Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:01

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:13

Ik zit bij zorg en zekerheid, ik wil er weg maar weet nog niet goed welke.
Reden van veranderen is omdat 1 de service poedersuiker is, ze weten nooit wat en 2 omdat ze iets niet vergoed hebben wat echt de grootste flauwekul is.
Puntje bij paaltje heb ik een berg medische kosten zonder dat ik iets aan mijn verzekering heb.
Wordt al doodmoe van het idee dat ik het uit moet zoeken..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:19

Dit is echt een perfect topic om nu tegen te komen.
Ik dacht er toevallig vandaag aan.
Momenteel ben ik nog via mijn ouders verzekerd, volgens mij via DSW.
Maar ik wil wel gaan kijken voor mijn eigen verzekering die wel wat dingen vergoed.
Ik zou graag tandarts vergoeding hebben en aankomend jaar zal ik waarschijnlijk fysio moeten doen dus dat komt er ook bij..
Iemand goede tips? :)

Eloya

Re: Zorgverzekeringen 2018... Wat gaan bokkers doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:37

ik wil ook overstappen denk ik.. ik zit nu bij anderzorg, betaal 117 pm en toch moet ik nog vaak zelf bij betalen, dit jaar mijn hele eigen risico erdoor van 385.

maar weet niet waar ik moet kijken nog, wil er toch wel iets van fysio in en tandarts. maar heb soms het idee dat gewoon zelf betalen goedkoper is dan via de zorgverzekering

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 03:34

Toevallig. Ikga dit jaar denk ik overstappen. 4 a 5 jaar geleden betaalde ik 105euro incl aanvullend. Nu betaal ik voor hetzelfde 130euro en cz gaat in 2018 gaat Weer omhoog
En dat terwijl ik er bijna nooit gebruik van maak

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 04:49

ben al jaren verzekerd bij FBTO, maar ik denk er nu toch serieus over om over te stappen.
Wat hen zo aantrekkelijk maakte (modules gedurende het jaar aanzetten) is eraf en bovendien is de vergoeding voor fysiotherapie nog maar 350 euro komend jaar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 04:53

Ik zit bij onvz heel uitgebreid en daar blijf ik bij. Duur maar fijne verzekering :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 05:21

Ik zit bij besured blijf er denk ik ook. Tandarts verzekering tot 350 euro en vergoeden voor mij de paradontoloog.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 05:28

Al jaren bij Anderzorg verzekerd naar grote tevredenheid. Helemaal geen problemen gehad. Helaas vorige week gehoord van de tandarts dat ik rekening moet houden met 2 kronen, dus ga er morgen wel even voor zitten om het uit te zoeken. Tips over andere goede tandarts verzekeringen zijn welkom!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 06:52

Ik ben verzekerd bij cz en blijf daar ook. Veel andere aanvullende verzekeringen gaan mij never nooit accepteren of vergoeden geen zorg in Duitsland.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 07:05

Ik lees mee ! Zit nu bij izz maar betaal teveel ..... zit nog extra pakket in voor orthondist voor zoonlief en dat mag eraf. Vlugge blik zie ik dat ik ruim 25 euro pm goedkoper uit ben zonder dat pakket.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 07:34

Ik zit op dit moment bij vgz.
Bevalt goed.
Ik ga nog even vergelijken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:16

Liezel1 schreef:
ben al jaren verzekerd bij FBTO, maar ik denk er nu toch serieus over om over te stappen.
Wat hen zo aantrekkelijk maakte (modules gedurende het jaar aanzetten) is eraf en bovendien is de vergoeding voor fysiotherapie nog maar 350 euro komend jaar.

Ik ben ook bij de foto maar heb de nieuwe polis nog niet gezien. 350 euro voor fysio is voor mij te weinig

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 08:28

Ik zit nu nog via mijn ouders bij UMC zorgverzekering. Via het werk van mijn moeder. Wel volledig uitgebreid qua tandarts/fysio/brilvergoeding maar ik ga naar €155 pm :oo Vind ik voor een 22 jarige wat veel.. dus even kijken of ik via mijn werk if beroep (verpleegkundige) ergens wat voordeliger uit kom. Iemand tips? Zilveren Kruis valt af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:07

Eloya schreef:
ik wil ook overstappen denk ik.. ik zit nu bij anderzorg, betaal 117 pm en toch moet ik nog vaak zelf bij betalen, dit jaar mijn hele eigen risico erdoor van 385.

maar weet niet waar ik moet kijken nog, wil er toch wel iets van fysio in en tandarts. maar heb soms het idee dat gewoon zelf betalen goedkoper is dan via de zorgverzekering

Dat is ook vaak zo.
Daarom heb ik alleen basis, als ik verder wat nodig heb betaal ik het zelf. Dat doe ik ook liever dan aan voorwaarden van de verzekering te voldoen, bepaal liever zelf wat en wie ik nodig heb :Y)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:13

fleurtjeuh schreef:
Dit is echt een perfect topic om nu tegen te komen.
Ik dacht er toevallig vandaag aan.
Momenteel ben ik nog via mijn ouders verzekerd, volgens mij via DSW.
Maar ik wil wel gaan kijken voor mijn eigen verzekering die wel wat dingen vergoed.
Ik zou graag tandarts vergoeding hebben en aankomend jaar zal ik waarschijnlijk fysio moeten doen dus dat komt er ook bij..
Iemand goede tips? :)

Fysio en tandarts vallen beiden in de aanvullende verzekering, meestal in verschillende pakketten. Met name de tandarts verzekering kan nog wel eens prijzig zijn in verhouding tot wat je ermee verzekert. Het loont de moeite om die goed te bekijken of het de moeite waard is.

Eloya schreef:

Dat je je eigen risico hebt verbruikt, zegt niets over wat er wel of niet vergoed is door je zorgverzekering. Het eigen risico geldt voor zorg die uit de basisverzekering vergoed wordt en voor elke verzekeraar geldt dat je daarvoor ook eigen risico betaalt. Als jij die "basisverzekering zorg" gebruikt, betaal je dus eigen risico, ongeacht waar je verzekerd bent. De inhoud van de basisverzekering (en wat ze dus vergoeden) is wettelijk bepaald voor iedereen gelijk namelijk.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:48

Ik wil mij er toch nog even goed in verdiepen vind het super lastig.

We zitten bij zilveren kruis. Deze is het voordeligste samen met inze collectieve korting. Alleen heb je dan geen vrije ziekenhuis keuze. En kom er niet helemaal uit hoe dat nu precies zit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:54

Bij mij zit bij dsw tandarts volledig in mijn aanvullende pakket. Zonder enorme beperking. Heerlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:57

Ik zat nu bij ditzo omdat ik daar het voordeligst uit kwam met fysio en tandarts erbij. Ik ga wel zoals elk jaar weer rondkijken. Een beetje meer fysio zou fijn zijn met mijn beroep is dat gewoon een soort nodig onderhoud voor mn rug :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 09:59

WiskyBokjes schreef:
Iemand ervaring met Podotherapie in een aanvullende verzekering?

Ja, lastig. Ik kijk zelf naar podotherapie en vergoeding voor steunzolen, maar dat is zo laag overal.

Edit: de hema aanvullend 2 vergoedt € 200,- Verzekering van de Hema ziet er niet verkeerd uit.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:21

Ik baal behoorlijk van DSW met hun verlaging van fysio.... principieel wil ik graag bij DSW blijven, maar 27 keer fysio is aan de lage kant. Dus ik vrees dat ik dit jaar toch weer ga rondkijken. Echt balen, want verder zéér tevreden over DSW en zoals gezegd is het ook hier wel een beetje een principe kwestie.

Dus als iemand nog een betaalbare verzekering met 36 keer fysio weet (dus niet onbeperkt indien medisch noodzakelijk, daarmee heb ik echt te veel gedonder gezien!) die betaalbaar is, dan hoor ik het graag.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:34

Ik zit bij menzis en betaal dit jaar €157,-
Dat kan dit jaar flink omlaag omdat ik minder zorg nodig heb.
Volgend weekend even neuzen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:50

Ik ben momenteel bij CZ verzekerd door mn ouders maar moet nu zelf een verzekering af gaan sluiten. Kan collectief via mn werk bij CZ, IZZ en Zilveren kruis. Maar heb nog geen idee, van de week maar even uitzoeken..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:52

Hmm DSW ziet er wel goed uit en hier ook wel positieve reacties dus. Ik ga nog even goed neuzen bij de vergoedingen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:52

Ik zit al jaren bij FBTO, op zich wel tevreden hierover. Nieuwe polis + premie echter nog niet gezien. Ga zeker wel vergelijken, want de kosten lopen maar op.

Hoe is jullie ervaring met het naar boven zetten van je eigen risico? Ik houd dat al jaren laag, waardoor ik meer premie betaal. Maar ik maak ook al jaren m'n eigen risico bij lange na niet op :=