Ik begin het ook wel te merken: vader 69 en moeder 75. Ze zijn net terug van een drieweekse groepsreis naar Namibië en mijn vader is volop bezig dat vast te leggen op zijn eigen website, dus ze zijn absoluut goed bij de tijd maar fysiek zijn er toch al wel kleine dingetjes. En dat wordt uiteraard niet minder maar eerder meer. Ben zelf in de 30 maar wél enig kind dus als er iets is kan ik de zorg niet delen. Daar maak ik me ook wel s zorgen over... Hier toevallig nog meer mensen zonder broers of zussen met oudere ouders?
Vader is 72 en stiefmoeder ongeveer 67. Ik ben bijna 36 en enig kind. Ze wonen in Duitsland en dat is 2 uur rijden. Dus ik zie ze niet wekelijks.
Mijn vader heeft nog geen kwaaltjes *klopt af* maar mijn stiefmoeder wel wat kleine dingen. Verder zijn ze allebei nog erg actief, ze fietsen en gaan meerdere keren per jaar weken naar de camping. Ze kunnen gelukkig bijna alles nog.
Ze wonen gelijkvloers met alleen een zolder voor opslag. Dat hebben ze zo gedaan omdat ze daar oud willen worden. En als hun oud zeggen bedoelen ze 120.
En dat hoop ik echt heel erg want ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten. Ik probeer er niet teveel over na te denken want daar wordt ik heel bang van...dan blijf ik alleen over. Geen broers of zussen of directe familie in de buurt. Ze 'waken' nu zeg maar over mij en helpen met mijn bankzaken. Ik zou niet weten hoe ik verder moet als ze er niet meer zijn.
Ik heb jaren slecht contact met ze gehad en vind het heel erg dat ik niet eerder geprobeerd heb het contact te herstellen...die verloren jaren krijg ik niet terug helaas. Dus ik probeer ze zo vaak mogelijk te zien want over zoveel jaar kan dat misschien niet meer. En dat is heel beangstigend...
Ik woon te ver weg om ze te verzorgen en ik werk ook fulltime. Ze komen dan in een verzorgingstehuis ofzo...er is genoeg in hun buurt om ze te helpen maar het feit dat ze binnen zoveel jaar kunnen wegvallen is heel eng...
Birdie60
Geplaatst: 03-12-17 23:09
Ik ben ook een nakomertje, ik was 22 toen me vader stierf en 32 toen mij moeder stierf. Maar ik ben de jongste van 14, mijn oudste broer en ik schelen 21 jaar.
Ik herken het, mijn moeder is vorig jaar overleden (63), ben mantelzorger voor haar geweest. Mijn vader heeft hartproblemen sinds kort (65). Ben zelf begin 30.