Dikke ontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Dikke ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 10:43

Gewoon bellen, als het niet dringend is zetten ze je op een rustig moment en als er dan ergere dingen komen dan worden die er gewoon tussen gezet en eerder binnen geroepen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:08

Hoe gaat het nu?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:26

Lastig TS!

Mag je de AB niet innemen na wat eten of drinken anders dan water? Gebruik je nog andere medicatie naast de AB?

Ik heb in het verleden veel AB kuren gehad, ik nam ze niet op een lege maag omdat ze er dan gelijk weer uit kwamen. Ik nam toen wel veel verschillende medicijnen die niet samen mochten met de AB (en tijdelijk dan niet mocht nemen) en ook die alleen samdn mochten na het innemen van een maagbeschermer.

Vaak wordt je ziek van de AB helaas..

Als je het pus er niet uit kan duwen dan niet meer proberen. Dat zorgt alleen maar voor extra irritatie, en groen vies pus stroomt vaak vanzelf uit een open wond.

Zolang je geen koorts of verhoging hebt zou ik me niet al te druk maken, wel in de gaten houden. De kuur zal je waarschijnlijk eerst af moeten maken (of toch tenminste 5 volle dagen) voor het voldoende kans heeft gekregen om zn werk te doen.

Verder vraag ik me af waarom je AB tabletten hebt en geen AB zalf, AB gaat via het bloed naar de infectie maar lokale AB(bv. fucidine) doet vaak beter zn werk in de wond dus je zou hiernaar kunnen vragen maandag bij je eigen huisarts.

Een wondkweek is nu wss nog niet nodig omdat je nog maar net bent begonnen met de kuur en dit is geen grote infectie.

Edit: is het gaatje diep? Dan zou het ook een optie zijn om zilververband er in te doen ipv AB zalf. Als de pijn mee valt zou je dat zelf kunnen doen en anders het er in laten doen. Zelf verging ik van de pijn toen de thuiszorg het verband erin deed, maar ik kon sowieso al niet meer bewegen door de pijn (buikwondinfectie). Het was wel zeer effectief!
Laatst bijgewerkt door Djeradalover op 25-11-17 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 22:38

Ik volg effe stiekem mee... -O- hier namelijk ook een ontsteking nog niet zo groot als de TS.... maar wel pijnlijk en op vervelende plek onder navel op rand broek/ondergoed....

Flink pijnlijk en spoel nu 2x per dag uit o.a met betadinescrub/shampoo ....
Beetje ranzige foto....
Spoiler:
Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:17

Vervelende plek TS, jeetje.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:53

Oh alsjeblieft. Spoel het alleen met water, liefst onder de douche. Twee tot 3 maal per dag. Ga er geen zalfjes en dergelijke opsmeren. Je zegt zelf dat roodheif afneemt. Wond moet eerst schoon zijn voordat het kan genezen. En dat doe je door de spoelen met water. Dat kost nou gewoon even tijd. De antibiotica kan je ook wel innemen na iets lichts te hebben gegeten. Beter voor je maag ook.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 08:57

Erpel schreef:
De antibiotica kan je ook wel innemen na iets lichts te hebben gegeten. Beter voor je maag ook.

Eerder in het topic zei iemand expliciet dat dit type antibiotica op een lege maag genomen dient te worden, en blijkbaar zegt de dokter van TS dat ook. Heb jij een reden waarom dat volgens jou niet klopt en waarom jouw advies beter is?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 19:04

Pff nou, hoe het met mij gaat weet ik op dit moment even niet.

Ik ging vanochtend naar mijn paard om te voeren vooraf aan mijn werk en trof een armoeiïg klein ijslandertje met zandkoliek ;(

Hij had zulke heftige aanvallen gehad dat hij van de puntjes van zijn oren tot de puntjes van zijn staart compleet tot op de huid doorweekt was. Hij was steenkoud en stont te rillen op zijn hoeven.

9 uur, 2 dierenartsbezoeken, een hele lichte portemonnee en zo'n 8km lopen later lijkt het redelijk goed te gaan. Het is nu afwachten of hij zich er doorheen sleept.

Ik heb dus de hele dag in mijn dunne werk outfit lopen kouwkleumen, ik voel me zo misplaatst op dit moment. -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:31

...poeffff - jij hebt een loeizware dag achter de rug!!

Ik hoop dat je paardje weer goed is opgeknapt - maar schrikken hoor! Je denkt alleen te gaan voeren en dan verder - maar nee: beestje heeft pijn en niet zo'n beetje ook.

Goed voor jezelf zorgen hoor!
Stevig onder de douche, wond schoon spoelen, jezelf warm inpakken, voldoende drinken en vroeg naar bed...!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:29

Ts, hoe is het met je pony en met jou??

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:50

oomens schreef:
Erpel schreef:
De antibiotica kan je ook wel innemen na iets lichts te hebben gegeten. Beter voor je maag ook.

Eerder in het topic zei iemand expliciet dat dit type antibiotica op een lege maag genomen dient te worden, en blijkbaar zegt de dokter van TS dat ook. Heb jij een reden waarom dat volgens jou niet klopt en waarom jouw advies beter is?

ik gebruik die antibiotica op het moment ook en ben er ook goed beroerd van. En het staat duidelijk aangegeven, 1 uur voor de maaltijd 4x per dag.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:09

Hoe gaat het ermee TS?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 20:18

Ok eindelijk tijd voor een update:

De ontsteking wou niet vlotten, dus ik ben heel eigenwijs geweest en ik heb met een (ontsmette) pincet de prop pus uit de ontsteking getrokken. Het gat was groter dan ik gedacht had en het ging inderdaad om 2 ontstekingen.

Sinds die prop eruit is gaat het genezen van allebei de ontstekingen een stuk vlotter, dus misschien was eigenwijs zijn wel de juiste beslissing voor een keer. Ik heb wel om andere antibiotica gevraagd, want ik bleef ziek worden van de eerste, nu heb ik Claritromycine.

De onderhuidse ontsteking is nu flink geslonken in een paar dagen tijd, nog maar 3.5cm breed en ongeveer 1cm hoog, met dus daarboven nog het gat van de steenpuist. Het zijn wel echt duidelijk twee verschillende dingen, dus dat klopte in ieder geval.

Heel erg bedankt voor de goede tips en inzichten hier. Ze hebben me echt geholpen en met beide benen op de grond gehouden.

Over paard:

Ik heb mijn stappenteller eens bekeken en de zondag van de koliekaanval heb ik 14km gelopen (heen en weer naar de dierenarts, 2.5 uur lopen met paard tussen de bezoeken in et cetera). Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Ik heb wel besloten dat hij naar een andere stalling gaat, zijn leeftijd gaat natuurlijk zeer waarschijnlijk in de toekomst meer gezondheidsdingetjes opleveren en dan wil ik faciliteiten en een droge stal ter beschikking kunnen hebben. Voor degenen die het wat zegt, hij verhuisd volgende week naar stal Wennekers in Aalsmeer.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:25

Molfre schreef:
Ok eindelijk tijd voor een update:

De ontsteking wou niet vlotten, dus ik ben heel eigenwijs geweest en ik heb met een (ontsmette) pincet de prop pus uit de ontsteking getrokken. Het gat was groter dan ik gedacht had en het ging inderdaad om 2 ontstekingen.

Sinds die prop eruit is gaat het genezen van allebei de ontstekingen een stuk vlotter, dus misschien was eigenwijs zijn wel de juiste beslissing voor een keer. Ik heb wel om andere antibiotica gevraagd, want ik bleef ziek worden van de eerste, nu heb ik Claritromycine.

De onderhuidse ontsteking is nu flink geslonken in een paar dagen tijd, nog maar 3.5cm breed en ongeveer 1cm hoog, met dus daarboven nog het gat van de steenpuist. Het zijn wel echt duidelijk twee verschillende dingen, dus dat klopte in ieder geval.

Heel erg bedankt voor de goede tips en inzichten hier. Ze hebben me echt geholpen en met beide benen op de grond gehouden.

Over paard:

Ik heb mijn stappenteller eens bekeken en de zondag van de koliekaanval heb ik 14km gelopen (heen en weer naar de dierenarts, 2.5 uur lopen met paard tussen de bezoeken in et cetera). Gelukkig gaat het nu weer goed met hem. Ik heb wel besloten dat hij naar een andere stalling gaat, zijn leeftijd gaat natuurlijk zeer waarschijnlijk in de toekomst meer gezondheidsdingetjes opleveren en dan wil ik faciliteiten en een droge stal ter beschikking kunnen hebben. Voor degenen die het wat zegt, hij verhuisd volgende week naar stal Wennekers in Aalsmeer.

Is het raar dat ik daar een filmpje van wil zien? :') Soms heeft eigenwijs zijn echt zijn voordelen..
Fijn dat het nu beter gaat en hopelijk reageer je niet zo sterk op de nieuwe antibiotica.

En fijn dat het beter gaat met je pony!! Zou wel eng moeten zijn geweest..

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 20:26

Ik heb er wel aan gedacht daar een filmpje van te maken, het was echt heel erg satisfying ~~}>

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:35

Ik had stiekem ook op beeldmateriaal gehoopt,haha! Ik hou van pimple pop video’s

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:43

Ik volg dit topic al eventjes, en inderdaad. Ik had ook op beeldmateriaal gehoopt :+
Maar fijn dat het nu goed gaat, eigenwijs is soms het beste inderdaad!

Fijn dat het ook goed gaat met je paardje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:53

Ramptoeristen zijn we stiekem toch ook, haha!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 20:54

Hahaha, heerlijk!

Ik moet toegeven dat ik op momenten dat ik me verveel en YouTube me laat zitten, ik ook graag het kanaal van Dr Pimple Popper opzoek :Y)