Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GrumpyCat schreef:Nou ik ben net thuis van de huisartsenpost (dat krijg je als je eigenwijs bent..). Rond 6 uur kreeg ik enorme pijn bij de navel met uitstralingen naar de rug. Nu blijk ik alsnog een beginnende nierbekkenontsteking te hebben (terwijl de huisarts dus niets kon vinden).Ik heb antibiotica meegekregen, hopelijk slaat dat aan.
GrumpyCat schreef:Bedankt voor jullie hulp en beterschapswensen.
Fijn om te horen dat het bij jou na 2 dagen beter ging, MaiNat, dat geeft mij hoop!
Ik heb vooral last van pijnvlagen, op zo'n moment weet je echt niet waar je het moet zoeken of hoe je moet zitten/liggen. Gelukkig heb ik geen koorts, al vind ik het gek dat ik gisteren zo'n pijn had bij mijn navel.. dat is toch helemaal geen symptoom van een nierbekkenontsteking?
Florenc schreef:Die pijnvlagen zijn erg herkenbaar. Pijn bij de navel niet echt indd. Bij mij was dat echt flank/rug. Heb je die vraag niet gesteld bij de dokter?
Om even geen illusies te creëren, ik was er absoluut niet op 2 dagen af (heb ook maar mss een halve dag koorts gehad). Ben iets van een 7 dagen echt goed ziek geweest (hele dag in zetel/bed, véél pijnstillers) en dan heeft het zeker nog een week geduurd voordat ik terug 100% goed was. Ik heb dan ook wel 3 keer bij de dokter gezeten. Antibiotica pakte niet, dan urine op de kweek gezet om te zien welke antibiotica wel nodig was,...
SusanH schreef:Sterkte. Ik vond die kuur haast nog erger als de kwaal (al was het fijn dat de pijn veel minder werd). Beterschap.
MarjanB schreef:Volgens mij had ik die ciprofloxacine ook, ben er goed ziek van geweest. Moet jij ook nog aan het eind je urine laten controleren? Ik had namelijk voor 5 dagen pillen en merkte zelf dat klachten nog niet helemaal over waren. Bleek uit urine dus ook nog niet zo te zijn en kreeg er toen nog 2 dagen bij.
GrumpyCat schreef:MarjanB schreef:Volgens mij had ik die ciprofloxacine ook, ben er goed ziek van geweest. Moet jij ook nog aan het eind je urine laten controleren? Ik had namelijk voor 5 dagen pillen en merkte zelf dat klachten nog niet helemaal over waren. Bleek uit urine dus ook nog niet zo te zijn en kreeg er toen nog 2 dagen bij.
Oh getsie, ben je zo ziek geweest van de ontsteking zelf of juist van de antibiotica?
Nee, de huisarts heeft niets gezegd over nogmaals mijn urine laten controleren. Wel heeft ze gezegd dat als de klachten na 2 dagen niet minder worden, ik terug moet naar de huisarts (dus morgen zou het een stuk minder moeten zijn, ik ben benieuwd). 5 dagen lijkt mij ook best wel kort! Ik heb 7 dagen (2 pillen per dag) gekregen.
MarjanB schreef:Haha ik was op een gegeven moment zieker van de antibiotica, vooral erge last van mn buik. Houd er ook rekening mee dat je gevoeliger blijft voor blaasontstekingen, ik heb er sinds maart (de nierbekkenontsteking) al 2 keer blaasontsteking gehad.