Zeer hardnekkige voetwrat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:41

nynke55 schreef:
gohya schreef:
Hoe ziet een voetwrat eruit als die naar binnen groeit? en klopt het dat lopen erg pijnlijk is?

Als een klein wit plekje met een stip er in, en inderdaad, lopen doet pijn, alsof je een steentje in je schoen hebt.

Dank je wel voor de uitleg,dan gaat het niet om een voetwrat hier,er zit geen stipje en het is niet wit,maar gewoon de kleur van de huid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:42

Bij mij hielp aanstippen bij de HA. Wel 2 keer nog terug moeten gaan daarna, derde keer was heel pijnlijk. Maar daarna was hij wel weg :j.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:13

Ik heb er een aantal gehad. Ik heb er jaaaaren lang een gehad rond mijn nagel op mijn wijsvinger, en nog een op mijn middelvinger. Ik heb tussendoor nog een op mijn bovenbeen gehad die weggebrand was door de huisarts, dat kon helaas niet gedaan worden bij mijn vinger. ook nog een aantal anderen die vrij makkelijk weg gingen. Ik heb echt tig middeltjes geprobeerd maar niks hielp voor mijn vingers. Kon er niet afblijven en zagen er dus ook vreselijk uit... Uiteindelijk bij de apotheek hier in Ierland een middeltje gekocht dat Occlusal heet. Ik dacht eerst dat het werkte maar ging toch niet helemaal weg. Toen vlak voor de zomer weer begonnen en toen zijn ze na een paar week (wel 5-6) allebij verdwenen een week na elkaar!! Weet niet of het vele zwemmen (o.a. in zout water) ook hielp, maar was iig rond de tijd dat ik Occlusal gebruikte.. Mijn andere kleinere vratjes gaan er iig zo mee weg dus als je het in Nl kunt krijgen is het het proberen waard!

Mama3

Re: Zeer hardnekkige voetwrat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:27

Bij onze huisarts kun je niet meer terecht voor aanstippen. Dit wordt niet meer gedaan. Bij mijn zoontje hebben we ook maanden vanalles geprobeerd en via de huisarts een middeltje bij de apotheek opgehaald en na 2 weken was de wrat onder z'n voet weg

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:58

Ik heb vroeger ook zo’n ding gehad. Zat heel vervelend tussen mijn tenen te zitten.
Na tig X aanstippen is het weg gesneden, wat ze toen uitlepelen noemden. Heeeeel naar was dat ;(
Ik was pas 7jaar! Kreeg een crème mee die we 5minuten voordat we naar de huisarts kwamen erop moesten smeren. Dat zou verdovend werken zei de slager. ( huisarts ) bleek gewoon een crème te zijn die ze smeren bij kinderen die bang zijn voor een prikje. Dat verdoofd de opperhuid een beetje maar meer ook zeker niet.
Mijn ouders wisten niet wat hun overkwam, en ik al helemaal niet toen de huisarts begon.
Ze hebben mij uiteindelijk met 3man ( ouders en assistente ) vast moeten houden.
Vreselijke ervaring :(

De wrat is overgens nooit meer terug gekomen.

Buffelduke

Re: Zeer hardnekkige voetwrat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:08

Ik loop nu bij het ziekenhuis hiermee. Ik had 2 naast elkaar die ingegroeid waren samen met een drukplek van zooltjes. De dermatoloog haalt eerst alles wat ze weg kan halen weg dan spuit ze 2x stikstof erop, tot bloedens toe. Erg leuk is het niet maar het helpt wel. Tussen de behandelingen door (zo’n 3 weken telkens) moet ik zelf sterke zalf smeren en vijlen. Ik heb nu 5 behandelingen gehad en ze zijn bijna weg.

Tip: ga echt naar de dermatoloog. Ik heb er 3 jaar mee gelopen met enorm veel pijn en ook alles geprobeerd. De huisarts kreeg het zelfs niet weg met zijn methodes. Zelfs zulke diepe, dat had ik ook, gaan weg

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 12:56

Thanks voor alle reacties! Toch wel beetje blij te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem :P

Salicylzuur gaat er al geregeld op, maar ik ben echt bang dat ie veel te diep zit om afdoende te zijn, ook om weg te branden. Er zitten ook bloedvaatjes in volgens mij, dus bloed ook nog snel.

Dus ik denk dat ik idd nu maar eerst langs de huisarts ga en doorverwijzing vraag. Wat een ellende vind ik het, pfff.