In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43511
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:51

Ik heb het vorig jaar meegemaakt.. topje van mijn vinger tussen de elektrische mini-heggenschaar %) Ik heb het goed schoongespoeld met water, even goed laten bloeden, en dan mag je er wel vanuit gaan dat het schoon is.. en dan inderdaad wat drukverband erop, met eerst een stukje gaas met plakband tegen de richting van de snee in, dus in jouw geval over het topje van je vinger heen zodat je de wond dicht duwt.
Het zal nog wel een paar dagen pijn blijven doen.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 18:53

Beetje stomme vraag, maar hoe zit het met douchen? :+ Beste gewoon verband/pleister eraf doen of erop laten zitten?

8nnemiek

Berichten: 43511
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:56

Of een plastic handschoen aan met elastiek er omheen, en hoog proberen te houden.

Ik zou de wond de eerste dagen niet te nat laten worden.

Mri

Berichten: 15318
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:57

Stukje pleister over de snee on hem dicht te trekken erop laten. Rest kan je gewoon makkelijk wisselen

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 18:58

8nnemiek schreef:
Of een plastic handschoen aan met elastiek er omheen, en hoog proberen te houden.

Ik zou de wond de eerste dagen niet te nat laten worden.


Idd was ook mijn idee een beetje. Ook het idee dat er zeep in zou komen, brrr moet er niet aan denken!

luuntje

Berichten: 14014
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:00

Toen ik 2 jaar geleden in mijn pink sneed , tijdens het stoofvlees en uien snijden, met een mes is het geplakt.
Lijm hield niet, zelfs niet na 2x plakken. Ik heb bij de apotheek zwaluwstaartjes gekocht en die erop geplakt. Hieroverheen een pleister gedaan.
Na het douchen een schone pleister erop gedaan.

HAP vroeg wel naar tetanusinjectie bij mij.
Die was nog geldig gelukkig.

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:14

Spoelen is het eerste wat ik meestal doe. Laatst door mn halve duim gesneden. Toen wel een tape strak eromheen gedaan zodat de snee dicht bleef. Uiteindelijk zat het zo vrij snel dicht. Na een dag wordt de pijn wel minder. Druk is dan het fijnste tegen pijn. Je hebt ontzettend veel zenuwen in je vingertopje vandaar dat het zo n zeer doet.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:21

Dit valt nog mee hoor.
Maar waarschijnlijk ligt uw pijngrens gewoon wat lager.

Ik heb met een vleesmes in mijn duim gesneden en dat heeft liggen bloeden tot de avond (11u tot 23u).
Kon echter niet gehecht worden was door mijn nagel heen.
Foto kan ik wel opzoeken hoor.

Ik had exhter pas 's avonds weer gevoel (pijn) in mijn vinger het moment zelf niks gevoeld. Maar van het bloed werd ik wit voor mijn ogen.

tengeltje11
Berichten: 7178
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:28

hier gelijkaardig iets gehad,maar door een ezelbeet,die me een diepe bijt-wonde bezorgd had,ook deel van mijn nagel weg.

ook niets aan gedaan,behalve mooi proper houden,en bedekken als je iets moet doen waarbij vuil in kan.

heeft enkele dagen flink geklopt en vanaf toen behoorlijk snel beter geworden.
na een kleine week was de wond mooi dicht en deed ook niet zo'n zeer meer.
is mooi genezen uit zichzelf ook.

hier wel een tetanusprik gaan halen hiervoor.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:39

Zwaluwstaartje trekt de wonde dicht, daardoor geneest het sneller.. De soda zou ik aanrade omdat ik aanneem dat dit tijdens het koken is gebeurt. Soda trekt eventuele rest rotzooi eruit. Normaal is goed bloedden voldoende maar tijdens koken heb je met andere bacterieen te maken :j

Dancyy
Berichten: 2701
Geregistreerd: 03-11-15

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:41

Valt denk ik wel mee hoor. Pleister erop en ik zou ook gewoon zonder handschoen oid gaan douchen.

marije1109

Berichten: 1140
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:01

Misschien een rare oplossing maar ik heb dit (meer dan eens) gehad. Goed laten bloeden dan drupje secondenlijm of wondspray en klaar is kees.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 20:15

tengeltje11 schreef:
hier gelijkaardig iets gehad,maar door een ezelbeet,die me een diepe bijt-wonde bezorgd had,ook deel van mijn nagel weg.

ook niets aan gedaan,behalve mooi proper houden,en bedekken als je iets moet doen waarbij vuil in kan.

heeft enkele dagen flink geklopt en vanaf toen behoorlijk snel beter geworden.
na een kleine week was de wond mooi dicht en deed ook niet zo'n zeer meer.
is mooi genezen uit zichzelf ook.

hier wel een tetanusprik gaan halen hiervoor.


Heb al in een van mijn eerdere post gezegd dat door een zeldzame, onbekende ziekte de tetanusprik geen effect op mij heeft...

Verder ga ik zo even een sodabadje doen en even goed kijken hoe het er uit ziet.

Thioro

Berichten: 4006
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:24

Door een nagel doet idd flink zeer en blijft lang nazinderen.
Zoals al gezegd: strakker verband en met zwaluwstaartje de 2 wondranden dichttrekken.
Vingers kunnen vrij lang blijven nabloeden/opnieuw openspringen.
Je kan zuurstofwater gebruiken om het bloeden te stoppen, ontsmet ook wat. Maar let op: kan flink prikken.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 21:30

Nou jongens,

Net even het verbandje er afgehaald, zag er ''goed'' uit. Het had niet meer erg gebloed, een ienimini beetje maar dat is normaal. Even in een sodabadje laten weken en met een steriele naald vuil onder mijn nagels uitgehaald. Het ziet er meer uit als een vleeswond nu al het overtollige bloed eraf is. Weer een verbandje omheen gedaan en wat strakker vastgemaakt. Het doet in elk geval al een lange tijd geen pijn meer! :)

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en betrokkenheid! :*

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:52

Volgens mij (correct me if i’n wrong) wordt je bloed dunner van ibuprofen. Ik zou toch echt voor paracetamol gaan. Verder fijn dat het is gestopt met bloeden en dat je het ontsmet hebt.
Volgende pleister/verbandje zou ik iets strakker doen (:

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 03:49

Veraaaaah schreef:
Volgens mij (correct me if i’n wrong) wordt je bloed dunner van ibuprofen. Ik zou toch echt voor paracetamol gaan. Verder fijn dat het is gestopt met bloeden en dat je het ontsmet hebt.
Volgende pleister/verbandje zou ik iets strakker doen (:


Het is bloedverdunnend maar zo weinig dat dat bijna geen invloed heeft.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 04:15

Ibuprofen kan wel wat gevoelig zijn op de maag. Mocht je dus al maagklachten hebben of misselijk worden zou ik oppassen met ibuprofen gebruik. De combinatie van ibu en paracetamol versterkt elkaar, werkt bij mij altijd fantastisch.

Schoonmaken heb je dus al goed gedaan :) ik zou er persoonlijk nou idd een vrij 'strak' verbandje om doen om alles op zn plek te houden. Of idd een zwaluwstaartje. Mooi schoon houden en dan geneest t vast super netjes!

Supervixen

Berichten: 12982
Geregistreerd: 28-04-11

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 08:17

Ik had een tijdje geleden mijn vingertopje er zo goed als helemaal afgesneden tijdens het koken. Zat nog aan een velletje vast. Bloeden als een gek. Heb het topje er op laten zitten en een paar pleisters erop gedaan. Daarna durfde ik niet meer te kijken en heb het twee dagen laten zitten. Tijdens het douchen een plastic zakje erom. Topje is toch weer vastgegroeid, maar het gevoel erin was toch wel twee maanden anders dan in mijn andere vingers. Ik heb verder geen arts gebeld, doe ik niet zo snel. Het deed wel verrekte pijn als ik er per ongeluk tegenaan kwam met iets.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 08:28

Je mag gewoon douchen hoor TS, is juist goed om te doen, als je het sneetje maar goed droog dept nadien.

Een snee in de vinger lijkt erger dan het is, en op je vingertop geneest het mooi, er blijft maar een heel smal streepje over uiteindelijk!

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 09:30

Pijnstilling gebruik ik nu niet meer. Zal straks nog even schoonmaken en kijken hoe het eruit ziet. Als er helemaal geen bloed meer vanaf komt laat ik het denk ik even zonder verband/pleister zodat het kan luchten

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 10:09

Er zit een mooie korst op! *\o/*
Afbeelding

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:26

Ziet er goed uit! Kleur oogt heel gezond en mooi korstje

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 16:48

Zelfs Windows vindt het er gezond uit zien! _O- _O-

Afbeelding

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: In mijn vinger gesneden, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:49

Dat valt toch wel mee is zo weer dicht.