Sinds een kleine maand neem ik dagelijks een multivitamine. In eerste instantie om gewoon eens te proberen, maar mijn huid is echt goed opgeknapt Had altijd puisten (van die dikke en diepe), heel veel onzuiverheden en nu niets meer
OneAndOnlyx
Geplaatst: 09-11-17 14:50
Ik slik Calcium magnesium en zink(in 1 potje) ivm dat ik geen melk drink en bijna geen calcium binnen krijg, de magnesium is voor de spieren en tegen de vermoeidheid, en de zink voor de botten net als de calcium. Verder slik ik Kruidvat Energie Multivitamine omdat ik de laatste tijd erg veel moe ben, en ik het idee had dat dit kwam door het te weinig aan vitamines(ben een enorm moeilijke eter) maar het blijft helaas. Dus een bezoekje huisarts is al bijna gepland.. Maargoed, die pillen zijn altijd wel goed want ik heb eens gekeken en kom toch wel erg veel te kort.
Koper
Geplaatst: 09-11-17 14:50
Ik pak gedeeltelijk het zelfde als mijn pony Dus regelmatig kurkumapasta en wanneer nodig carbo-v.
En verder veel cranberries (lekker!) en blaas-nierthee. Vooral in de winter.
Badeendje
Geplaatst: 09-11-17 14:51
In de winter vitamine D. In de zomer niets. Ik eet genoeg groente/fruit/vlees dus verder ook niets nodig.
Anoniem
Geplaatst: 09-11-17 14:52
Koper schreef:
Ik pak gedeeltelijk het zelfde als mijn pony Dus regelmatig kurkumapasta en wanneer nodig carbo-v.
En verder veel cranberries (lekker!) en blaas-nierthee. Vooral in de winter.
Samen uit de bak eten? Haha
Keet
Geplaatst: 09-11-17 14:53
Zwangerschapssupplement. Kurkuma. Probiotica. Lijnzaadolie. Magnesium. Zwangerschap loopt niet helemaal zoals gewenst dus wat extras.
Equisync
Geplaatst: 09-11-17 14:57
Magnesium voor mijn spieren(heb onwijs snel rugpijn door overbelaste spieren), vitamine c voor weerstand en in de donkere maanden vitamine d omdat ik anders de dag niet doorkom
Multivitamine en Omega-3 ben ik sinds kort mee bezig. Ik kon de laatste maanden maar niet bijgeslapen komen. Voelde me constant moe, nieuwe sterkte lenzen was niet de oplossing. Dus op zoek naar iets anders. Nu bijna 2 weken bezig en het helpt wel. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan ga ik maar is naar de dokter.
Magnesium, in de winter omdat ik door de kou sneller last van mijn spieren en gewrichten heb (HMS). Verder niks, maar ik zit er aan te denken om vit C+D bij te slikken omdat ik me onwijs beroerd en depri voel. Paard krijgt niks, alleen af en toe magnesium. Maar niet vast oid.
merel_gomez
Geplaatst: 09-11-17 16:36
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt
kwita
Geplaatst: 09-11-17 16:54
Anoniem schreef:
Vit d? Ik dacht altijd dat je lichaam dat goed zelf aanmaakte? Toch niet dan?
ik kreeg het van de reumatoloog voorgeschreven vit d, b12 en magnesium!
frensje
Geplaatst: 09-11-17 17:14
Magnesium, calcium en vit D in 1 tablet iedere dag net als een kurkuma pil. Vitamine C en zink als ik ziekig ben en 2x per week een omega 3 capsule.
Ik neem in de wintermaanden multi vitaminen complex + vit C 1000 Mg heb afgelopen winter ook vit D capsules moeten nemen, elke week 1 omdat ik een te kort had wat bleek na onderzoek. Heb dat gehad tot het voorjaar. Ik weet niet of ik daar verschil van merkte eigenlijk om eerlijk te zijn want als de zon schijnt ben ik zowizo actiever
OneAndOnlyx
Geplaatst: 09-11-17 17:35
Anoniem schreef:
Vit d? Ik dacht altijd dat je lichaam dat goed zelf aanmaakte? Toch niet dan?
In Nederland is er een verschrikkelijk tekort aan zon, waardoor ons lichaam vit. D aanmaakt, dus wij NL'ers hebben bijna allemaal een standaard vit. D tekort(is mij verteld door een arts). Klachten van vit. D te kort zijn bijv. moeheid en lusteloosheid.
Suzanne F.
Geplaatst: 09-11-17 19:26
Multivitamine, Magnesium met Calcium en Vit. b6. En Vit C.
Magnesium, vitamine C, vitamine B-complex (B6, B12, etc.) en soms HTP-5. Verder gebruik ik magnesiumolie en drink ik 'golden milk' (kurkuma, zwarte peper, kokosolie, (haver)melk) en verse gemberthee. Niet zo veel meer in vergelijking met wat ik allemaal moest slikken.
1 a 2 keer per week een multivitaminen pil en dat moet t zijn. Doenmn best om ook groente en fruit te eten. Maarja niet altijd dat dat lukt...
Anoniem
Geplaatst: 09-11-17 20:15
antje_vip schreef:
Extra eiwit (shakes) en soms wat extra aminozuren. Doe ook wel eens een creatine kuurtje. (fanatieke sporter)
Voor spieropbouw?
ellepel
Geplaatst: 09-11-17 20:15
Elke dag 4 tabletjes spirulina,doe ik dat niet dan krijg ik weer last van koortslip En om de dag een half tabletje vitamine B compex en dan nog eens twee keer per week calcium, en vitamine D.
Rebel_Jits
Geplaatst: 09-11-17 22:11
antje_vip schreef:
Extra eiwit (shakes) en soms wat extra aminozuren. Doe ook wel eens een creatine kuurtje. (fanatieke sporter)
De eiwitshakes pak ik inderdaad ook nog, voor voldoende spieropbouw.
Ik denk dat ik toch maar eens glucosamine ga proberen voor met name mijn stijve enkel smorgens. Benieuwd of dat me wat soepeler maakt haha. Lees ik hier toch ook veel, en magnesium ook..
Glucosamine heeft een gebruiksaanwijzing. Zorg ten eerste voor een goede pH in je lichaam. (Koop pH papier bij drogist of apotheker om speeksel en urine te meten.) Drink voldoende. En beweeg. En je hebt voldoende zink, koper en mangaan nodig = volwaardige voeding en een zinksupplement. (Of glucosamine waar het al bij zit.)
Kraakbeen is een spons - beweging geeft wat we bij onze paarden het hoefmechanisme noemen. Als er voldoende water in je lichaam is met de goede pH kan bij het optillen van het been /gewicht er af, water stroomt toe de glucosamine meekomen om het kraakbeen te voeden.