bigone schreef:Toen je de vorige keer in het ziekenhuis lag, is je urine toen op kweek gezet?? want zeer waarschijnlijk heb je toen dus wel een nierbekkenontsteking gehad ipv nierstenen, dit doet net zo zeer, je weet van de pijn niet meer waar je het moet zoeken.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen.
Ze hebben een scan en een echo gemaakt van de nieren en de gal. Op 1 januari vonden ze een steen in de nieren, die zouden ze dan 2 januari vergruizen onder volledige verdoving want op oudjaar deden ze dat natuurlijk niet.
Toen ik uit de narcose kwam 2 januari werd ik wakker met een stend (heet dat zo?) en mocht ik niet meer uit bed. Ze hadden de steen niet meer teruggevonden op de nieuwe scan, wellicht was deze al te ver gedaald (als die eenmaal in de buurt van de lies zit zien ze dat niet meer blijkbaar?) dus kon de vergruizer er niet meer aan. Ze hebben dan een stend geplaatst omdat de urineleider te smal was en zo kon de steen gemakkelijker vanzelf af komen. Ik ben tussen 2 en 7 januari nog 2x onder narcose geweest omdat de steen niet af kwam en ze wilden hem dan met operatie weghalen. De eerste keer was dit weer niet gelukt, de tweede keer vonden ze hem niet meer en was hij blijkbaar al weg.. Terwijl mijn urine telkens gefilterd werd als ze het 'zakje' kwamen legen.
Wazig verhaal waarschijnlijk maar ik weet het niet meer tot in detail, alleen dat ze steeds zeiden 'morgen nog eens opereren en dan kun je wellicht naar huis' en ik mocht steeds niet naar huis grrrr.
Kreeg hier toen eerst pijnstillers die 4u werkten, en ik mocht maar om de 6 à 8u bij vragen maar dat was echt niet uit te houden.
Ik wou kruipen en over de grond rollen maar mocht mijn bed niet uit, ik heb daar echt gejankt gejankt gejankt. Toen kreeg ik een infuus en mocht ik bij vragen zodra het nodig was, fieuw