatselijke verdoving in, en dat merk ik ook goed ondanks dat ik echt niet kreupel liep van de pijn.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:43

Ik geef het topic even een bump omhoog :))

Ik heb qua oplossing al wat tips kunnen lezen die ik kan proberen, maar ik heb vooral een vraag over het ontstaan bij jullie. Was het geleidelijk aan, of was het er *bam* ineens?
Ik dacht last van hielspoor te kunnen hebben, maar ben wel benieuwd naar iets waar ik online niet veel over kan vinden. Ik ga er morgen ook maar eens een belletje aan wagen bij de dokter, lijkt me sowieso geen gek idee :j

Is hielspoor dagelijks aanwezig qua pijn? Of kan het ineens komen opzetten?
Ging het gedurende de dag weg, of bleef je het voelen?

Ik heb wel vaker ineens last gehad van mijn hiel. Komt ineens opzetten, doet flink pijn, en kan ook zo weer weg trekken (om er vervolgens wekenlang geen last van te hebben bijvoorbeeld). Gisteravond liep ik nog een rondje met de honden. Niks aan de hand, en plots schiet er een pijnscheut in mijn linkervoet, bij de hiel. Niet echt 1 punt te vinden wat echt pijn doet, het is het gehele oppervlak wat pijnlijk voelt als ik er druk op zet. Er op staan was echt een no-go, en op mijn tenen lopend ben ik naar huis gegaan (ook dan straalde het nog door naar het pijnlijke oppervlak). Ik dacht dat een nachtje rust wel voldoende zou zijn, maar nog steeds is het ontzettend pijnlijk.

Ik heb normaal gesproken geen last van stijfheid in de voeten na lang stilzitten, geen last van autorijden, geen pijn in de hiel bij opstaan, lang stil staan is normaal gesproken ook geen probleem.
Is dit voor iemand van jullie herkenbaar bij hielspoor, of zit ik toch in een verkeerde hoek te zoeken?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:44

Goede inlegzolen van podocare bestellen en kijk naar je voetboog, is die hol, neem die voor holvoet, mijn hielspoor is hierdoor helemaal weg

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:45

Vaak is de pees overbelast, het uiteinde van de pees te opgerekt doordat het voetbed van je schoen niet voldoet en bij veel lopen te weinig demping in de hak

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:47

Ik lees ook even mee want mijn zwager zit al maanden thuis, wellicht heeft ie nog wat aan jullie reacties.

Hij heeft al jaren goede zooltjes dus daar zit 't 'm niet in. Fysio zegt heel veel rust en wat oefeningen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:51

Er kan verkalkimg optredem, dan is het al ver...maar afvallen helpt ook hoor, voeten hebben het zwaar te verduren....

Voetreflextherapeute helpt ook!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 09:57

moonfish13 schreef:
Het is gewoon mega hardnekkig Joltsje.
Hier is het ook een ontsteking, er zijn dagen dat ik het in bed voel kloppen en in het verleden was het ook rood.
Dat rode kan ik nu redelijk voorkomen door op tijd te stoppen, en dat kan gezien ik afgekeurd ben maar dit is gewoon zwaar klote voor mijn revalidatie..
Zelfs baantjes trekken irriteert mijn hielen. |o
Ik overweeg om eens strassburg socks te bestellen en dat te gaan proberen, kost iets van €30 maar het is het proberen we waard denk ik.

Heb je niet een knobbel(tje) op je hak zitten waardoor je achillespees continue geirriteerd en dus ook ontsteekt?? Laat je eens doorverwijzen naar een goede orthopeed om foto's en echo's te maken. Kennis heeft twee keer drie maanden in een spalk gezeten, hielp niet en is geopereerd. Zij had verkalkingen tussen haar peesaanhechting?? en dit was niet te verhelpen met iets anders. Ze heeft ook ernstige reuma en meerdere kalkafzettingen in haar lichaam.