Darm of buikklachten? Pijnlijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Darm of buikklachten? Pijnlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:56

ik heb het ook gehad kon niet meer lopen vd pijn..

had een fikse blaasontsteking en mogelijk verstopping in mn darmen.. nu nog soms last moet donderdag weer naar huisarts voor controle

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:07

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan!
Ik heb pas ook extreme buikpijn krampen gehad en moest ook echt vaak naar de wc.

Ik heb een spastische darm dus ik dacht eerst dat het daardoor kwam dus even aangekeken.
Het werd alleen maar erger dus ik ben naar de huisarts geweest, moest ontlasting op kweek laten zetten, het bleek dat ik 2 verschillende bactierieen had, ik heb antibiotica gehad en het ging heel heel snel beter!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:25

Je woont niet toevallig in de buurt van vlaardingen of maasluis ?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 10:56

Nee, totaal niet. Hoezo?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:20

Daar hadden ze wen bacterie in het kraanwater zitten de afgelopen dagen

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:28

Ik begrijp het nut van 'gewoon even aankijken' ook niet zo.
Je geeft aan dat je meerdere malen per dag crepeert van de pijn.
De HA kan telefonisch misschien ook niet zoveel voor je betekenen, maar ik zou die beslissing op zijn minst aan hem/haar of de assistent overlaten.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 12:45

Hoe gaat het nu?
Ik heb het hele topic niet gelezen, maar uit je OP leken je klachten erg op die van mij vorige week.
Bij mij gingen de krampen van kwaad tot erger.
Na een halve week trok ik het niet meer en ben naar de HA gegaan.
Deze dacht aan een hevige buikgriep of blindedarmontsteking.
Na het testen van mijn bloed bleken mijn ontstekingswaarden vrij hoog te zijn en ben daardoor meteen naar het ziekenhuis gestuurd.
Daar hebben ze een aantal onderzoeken gedaan, bloed, unrine en ontlasting onderzocht.
Doordat de pijn door heel mijn buik was en niet duidelijk rondom mijn blinde darm werd een blindedarmontsteking vrijwel uitgesloten.
Er werd gedacht aan een bacterie en een ontsteking in mijn darmen (en maag?).
Doordat ik af en toe een spastische darm heb werden de klachten nogal versterkt.
Gelukkig zakte het na die dag ook wel weer geleidelijk af.
Het heeft al met al zon week geduurd.
Als het goed is krijg ik in dezer dagen uitslag van alle onderzoeken wat het nou precies is geweest.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 18:51

Je bent nergens bang voor?

Ik heb vandaag 'maar' twee keer die krampen gehad. Dus dta is minder dan gisteren. Ik weet niet zo goed wat ik moet eten wat je darmen rustiger houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 18:57

Ik heb ook van tijd tot tijd die krampen gehad.

Niet om het een of ander, maar ik bleek zwanger. :+

Ik snap overigens ook écht niet waarom je niet zelf even de huisartsenpost belt. Leuk dat je moeder het even wil aankijken, maar voorlopig is het jóuw lijf wat aangeeft dat er iets niet goed gaat. Níet dat van haar.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:06

Ik had soortgelijke zeer pijnlijke krampen toen ik een gezwel had naast mijn darmen, die de boel blokkeerde. Dat moest helaas wel operatief verwijderd worden.

Ik zou toch maar naar je huisarts gaan. Het hoeft natuurlijk geen gezwel of "groot" probleem te zijn, maar dat kan natuurlijk wel en een (huis)arts kan iig helpen met het verhelpen. Ik was maar wat blij dat die verschrikkelijke nachtelijke krampen voorbij waren toen het probleem verholpen was. :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:12

Als het zo lang duurt vraag ik me af wat je dan gegeten hebt... inmiddels is het een week.. je bent 17? Dan neem ik aan dat je zelf je afspraken etc regelt..

Voor je darmen, bananen, witbrood, witte rijst is goed tegen diarree

Om juist beter te kunnen ontlasten kan je vezelrijk eten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 20:54

Anoniem schreef:
Ik heb ook van tijd tot tijd die krampen gehad.

Niet om het een of ander, maar ik bleek zwanger. :+

Ik snap overigens ook écht niet waarom je niet zelf even de huisartsenpost belt. Leuk dat je moeder het even wil aankijken, maar voorlopig is het jóuw lijf wat aangeeft dat er iets niet goed gaat. Níet dat van haar.

Mijn moeder kookt en we hebben ongezond gegeten de laatste weken. Zij heeft ook erg last van haar darmen. :)

Bananen kan ik absoluut niet tegen, krijg enorme verstoppingen van. Heb wel toevallig wat witbrood gehad vandaag.

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:00

AlwaysH schreef:
Je bent nergens bang voor?

Ik heb vandaag 'maar' twee keer die krampen gehad. Dus dta is minder dan gisteren. Ik weet niet zo goed wat ik moet eten wat je darmen rustiger houdt?

Bang? Had je dat tegen mij?
Ik kon eerst dus ook niks eten en heb op geven moment met smoothies wat binnen kunnen krijgen.
De crackers van de lidl gingen ook goed, terwijl ik een gewoon beschuitje niet kon hebben... Raar maar waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:04

Ik heb precies dat wat jij omschrijft, maar bij mij is het inmiddels gelieërd aan glutenintolerantie. Ik had geen flauw idee dat dat in de loop der tijd kon ontstaan. Maar dat zorgt bij mij voor pijnlijke steken in mijn buik en een harde, opgeblazen buik. En enorme hopen .... :')