Wat is jouw doucheritueel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: Wat is jouw doucheritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:57

Duhelo: doe jij je kleren uit met douchen?! :oo

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:58

Cinderella schreef:
Duhelo: doe jij je kleren uit met douchen?! :oo

ja toch wel, dat scheelt hoor! Moet je eens proberen :D , maakt alles veel minder ingewikkeld.
:+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:59

tinker_sally schreef:
Ik zet alles klaar. Douchegel, haar shampoo en pufspons.
Ik sop eerst me haar in en terwijl dat intrekt doe ik me lichaam wassen. Alles tegelijk afspoelen en met 10 minuten klaar.
En soms nog wat scheren dan sta ik er langer onder.
Om de dag douche ik.

Precies dit en ik gebruik als shampoo head&shoulders. En douchegel wat er toevallig staat. Vaak is dat iets van dove of fa.

Captain schreef:
10 minuten in de diepte staren, bedenken wat voor antwoorden ik beter had kunnen gebruiken in een discussie en soms de kraan wat warmer draaien.

En dit ook :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:07

Ik heb trouwens een gruwelijk hekel aan dat m’n gezicht nat wordt ... ik was m’n haar ook heel voorzichtig en zo gauw dat nat wordt pak ik gelijk een handdoek krijg echt kippenvel als ik zie dat m’n vriend z’n hoofd onder de douche kop zet _/-\o_

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:11

Altijd leuk om andermans rituelen te lezen!

Snel:
- Soms scheer ik even wat
- douchegel, op dit moment Lush Snow Fairy Naked.
- Gezichtsreiniger, Lush Let the good times Roll
- Eventueel was ik mijn haar, petal fresh high shine vegan shampoo.
En als dat het geval is gebruik ik ook conditioner van Inecto.

Uitgebreid:
- Een lekker muziekje op
- Uitgebreid scheren
- Scrubben, nu Lush Scrubee
- Douchegel
- Gezichtsreiniger
- Haar wassen en conditioner
- Daarna eventueel nog bodylotion/butter, Lush of Rituals

Laat ik nu maar is uitgebreid douchen *D
Ik ben ook heel jaloers op iedereen met een bad -O-

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:16

In bad zit ik ook gerust een uur.. elke keer extra heet water erbij, boekje erbij en dan op het laatst nog even afspoelen en baar wassen.

Douchen is simpel, ik zet hem eerst aan, dan ga ik naar de wc :') zodat de badkamer lekker warm kan worden en dan is t eronder, haren wassen en evt scheren en tanden poetsen.

Douchen wordt hier in huis overigens vaak ook gebruikt als we even moeten nadenken.. dan werkt een douche heel fijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:50

Douche aan, haren wassen, condiotioner, tijdens het uitspoelen tanden poetsen. 10 min genieten :+

Ik was lijf weinig met zeep ivm droge huid, wel spoel ik alles goed af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:31

Cinderella schreef:
TS, wat doe je me aan. Nu wil ik ook extra spullen halen bij de bodyshop. I love it. <3 Na het douchen smeer ik me altijd in met een body lotion van de bodyshop en een bodyspray.
Verder ligt het er echt aan. Ik kan echt wel de tijd nemen voor een douche of bad met een heerlijk scrubje erbij etc, maar mijn hele collectie aan spulletjes heb ik weggedaan toen ik ging verhuizen. Dus ik moet een nieuwe collectie aanschaffen (he wat naar!). :))

Haha, ik raad die Secrets of the World lijn van the body shop wel echt aan hoor. Héérlijk. En die geur... <3 Het heeft allemaal net wat bijzonders en het ruikt zo lekker natuurlijk. Daar moet je natuurlijk wel van houden; als je liever zoete geurtjes hebt vind je dit waarschijnlijk niks.

Die expert face masks van hen raad ik je ook zéker aan, het spul werkt gewoon (voor mij dan). British rose brengt lekker vocht in en ik moet ook toegeven dat als je dat op je gezicht smeert het voelt alsof je een emmer water in je gezicht krijgt; natter dan nat. Heel gek is dat. Die met charcoal is heel fijn voor wanneer de boel vettig en onrustig is; hij tintelt heel erg en je voelt echt hoe het vuil met grof geweld je gezicht uit gesloopt wordt, bij wijze van spreken. :')

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 02:12

Ik was eerst mijn haar met shampoo van Aussie. Daarna gebruik ik een conditioner van Aussie. En vervolgens doe ik mijn Aussie haarmasker in de punten van mijn haar. Deze laat ik intrekken.

Dan was ik mijn lichaam met een van mijn 20 douchegellen (en ja ik heb inderdaad precies 20 verschillende...) Elke keer als ik douche kies ik een andere. De meeste zijn van de Bodyshop en van Kneipp. Ik heb er ook een van Aussie die ik vaak gebruik.
Daarna spoel ik mijn masker uit.

Na het douchen gebruik ik mijn Once Upon A Time bodylotion van Lush, de Spiced Apple bodybutter van de Bodyshop, of de Pink Grapefruit bodybutter van de Bodyshop.

Ik douche 1x per dag, maar gebruik masker en bodylotion/butter meestal om de dag.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:51

Wat een frisse topics allemaal :D
Heb eigenlijk geen vaste producten die ik gebruik, wil t liefst iedere week iets anders maar mijn ritueel is wel altijd the same;
1. Effe minuutje warm worden onder douche
2. Met douche gel even oksels en bikinilijn scheren
3. Even snel scrubben
4. Lichaam wassen met douche gel/schuim/foam
5. Haren wassen
6. Conditioner in laten trekken en ondertussen doe ik als ik make up op heb gehad die eraf wassen met face wash
7. Conditioner uitspoelen
8. Uit douche, snel afdrogen (koud!)
9. Huidolie op ieder lichaamsdeel
10. Deodorant
11. Oren schoonmaken met wattenstaafjes
12. Als ik echt in een wilde bui ben doe ik nog weleens een gezichtsmaskertje of neusstrip na het douchen maar over all ben ik nu onderand klaar :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:29

Jaloers op de mensen die uitgebreid kunnen douchen! De onze is door een mini boiler en meerdere huisgenoten na 5 minuten koud...
Gelukkig wel eigen douche.

Ritueel, douche aan, als een gek haren wassen en al half tijdens t uitspoelen Mn lichaam wassen en uitspoelen.
Als ik me ga scheren geen conditioner, als ik me niet scheer wel. Beide kan niet want dan wordt ie al koud :’).
Of ik sta gewoon onder een douche die niet warm wil worden als de onderburen hebben gedoucht.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:52

Ik doe altijd eerst een dansje in Mn blote kont.... dan ren ik 3 rondjes om het huis. Peuter in Mn neus... en dan pas stap ik onder de douche :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:01

Oh leuk om te lezen dit zeg :D

Ik wacht altijd net iets te lang tot de douche warm is, dan eronder en haar nat maken (3 keer per week) shampoo van mane & tail en direct uitspoelen, conditioner van mane & tail en die laat ik intrekken terwijl ik me was met zeep (geen idee welk merk, gebruik gewoon een vaste zeep en geen douchegel of iets dergelijks want daar wordt mijn huid kurkdroog van) en mijn tanden poets. dan conditioner uitspoelen en klaar. Duurt bij mij nog geen 4 minuten als ik mijn haar was. Als ik mijn haar niet was dan nog geen 2 minuten (ja ik time het soms :)) ).

Na het afdrogen was ik mijn gezicht met "Let the good times roll" van Lush en spoel met koud water.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:04

Ik wrijf mijn haar in met shampoo en dan laat ik het even in mijn haar zitten en was of scrub ik mijn lichaam. Daarna de shampoo eruit en doe ik nog conditioner of een haarmasker in (die ik natuurlijk ook weer uitspoel ;) )
Al mijn haarproducten die ik genoemd heb zijn van Andrélon.

Mijn motto is wel zo min mogelijk water gebruiken, behalve als het echt heel koud is doe ik steeds de kraan uit als ik shampoo inwrijf etc. De verwarmingsketel zit dichtbij de douche dus het water is zo weer warm zonder dat er veel water wordt verspilt. Ik douche ook zo kort mogelijk. :)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:11

-Ik val vanuit bed in de douche
-pak de eerste de beste shampoo die ik zie voor mijn lichaam
-heb ik het gister niet gedaan dan was ik mijn haar
-douche uit en afdrogen
Voor mij is het knap als ik langer dan 15 min in de badkamer ben :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:00

Hmm meestal douche ik in de avond, soms als ik vrij ben in de ochtend. Ik douche over het algemeen
elke dag, maar ik was maar twee keer per week mijn haar (ik rij paard op dit moment). Meestal
begin ik met scheren (soms uitgebreid, soms even snel), als ik mijn haar was doe ik dat meestal
of als eerste of na het scheren, tijdens de conditioner was ik mezelf met douchegel. Alles afspoelen
en klaar is kees. *D Qua producten wissel ik vaak af.. Ik vind het altijd leuk om nieuwe producten
te proberen. :j

Mijn haar knijp ik meestal uit en dan schud ik het een paar keer, zodat ik niet met de handdoek
hoef te wrijven. Dan laat ik het gewoon drogen aan de lucht.

Make up haal ik er altijd wel van tevoren af.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:13

HAHAHAHA geweldig sommige dingen, ik ben maar saai:
Ik douche altijd 's morgens, en in de zomer met paardenstof en zand ook vaak in de avond.
ik zet de douche aan en als eerste doe ik crèmespoeling in mijn haar, anders gaat het nooit meer uit de knoop.(ik was het maar 1 of 2x per week met shampoo).
Dan poets ik mijn tandjes onder de douche, daarna scheer ik de boel overal weer en tenslotte was ik me met Dove body wash.

In mijn rekje staat echt niks : 1 soort crèmespoeling van Andrelon,1 fles andrelon shampoo, een body wash van Dove, een tube tandpasta en scheermes/scheergel.

Ik zou een moord doen voor een bad!!! Mijn ouders hadden er vroeger 1 en daar kon ik uren in liggen met een wijntje en muziek en een goed boek. Helaas zijn ze verhuist en hebben geen bad meer.
Wanneer ik met iemand weg ben en er moet overnacht worden kies ik altijd een hotel waar ze kamers met bad hebben. Héérlijk....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:05

Whahaha, door dit topic ben ik gister weer uitgebreid in bad geweest! Heerlijk, doe dat toch te weinig..