Hoe jezelf warm houden tijdens kerstmarkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:35

sureido schreef:
Druppie7711 schreef:
Ik had gisteren sokken onder mn paardrijkousen aan, dacht: lekker warm! :)* na een half uur heb ik die sokken er onderuit gehaald, voeten wilde niet warm worden. 1 paar sokken ging al veel beter :))

Ja dat is idd met lagen! Als je dubbele sokken aan hebt verwarmd het vaak juist niet.

Vermoedelijk heb je dan te strakke lagen over elkaar aan. Als je de lucht er tussenuit perst omdat de sokken te strak zijn of je schoenen/laarzen dan stijf aansluiten, werkt het isoleren inderdaad niet meer. En zeker met sokken is dat al snel het geval.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:49

Pantysokjes met wollensokken erover heen! Uitvinding.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:54

Inderdaad het is belangrijk dat je zorgt voor goede kleding en schoeisel .
Laagjes werkt maar dan moeten ze niet te strak zitten . geen knellende schoenen of laarzen
Best4paws.nl heeft fijne kleding sokken en heat packs

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:56

Als ik les geef op de hondenschool draag ik Idd laagjes. Kousenbroek, daarover een gewone broek en erover nog een dikke trainingsbroek. Bovenleiding een T-shirt, erover een fleece trui, dan nog een dikke golf en je winterjas. Wandelschoenen, handschoenen en muts.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:56

Laarzen met dikke zolen, en een muts met fleecevoering!
Thermolegging van de action onder je broek aantrekken.

Sansevieria

Re: Hoe jezelf warm houden tijdens kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:57

Wat ook fijn is een zooltje van schapenwol in je laarzen of schoenen :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 13:59

Ik ben wel heel benieuwd hoe ts er uiteindelijk bij staat met al die tips die hier gegeven worden! Als een soort Eskimo ofzo!! :+

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:00

Wat wij doen is met slecht of koud of regenachtig weer is indien mogelijk de achterkant met een zeil dicht maken en of de bus zo "dicht mogelijk" achter de stand zetten. Genoeg eten en (warm) drinken en ondanks dat je misschien af en toe rustige periodes hebt toch in beweging blijven. Warme kleding en goede schoenen aantrekken helpt al heel veel. Tevens hebben wij een gaskachel bij ons..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:11

Een ski overall?

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:14

Trek een Ski broek aan met thermo legging eronder en thermoboots

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:22

Een verwarmde jas! Wel prijzig maar de moeite waard als je zoveel buiten staat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:26

Zeker even iemand vragen om je af te wisselen zodat je een rondje kunt lopen. Natuurlijk is het leuk om de markt ook even te zien maar van stilstaan koel je nog het meest af.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:28

Zuipen! Alles was je kunt vinden op een kerstmarkt, je krijgt het er vanzelf warm van. :D

Ik ben heel blij met mijn echt wollen vest, sinds ik dat in huis heb krijg je het niet meer koud. *\o/*

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:35

Ik werk op de markt, dus nu in de winter is dat best wel heel erg koud. Zeker als je er de hele dag staat, zoveel loop je namenlijk niet achter een kraam. :brr:
Ik zou dikke sokken met bergschoenen of (thermo)laarzen aandoen. Ik merk dat gisteren mijn normale schoenen toch te koud werden. Verder een lange onderbroek/maillot onder je broek en eventueel een skibroek o.i.d als het waait. Gister is het windstil, dan is het te doen maar als het waait dan is het meteen 10x zo koud. :brr: Verder werk ik ook met laagjes, hempje, thermo shirt, t-shirt erover heen, lekker dik vest met voering en mijn jas er overheen. Had het niet koud. :D
Alleen mijn vingers zijn een ramp, ik heb van die vinger loze handschoenen omdat ik met handschoenen aan niet goed dingen kan pakken, zakjes dichtknopen, alles is te glad. Moet ook de kassa bedienen en dat werkt ook neit met handschoenen (wanten) aan. Dus eigenlijk zoek ik daar nog wel een oplossing voor...want gister werden mijn handen iets te koud merk ik nu.
Gelukkig hebben we een straalkacheltje waar je naast kan staan als er geen klanten zijn, dat ding is echt geweldig. {:}

mina_dero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:36

zweetdeken meenemen en daar onder gaan zitten (het liefst een stuk of 8)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:44

Athelas schreef:
Ik werk op de markt, dus nu in de winter is dat best wel heel erg koud. Zeker als je er de hele dag staat, zoveel loop je namenlijk niet achter een kraam. :brr:
Ik zou dikke sokken met bergschoenen of (thermo)laarzen aandoen. Ik merk dat gisteren mijn normale schoenen toch te koud werden. Verder een lange onderbroek/maillot onder je broek en eventueel een skibroek o.i.d als het waait. Gister is het windstil, dan is het te doen maar als het waait dan is het meteen 10x zo koud. :brr: Verder werk ik ook met laagjes, hempje, thermo shirt, t-shirt erover heen, lekker dik vest met voering en mijn jas er overheen. Had het niet koud. :D
Alleen mijn vingers zijn een ramp, ik heb van die vinger loze handschoenen omdat ik met handschoenen aan niet goed dingen kan pakken, zakjes dichtknopen, alles is te glad. Moet ook de kassa bedienen en dat werkt ook neit met handschoenen (wanten) aan. Dus eigenlijk zoek ik daar nog wel een oplossing voor...want gister werden mijn handen iets te koud merk ik nu.
Gelukkig hebben we een straalkacheltje waar je naast kan staan als er geen klanten zijn, dat ding is echt geweldig. {:}

Ik had ook van die moffies met een afneembare want. Die kon je zo over je vingers heen schuiven en zat vast aan de handschoen. Ideaal. Deze waren vols mij van unox :P
Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:45

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:48

Deze zijn ook super trouwens!

Afbeelding

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:50

Glühwein!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 14:54

Joolien schreef:
Ik had ook van die moffies met een afneembare want. Die kon je zo over je vingers heen schuiven en zat vast aan de handschoen. Ideaal. Deze waren vols mij van unox :P
[ Afbeelding ]

Zo'n soort handschoenen gebruik ik ook, die van mij zijn van fleece gemaakt... lekker warm

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:29

thermoskan met warme koffie, thee, choco etc.
kun je je tussendoor even opwarmen.

Voor je voeten, dunne sokken aan, plastic zakjes en dan dikke sokken, plastic houd de warmte vast

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:36

KimD schreef:
Zuipen! Alles was je kunt vinden op een kerstmarkt, je krijgt het er vanzelf warm van. :D

Ik ben heel blij met mijn echt wollen vest, sinds ik dat in huis heb krijg je het niet meer koud. *\o/*

Tip van de eeuw :') _/-\o_

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:36

Ik ben veel buiten voor mn werk, waarbij ik ook niet altijd kan bewegen. Zorg dat je, indien mogelijk, uit de elementen bent. Dus als je de mogelijkheid hebt voor een windscherm oid, zeker doen. Indd warme sokken, handschoenen, een muts. Ikzelf haal bij Bever (outdoorwinkel) wel eens handschoenen/muts oid, die kunnen je vast ook daarin adviseren. Daarnaast heb ik een hele fijne warme jas (van het merk snugpak), die werkt op laagjes lucht. Zijn misschien aan de prijzige kant, vooral als je m niet vaak gebruikt, maar ik wil m nooit weer kwijt.

Warm drinken en voldoende eten is ook belangrijk, je kachel brand van binnen uit. Je kan heel veel kleding aantrekken, maar zonder eten en drinken houdt je het koud

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:39

Plastic zakjes om je voeten gaat zweten en krijg je juist koude voeten van. Ik kreeg dat vroeger altijd van mijn moeder als ik naar de paarden ging (ook zij dacht dat dat lekker warm was) en dat was me een partijtje koud!
Je kunt bij Action van die wollen inlegzooltjes kopen (op maat te knippen) en die in een paar ruime werkschoenen doen. ddan een paar thermosokken over katoenen sokken heen doen. Niet te strak, anders is het alsnog koud. En anders kun je bij de ANWB zooltjes met een accu kopen, maar die zijn wel heel duur.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:46

Gewoon een paar echte uggs. Nooit meer koude voeten