's Nachts duizelig wakker worden (meerdere keren)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:36

eempiej schreef:
Dit is inmiddels achterhaald, hij mag er naast en het mag zelfs een combi melder zijn. Het verdeeld zich in de ruimte.
In de slaapkamer is het handig je CO meter op slaap hoogte te hangen.

Oh wat gek ik had van de week nog die test gedaan en daar had ik het niet uit gemerkt maar zie inderdaad dat de brandweer het nu ook niet meer aangeeft. Wat apart, dat is dan nog recent denk ik want denk dat ik maximaal 2 jaar geleden van de brandweer nog die voorlichting kreeg. Bedankt voor het updaten in ieder geval! :)

daantjuhhh

Re: 's Nachts duizelig wakker worden (meerdere keren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 01:57

Vraag: draaid de wereld om jou heen als je duizelig bent?
Of draai jij zelf?

Als het aanhoud wel even naar een arts gaan.
Mijn vader had 2 jaar terug last van duizelingen...
Arts ging eerst uit van evenwichtsorgaan probleem, maar dat bleek een bloedpropje/tia te zijn.
Ik wil je niet ongerust maken natuurlijk.

De kans is het meest op iets wat lijkt op een evenwichtsorgaan probleem.
De huisarts heeft een paar simpele testjes om te kijken wat voor duizeligheid het gaat.

Wij hebben hier allemaal goede adviezen. Maar we hebben geen medicijnen gestudeerd en kunnen je niet zien.
Dus ik zou gewoon even de huisarts bellen voor een afspraak

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:45

Janneke2 schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Daar dacht ik ook aan. Heb er zelf al jaren last van met wisselende heftigheid. Sterkte!

Er is iets dat artsen bppd noemen.
Er zijn sadistische oefeningen tegen (vreselijk doch effectief) en er zijn vriendelijke oefeningen die ook goed werken.
(En een groot deel van je evenwichtssysteem zit in je (nek)spiertjes, pezen en banden.)

Helaas werken deze oefeningen, ook de meest sadistische niet bij mij... ik leer ermee omgaan -O- al 15 jaar.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:09

Ceetje_bokt schreef:
xyzutu2 schreef:
Het kan ook heel onschuldig zijn; google eens op draaiduizeligheid, veel mensen die daar last van hebben worden ook duizelig en daardoor misselijk wakker of worden duizelig als ze zich in bed omdraaien.

Daar dacht ik ook aan. Heb er zelf al jaren last van met wisselende heftigheid. Sterkte!

Daar lijkt het veel op. Het is onschuldig maar onwijs lastig. Een remedie als je duizelig wordt even heel heftig met je hoofd schudden/draaien. Vorig jaar tijdens de vakantie was mijn eerste aanval. Dat schrik je helemaal te pletter. Als je weet wat het is worden de aanvallen ook wat minder heftig.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 11:48

daantjuh, alles lijkt te duizelen op zo'n moment.

Jeetje wat een reacties zijn erbij gekomen, dat had ik niet verwacht! Bedankt allemaal!
Ben gelukkig niet meer wakker geworden van de duizeligheid, heb er op het moment alleen last van als ik te lang op de computer bezig ben op het werk (dan duizelen de letters en cijfers mij even), dus ik denk toch vermoeidheid die eruit aan het komen is. Zijn ook een half jaar erg druk geweest thuis (alles zelf doen met verbouwen, en geen tijd hebben voor elkaar was ook niet altijd even goed voor de relatie), en net een druk beurs seizoen op het werk achter de rug.

Houd het zeker in de gaten, maar heb gelukkig niet meer het gevoel dat ik ieder moment "out" kan gaan. Als het terug komt of de duizeligheid bij langdurig achter de computer werken gaat niet over dan bel ik zeker de huisarts even. :j

Was echt even schrikken pas 's nachts, alles duizelde, warm, misselijk, oriëntatie even helemaal kwijt tijdens die "aanvallen". Dus ben al heel blij dat ik dat niet meer heb gehad.

Desty

Re: 's Nachts duizelig wakker worden (meerdere keren)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:51

Ik heb hetzelfde als ik verkouden ga worden. Gehoorgang zit verstopt en evenwichtsorgaan werkt minder goed. Neusspray helpt vaak

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:54

Mocht het BPPD zijn, dan kan het helpen om te zorgen dat je hoofd voldoende ondersteund wordt en je niet in een knik ligt. Dus je hoofd lager dan je nek (hoe leg je dit goed uit := )

Als mijn nek wel ondersteund wordt door mijn kussen, maar mijn hoofd ligt een soort van in een kuil dus lager dan mijn nek, dan triggert dat bij mij zo'n aanval.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:03

Kaitlyn schreef:
Was echt even schrikken pas 's nachts, alles duizelde, warm, misselijk, oriëntatie even helemaal kwijt tijdens die "aanvallen". Dus ben al heel blij dat ik dat niet meer heb gehad.

Hartkloppingen?

Dit klinkt idd als BPPD.
Vorig jaar ook gehad en zeker geen pretje om te ervaren zo'n aanval.

Ik heb nog steeds last van een beetje restant, als ik sport en te lang lig, of in een bepaalde houding lig dan komt het weer opzetten. Gelukkig in een zeer beperkte versie, maar de duizeligheid is niet leuk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:35

Ceetje_bokt schreef:
Helaas werken deze oefeningen, ook de meest sadistische niet bij mij... ik leer ermee omgaan -O- al 15 jaar.

De Duitsers doen de Epley in een tempo van 2 seconden per graad, omder het motto dat je evenwichtssystemen dit tempo kunnen verwerken.

Verder zijn er oefeningen zoals staand op je 2 voeten om je as draaien, 1 rondje is 60 seconden - 8 seconden pauze en in hetzelfde tempo een rondje terug plus 8 seconden pauze. (Een oefening die op allerlei manieren uitgebreid kan worden, maar de botste, kaalste variant klinkt makkelijker dan-ie is.)

En er zijn bakken oefeningen om de coördinatie tussen enkels, heupen, nek, tong en oogspiertjes te verbeteren.