Pijn in flanken, geen blaasontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEliine

Re: Pijn in flanken, geen blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:04

Zal volgens mij ook een niersteen kunnen geweest zijn, zou ik toch eens langsgaan bij de huisarts. Zou goed kunnen dat je nog eens zo'n koliek krijgt..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 20:50

Nou ik ben net thuis van de huisartsenpost (dat krijg je als je eigenwijs bent..). Rond 6 uur kreeg ik enorme pijn bij de navel met uitstralingen naar de rug. Nu blijk ik alsnog een beginnende nierbekkenontsteking te hebben (terwijl de huisarts dus niets kon vinden). :( Ik heb antibiotica meegekregen, hopelijk slaat dat aan.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:52

GrumpyCat schreef:
Nou ik ben net thuis van de huisartsenpost (dat krijg je als je eigenwijs bent..). Rond 6 uur kreeg ik enorme pijn bij de navel met uitstralingen naar de rug. Nu blijk ik alsnog een beginnende nierbekkenontsteking te hebben (terwijl de huisarts dus niets kon vinden). :( Ik heb antibiotica meegekregen, hopelijk slaat dat aan.

Oh hoop dat je je snel beter voelt! Tip van mij haal probiotica bij je antibiotica. Ik kreeg zon last van m'n darmen van die zooi dat ik wel twee maanden er als een paar maanden zwangere vrouw heb bijgelopen :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:03

Beterschap. Ik heb ook geregeld last van onverklaarbare pijnen in de flanken of buik. Dokter kan niks vinden helaas.

Oh bij mij is 37,3 wél koorts. Mijn normale temperatuur is tussen 35 en 36 graden.
Vanaf 36,8 voel ik me ellendig.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 21:14

Oeps. :+ Bedankt voor de tip, MarjanB!

Wat naar Art_lficious! Kun je niet doorverwezen worden voor je klachten? Misschien heeft het wel een achterliggende reden dat je steeds zo'n pijn hebt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:21

Beterschap!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:28

Wat goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd en heen bent gegaan. Hopen dat med snel aanslaat!

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:11

Sterkte en beterschap! Ik dacht al het zou best hetzelfde kunnen zijn! Na 2 dagen Antibiotica voelde ik me al weer de oude!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 13:28

Bedankt voor jullie hulp en beterschapswensen. :)

Fijn om te horen dat het bij jou na 2 dagen beter ging, MaiNat, dat geeft mij hoop!

Ik heb vooral last van pijnvlagen, op zo'n moment weet je echt niet waar je het moet zoeken of hoe je moet zitten/liggen. Gelukkig heb ik geen koorts, al vind ik het gek dat ik gisteren zo'n pijn had bij mijn navel.. dat is toch helemaal geen symptoom van een nierbekkenontsteking? }:0

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:46

Sterkte en das op zich wel het nadeel van klachten in de buik. De pijn kan je overal voelen. Hoop dat je snel hersteld rustigaan en voldoende drinken

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:51

GrumpyCat schreef:
Bedankt voor jullie hulp en beterschapswensen. :)

Fijn om te horen dat het bij jou na 2 dagen beter ging, MaiNat, dat geeft mij hoop!

Ik heb vooral last van pijnvlagen, op zo'n moment weet je echt niet waar je het moet zoeken of hoe je moet zitten/liggen. Gelukkig heb ik geen koorts, al vind ik het gek dat ik gisteren zo'n pijn had bij mijn navel.. dat is toch helemaal geen symptoom van een nierbekkenontsteking? }:0

Die pijnvlagen zijn erg herkenbaar. Pijn bij de navel niet echt indd. Bij mij was dat echt flank/rug. Heb je die vraag niet gesteld bij de dokter?

Om even geen illusies te creëren, ik was er absoluut niet op 2 dagen af (heb ook maar mss een halve dag koorts gehad). Ben iets van een 7 dagen echt goed ziek geweest (hele dag in zetel/bed, véél pijnstillers) en dan heeft het zeker nog een week geduurd voordat ik terug 100% goed was. Ik heb dan ook wel 3 keer bij de dokter gezeten. Antibiotica pakte niet, dan urine op de kweek gezet om te zien welke antibiotica wel nodig was,...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:06

Sterkte. Ik vond die kuur haast nog erger als de kwaal (al was het fijn dat de pijn veel minder werd). Beterschap.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:12

Sterkte en beterschap. Gisteren dacht ik dat ik weet een nierbekkenontsteking had, urine ingeleverd. Was verder schoon maar zat teveel eiwit in wat weer op een virale infectie duidt. Dus vandaag bloedprikken om te kijken hoe en wat. Hopelijk krijg ik een kuurtje mee want dit is ook niks

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 09:14

Florenc schreef:
Die pijnvlagen zijn erg herkenbaar. Pijn bij de navel niet echt indd. Bij mij was dat echt flank/rug. Heb je die vraag niet gesteld bij de dokter?

Om even geen illusies te creëren, ik was er absoluut niet op 2 dagen af (heb ook maar mss een halve dag koorts gehad). Ben iets van een 7 dagen echt goed ziek geweest (hele dag in zetel/bed, véél pijnstillers) en dan heeft het zeker nog een week geduurd voordat ik terug 100% goed was. Ik heb dan ook wel 3 keer bij de dokter gezeten. Antibiotica pakte niet, dan urine op de kweek gezet om te zien welke antibiotica wel nodig was,...

Ik heb de pijn bij mijn navel wel aangekaart, maar ze kon op dat moment niets raars zien of voelen aan mijn buik. De enige verklaring (aldus de huisarts) zou nierstenen kunnen zijn.

Wat naar dat jij er zo lang nog ziek van bent geweest! Ik ben bang dat het bij mij ook langer dan 2 dagen gaat duren. Ik heb nu vooral het gevoel dat de pijn in mijn rug steeds erger wordt.

SusanH schreef:
Sterkte. Ik vond die kuur haast nog erger als de kwaal (al was het fijn dat de pijn veel minder werd). Beterschap.

Dat klinkt ook niet fijn. Weet je toevallig nog wat voor kuur je gehad hebt?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:36

Amoxicilline met clavulaanzuur.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 10:14

SusanH schreef:
Amoxicilline met clavulaanzuur.

Dat is iets ander spul dan wat ik heb gekregen volgens mij (ciprofloxacine). :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:21

Volgens mij had ik die ciprofloxacine ook, ben er goed ziek van geweest. Moet jij ook nog aan het eind je urine laten controleren? Ik had namelijk voor 5 dagen pillen en merkte zelf dat klachten nog niet helemaal over waren. Bleek uit urine dus ook nog niet zo te zijn en kreeg er toen nog 2 dagen bij.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:00

MarjanB schreef:
Volgens mij had ik die ciprofloxacine ook, ben er goed ziek van geweest. Moet jij ook nog aan het eind je urine laten controleren? Ik had namelijk voor 5 dagen pillen en merkte zelf dat klachten nog niet helemaal over waren. Bleek uit urine dus ook nog niet zo te zijn en kreeg er toen nog 2 dagen bij.

Oh getsie, ben je zo ziek geweest van de ontsteking zelf of juist van de antibiotica?

Nee, de huisarts heeft niets gezegd over nogmaals mijn urine laten controleren. Wel heeft ze gezegd dat als de klachten na 2 dagen niet minder worden, ik terug moet naar de huisarts (dus morgen zou het een stuk minder moeten zijn, ik ben benieuwd). 5 dagen lijkt mij ook best wel kort! Ik heb 7 dagen (2 pillen per dag) gekregen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:26

GrumpyCat schreef:
MarjanB schreef:

Oh getsie, ben je zo ziek geweest van de ontsteking zelf of juist van de antibiotica?

Nee, de huisarts heeft niets gezegd over nogmaals mijn urine laten controleren. Wel heeft ze gezegd dat als de klachten na 2 dagen niet minder worden, ik terug moet naar de huisarts (dus morgen zou het een stuk minder moeten zijn, ik ben benieuwd). 5 dagen lijkt mij ook best wel kort! Ik heb 7 dagen (2 pillen per dag) gekregen.

Haha ik was op een gegeven moment zieker van de antibiotica, vooral erge last van mn buik. Houd er ook rekening mee dat je gevoeliger blijft voor blaasontstekingen, ik heb er sinds maart (de nierbekkenontsteking) al 2 keer blaasontsteking gehad.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:50

MarjanB schreef:
Haha ik was op een gegeven moment zieker van de antibiotica, vooral erge last van mn buik. Houd er ook rekening mee dat je gevoeliger blijft voor blaasontstekingen, ik heb er sinds maart (de nierbekkenontsteking) al 2 keer blaasontsteking gehad.

Bah. Was die buikpijn ook rondom je navel/maag, of zat het bij jou ergens anders?

Helaas ben ik al jaren gevoelig voor blaasontstekingen (met name in de winterperiode heb ik er zeker 2 à 3 keer last van). Zodra ik het begin te voelen, start ik meestal al met cranberrytabletten en veél drinken (meestal werkt dat ook, maar dit keer helaas niet -O- ).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:43

Hmm nee ik had alleen buikpijn door de pillen maar dat was heel algemeen, alles was overstuur. Verder heb ik weinig pijn gehad behalve wat zeurpijn bij mn rug. Het was heel vaag allemaal had 40.6 koorts en was aan het ijlen maar verder geen aanwijsbare reden. De assistente van de huisartsenpost deed het af als griep maar had verder geen klachten dus mocht toch maar naar de HAP komen (gelukkig) voelde pas voor het eerst dat het pijn deed toen de dokter op mn rug drukte ter hoogte van mn nieren.
Maar als je het niet vertrouwd zou ik de dokter gewoon weer bellen!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 08:52

Nou helaas lijkt de antibiotica hier niet aan te slaan. De pijn in mijn rug wordt voor het gevoel met de dag erger, dus ik ga zometeen om 8 uur maar weer de huisarts bellen. :(

Edit: om 09:40 uur mag ik even langskomen voor wat ze noemen een 'herbeoordeling', ik ben benieuwd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:49

Oh sterkte! Hoop dat t allemaal meevalt!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:50

Nou dat hoop ik óók.
Wát vervelend ts!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 11:50

Ik ben weer thuis van de huisarts. Wederom urinetest laten doen, maar de ontstekingswaarden zagen er relatief goed uit. Het vermoeden is dat er ook nog ergens nierste(e)n(en) zitten. Voor nu heb ik diclofenac meegekregen en maandag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo van de nieren. Ik ben blij dat de huisarts me serieus nam (was een vervangende huisarts, mijn eigen huisarts wimpelt me sneller af). Voor nu is het dus even het weekend doorkomen en afwachten. :)