Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Erpel schreef:De antibiotica kan je ook wel innemen na iets lichts te hebben gegeten. Beter voor je maag ook.
oomens schreef:Erpel schreef:De antibiotica kan je ook wel innemen na iets lichts te hebben gegeten. Beter voor je maag ook.
Eerder in het topic zei iemand expliciet dat dit type antibiotica op een lege maag genomen dient te worden, en blijkbaar zegt de dokter van TS dat ook. Heb jij een reden waarom dat volgens jou niet klopt en waarom jouw advies beter is?
Molfre schreef:Ok eindelijk tijd voor een update:
De ontsteking wou niet vlotten, dus ik ben heel eigenwijs geweest en ik heb met een (ontsmette) pincet de prop pus uit de ontsteking getrokken. Het gat was groter dan ik gedacht had en het ging inderdaad om 2 ontstekingen.
Sinds die prop eruit is gaat het genezen van allebei de ontstekingen een stuk vlotter, dus misschien was eigenwijs zijn wel de juiste beslissing voor een keer. Ik heb wel om andere antibiotica gevraagd, want ik bleef ziek worden van de eerste, nu heb ik Claritromycine.
De onderhuidse ontsteking is nu flink geslonken in een paar dagen tijd, nog maar 3.5cm breed en ongeveer 1cm hoog, met dus daarboven nog het gat van de steenpuist. Het zijn wel echt duidelijk twee verschillende dingen, dus dat klopte in ieder geval.
Heel erg bedankt voor de goede tips en inzichten hier. Ze hebben me echt geholpen en met beide benen op de grond gehouden.
Over paard:
Ik heb mijn stappenteller eens bekeken en de zondag van de koliekaanval heb ik 14km gelopen (heen en weer naar de dierenarts, 2.5 uur lopen met paard tussen de bezoeken in et cetera). Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Ik heb wel besloten dat hij naar een andere stalling gaat, zijn leeftijd gaat natuurlijk zeer waarschijnlijk in de toekomst meer gezondheidsdingetjes opleveren en dan wil ik faciliteiten en een droge stal ter beschikking kunnen hebben. Voor degenen die het wat zegt, hij verhuisd volgende week naar stal Wennekers in Aalsmeer.