Goof schreef:Ik ben serieus zo angstig voor de tandarts dat verdovingen pas na 3 spuiten gaan inwerken en dat ik zo flauw word in de stoel dat ik na behandeling ook niet meteen overeind kan en weg kan. En toch he, zo'n verstandskies doe ik nog bijna voor mijn plezier. Ding is er binnen 20 seconden uit en je hebt nooit meer last.
Ik snap niet zo goed waarom je door moet naar een kaakchirurg om eerlijk te zijn. Ik heb nu nog 1 verstandskies en ook daar heb ik wat tandvlees overheen liggen. Ik ga die binnenkort ook laten verwijderen, mijn tandarts doet dat gewoon zelf gelukkig.
Maar echt, doe het. Nu kun je de pijn onderdrukken met wat medicatie maar er komt een moment dat dat niet meer lukt en dan ben je echt veel verder van huis. En een ontstoken kies is werkelijk hel, dat doet absurd veel pijn.
20 seconden is heel snel en dat heb je gewoon geluk gehad. Een normale kies heb ik eens laten trekken en hier zijn ze 50 min. mee bezig geweest, omdat ze hem er zo lastig uitkregen.
2 verstandkiezen kunnen bij mij door de tandarts getrokken worden, de andere twee niet. Daar begint hij niet aan en moet de kaakchirurg doen. Nadat ze een foto hebben gemaakt blijken deze erg lastig te zitten en ook nog behoorlijk onder mijn tandvlees waardoor ze echt moeten snijden.
Als je doorgestuurd wordt naar de kaakchirurg heeft dat altijd een reden.
TS, hier hetzelfde verhaal. En net op het moment dat het echt al een tijd erg pijnlijk is en ik toch eraan denk om te gaan, ebt de pijn weg.
Ik denk er soms toch aan om ze te laten verwijderen, maar dan onder narcose.
De napijn ben ik niet bang voor. Maar het trekken zelf wel. Mijn kaakstand is verkeerd en daardoor krijg ik enorme pijn in mijn kaak als ik lang met mijn mond open moet liggen en ze zo aan het trekken zijn.
Een 2 jaar terug heb ik een normale kies laten trekken en dat is me zo tegen gevallen. De tandarts zelf ook, want op de specificatie stond ook dat het trekken moeizaam ging (meer tijd dus meer geld).
Maar die ervaring heeft er bij mij helemaal voor gezorgd dat ik het onder lokale verdoving pertinent niet laat doen.
Ik zou toch eens met een angsttandarts gaan praten en kijken voor de optie onder narcose. En misschien moet ik zelf ook eens iets met dit advies gaan doen