Ik wil van mijn blaasontsteking af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:01

Brandnetel, vitamine C en cranberry kun je allemaal bij de natuurwinkel wel halen denk ik :j vitamine C liefst zo hoog mogelijk gedoseerd (minstens 1 gram), die tabletten met gereguleerde afgifte werken hier heel erg goed. Brandnetelthee kan idd ook helpen zeggen ze maar daar moet je dan niet allergisch voor zijn... dat was hier eens en nooit weer :=

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:05

Ik zweer ook bij D-mannose. Als ik klachten heb neem ik die en dan verdwijnen de klachten erg snel.
Verder veel drinken en vitamine c

Love_Rosie

Re: Ik wil van mijn blaasontsteking af

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:09

D-mannose werd mij trouwens aangeraden icm hoge dosering vitamine C :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:11

Ben zelf een keer in het weekend met een blaasontsteking naar de huisartsenpost gereden bij het zh en daar heb ik gewoon furabid gekregen. :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 13:33

Nou ik kan er vandaag niet meer terecht maar hij gaat me een voorschrift klaarleggen, hetzelfde als ik vorige keer heb gehad en ik moet alsnog morgen dan langsgaan om 9u.

Moet wel zeggen dat volgens mij het verse sinaasappelsap al wel zijn ding heeft gedaan, die constante druk is veel minder nu. Kan ook de kamillethee zijn, moeilijk uit te maken als je alles tegelijk drinkt :P
Om 14u kan ik naar de winkel, mijn hulp blijft wat langer zodat ik even weg kan, ook om met dat voorschrift naar de apotheek te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:36

Toen je de vorige keer in het ziekenhuis lag, is je urine toen op kweek gezet?? want zeer waarschijnlijk heb je toen dus wel een nierbekkenontsteking gehad ipv nierstenen, dit doet net zo zeer, je weet van de pijn niet meer waar je het moet zoeken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:37

Belangrijk als je vaak AB hebt gehad: een deel van je afweer tegen bacteriën komt uit je darmflora.

Na een AB kuur doe ik doorgaans de kuur van (pro) symbioflor, in het flesje met de blauwe dop zit precies die darmbacterie die mij erg helpt.

Verder D-Mannose, cranberry en veeeel drinken (= thee enzo).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 13:46

bigone schreef:
Toen je de vorige keer in het ziekenhuis lag, is je urine toen op kweek gezet?? want zeer waarschijnlijk heb je toen dus wel een nierbekkenontsteking gehad ipv nierstenen, dit doet net zo zeer, je weet van de pijn niet meer waar je het moet zoeken.

Dat zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen.
Ze hebben een scan en een echo gemaakt van de nieren en de gal. Op 1 januari vonden ze een steen in de nieren, die zouden ze dan 2 januari vergruizen onder volledige verdoving want op oudjaar deden ze dat natuurlijk niet.
Toen ik uit de narcose kwam 2 januari werd ik wakker met een stend (heet dat zo?) en mocht ik niet meer uit bed. Ze hadden de steen niet meer teruggevonden op de nieuwe scan, wellicht was deze al te ver gedaald (als die eenmaal in de buurt van de lies zit zien ze dat niet meer blijkbaar?) dus kon de vergruizer er niet meer aan. Ze hebben dan een stend geplaatst omdat de urineleider te smal was en zo kon de steen gemakkelijker vanzelf af komen. Ik ben tussen 2 en 7 januari nog 2x onder narcose geweest omdat de steen niet af kwam en ze wilden hem dan met operatie weghalen. De eerste keer was dit weer niet gelukt, de tweede keer vonden ze hem niet meer en was hij blijkbaar al weg.. Terwijl mijn urine telkens gefilterd werd als ze het 'zakje' kwamen legen.

Wazig verhaal waarschijnlijk maar ik weet het niet meer tot in detail, alleen dat ze steeds zeiden 'morgen nog eens opereren en dan kun je wellicht naar huis' en ik mocht steeds niet naar huis grrrr.
Kreeg hier toen eerst pijnstillers die 4u werkten, en ik mocht maar om de 6 à 8u bij vragen maar dat was echt niet uit te houden.
Ik wou kruipen en over de grond rollen maar mocht mijn bed niet uit, ik heb daar echt gejankt gejankt gejankt. Toen kreeg ik een infuus en mocht ik bij vragen zodra het nodig was, fieuw

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:57

VivianHesen schreef:
Wat bij mij af en toe helpt is het volgende:
Ik drink een halve liter thee en een halve liter water, zo snel mogelijk. Vervolgens moet ik zo veel plassen dat ik de blaasontsteking er uit plas.

Same here. Werkt geweldig.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 16:27

Ik heb vitamine C gekregen, 1000mg en die was best lekker :9
En alvast uri-cran capsules gekregen tot morgen, die moeten maar open in de appelmoes want ik kan écht geen pillen slikken :o
Het gaat al een stuk beter dan vanmorgen wel, ook met de koorts gelukkig.
Iedereen heeft nu gegeten dus ik kan even rustig doen tot 17u, wat zittend bureauwerk is nu zeker welkom :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:15

Als je nog geen antibiotica hebt dan kan het helpen om een ibuprofen tablet te nemen. Dat remt de koorts en pijn, maar werkt ook ontstekingsremmend.

Ik ben zo regelmatig zonder antibiotica van mijn blaasontsteking af gekomen.. met ibuprofen, heeeel veel brandnetelthee en vitamine C.
Vorige maand nog, toen had ik al het gevoel dat het over was nog voordat ik aan de antibiotica begon :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:25

De etos heeft ook bruistabletten met cranberry. Prima te doen en je hoeft er geen pil voor door te slikken.

Beterschap!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 12:48

Zoals verwacht dus blaasontsteking, gelukkig nog niet op de nieren geslagen.
Nu aan de antibiotica om dat te voorkomen.
Volgend probleem: ik kan geen pillen slikken
Dit wordt een leuke week :+
-O-

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:55

Beterschap, TS! Blaasontstekingen zijn zó naar... :(

Vooral heel veel water drinken om de boel goed te spoelen. Mij is verteld om (vruchten-)sappen te vermijden i.v.m. de suikers die erin zitten (dat is voedsel voor de bacteriën). Cranberry helpt volgens mij vooral ter voorkoming van blaasontstekingen, maar doet niet veel ter genezing.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:00

Granoek schreef:
Zoals verwacht dus blaasontsteking, gelukkig nog niet op de nieren geslagen.
Nu aan de antibiotica om dat te voorkomen.
Volgend probleem: ik kan geen pillen slikken
Dit wordt een leuke week :+
-O-

Vervelend zeg, maar wel fijn dat je meteen antibiotica hebt gekregen!

Wat betreft je pillenslikprobleem: vooral innemen met een dikke vloeistof, dat werkt zoveel makkelijker. (Wat ik me kan herinneren moesten dat voor antibiotica voor blaasontsteking zuivelproducten zijn, dus yoghurt of vla werkt het beste. Zo niet, dan kun je prima appelmoes gebruiken).
Pak een eetlepel vla, pil erin , in de mond (liefst wat verder achterop de tong), kin op de borst doen en de hele bups in een keer doorslikken. Eventueel nog een keer naslikken.

Succes en beterschap!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:14

Of gewoon niet zo aanstellen, snoepjes slik je toch ook door :')

Gelukkig heb je medicatie en slaan ze hopelijk snel aan.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:18

Binnen 24 uur moet je je stukken beter voelen. Indien niet dan is de AB waarschijnlijk niet aangeslagen en dan weer contact met de HA opnemen.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:26

Sorry dat ik zo je topic binnen kom vallen! Ik vroeg mij alleen af: heb jij ( of andere met een blaasontsteking) ook standaard pijn bij het plassen?
Ik heb namelijk sinds een paar dagen dat ik heel vaak moet plassen/continu de drang heb en vannacht heeft het mij de hele nacht wakker gehouden. Maar het doet geen pijn etc het is vooral heel erg irritant.

Omdat het geen pijn doet kan ik ook pas donderdag ochtend terecht bij de HA.

Ts heel veel beterschap natuurlijk! En over pillenslikken heb ik helaas geen tips... ik kan bijna een pingpong bal doorslikken zonder moeite :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:31

Als het vaak terugkomt zou ik toch d-mannose aanraden zoals een aantal anderen hier. Dat is namelijk de werkzame stof van cranberry maar dan dus veel sterker

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:38

mies_dummy schreef:
Sorry dat ik zo je topic binnen kom vallen! Ik vroeg mij alleen af: heb jij ( of andere met een blaasontsteking) ook standaard pijn bij het plassen?
Ik heb namelijk sinds een paar dagen dat ik heel vaak moet plassen/continu de drang heb en vannacht heeft het mij de hele nacht wakker gehouden. Maar het doet geen pijn etc het is vooral heel erg irritant.

Ts heel veel beterschap natuurlijk! En over pillenslikken heb ik helaas geen tips... ik kan bijna een pingpong bal doorslikken zonder moeite :')

Bij mij brandde het altijd als een malle.... heb je drang en moet je dan ook echt? Of komen er maar 3 druppels uit?

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:43

iirrssjjee schreef:
mies_dummy schreef:

Bij mij brandde het altijd als een malle.... heb je drang en moet je dan ook echt? Of komen er maar 3 druppels uit?

Verschillend... eerst was het ook vaak alleen s avonds voor het slapen en sinds gisteren is het opeens mega vaak plassen! Soms 4 druppels en als ik veel heb gedronken of uitstel is het wel meer...

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 13:53

Woejjj even kort:
Snoepjes slik ik ook niet in, kan ook geen kauwgum inslikken bv, normaal helpt het als ik een hap boterham neem, daar op knabbel en als alles gemalen is die pil in het papje duwen en doorslikken. Maar deze mag dus niét met melkproducten genomen worden..
Appelmoes eens proberen, voor nu is het gelukt door hem in 4 te doen en dan met water, nadat het water eerst een paar x door mijn neus terug kwam :+
Ach zo worden we weer inventief zeker :=

Edit: bij mij brandt het niet maar het doet wel pijn als ik zo net bijna klaar ben met plassen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:27

mies_dummy schreef:

Bij mij geen pijn alleen de hele dag door aandrang wat je indd letterlijk wakker houd. Als ik gewoon een flesje water in 1 keer leegdrink en ik plas is het weg. Dus eruit plassen werkt voor mij het best.

Edit: en er komen maar 2 druppels uit :+

Beterschap ts en de rest!

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:53

Thee met heel veel citroen helpt ook, omdat het zo zuur is. Een cranberry pil of vitamine C pil is ook zuur en is wat makkelijker weg te krijgen.. :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:56

Ik ben echt verschrikkelijke ramp met tabletten. Kreeg laatst tip om tablet tussen je tanden te nemen en dan grote slok drinken.. dit helpt wel echt voor mij!