nynke55 schreef:Als je een metalen montuur hebt, met aparte neuspads, kun je ook vragen om flexibele neuspads in plaats van die harde kunststof, deze glijden niet zo snel.
Heb geen losse neuspads.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Marjoow schreef:Ik heb een microvezeldoekje. Hadden ze bij ons bij de Appie, heb er 3 ingeslagenMaar ze werken ideaal!
Speciaal voor brillen? Want hier in het topic wordt microvezel toch juist weer afgeraden? Althans, iemand zei dat ook dit verwoestend werkt op brillenglazen?
Marjoow schreef:Janine1990 schreef:
Speciaal voor brillen? Want hier in het topic wordt microvezel toch juist weer afgeraden? Althans, iemand zei dat ook dit verwoestend werkt op brillenglazen?
Nee niet speciaal voor brillen, voor telefoons en tablets. Maar ik zie er niets van op mn bril
roekes schreef:Als ik dit allemaal lees verwaarloos ik mijn brilik maak hem schoon met het shirt wat ik op dat moment aan heb
geen gedoe met sopjes of speciale doekjes. Ik heb hem al minstens 3 jaar en de glazen zijn krasvrij!
Love_Rosie schreef:Kan wel, alleen als je glazen een beetje statisch zijn zullen ze meer stofjes aantrekken dan wegvegen.
Alles waar houtvezels in zitten kan niet.
Overigens is het niet zo dat alle glazen accuut vol strepen zitten na schoonmaken met keukenrol ect.
Maar als de glazen wel beschadigd raken is het onze schuld/schuld van glazen; terwijl je het heel goed grotendeels kunt voorkomen.
"ja mevrouw, ik heb glazen maar het lijkt net of er allemaal krasjes op zitten"
*pakt bril af, ziet dat bril wel wat vies is en maakt hem nog 'gauw' even schoon aan blouse*
![]()
Tip tegen wijd worden van montuur; afpakken met 2 handen in plaats van 1 (met een trek je hem scheef; 1 veer gaat scheef staan = wordt wijd = gaat afzakken).
Zamora; en de ketens kunnen dezelfde glazen aanbieden als een particulier. En dan zullen ze kwa prijs hetzelfde zijn.
Azmay schreef:Druppeltje dreft, met duim en wijsvinger over de glazen smeren.
Dan afspoelen en met katoen (theedoek) droogvegen. Papier krijg je mini krassen van.
Prachtig schoon
Barroco schreef:Over de microvezeldoekjes, ik dacht dat dat ook van die lichtschurende doeken zijn, of heb ik dat verkeerd? Alles wat schuurt, zoals bv ook keukenpapier vanwege de houtvezels, is niet goed, krijg je krasjes van.
Wat nog wel heel goed werkt, gebruikten wij bij de opticien: een verstuiver, vullen met water en een klein beetje spiritus. Daar worden ze gegarandeerd vetvrij van en het tast de glazen niet aan.
En dan dus droogmaken met theedoek of hydrofiele doek.