nagelpsoriasis, wie nog meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: nagelpsoriasis, wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:49

Heb je een foto toevallig?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 23:44

Afbeelding

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:56

No_No schreef:
PureSG schreef:
Ik heb ook nagel psoriasis. Dit dacht ik zelf al langere tijd, maar dit is vorige maand eindelijk bevestigd door de dermatoloog. Zij heeft mij direct doorgestuurd naar de reumatoloog en nu wordt elk half jaar mijn handen op de foto gezet om in de gaten te houden of er reuma ontstaat.

Ik gebruik verder niets voor de psoriasis, hier ben ik lang geleden al mee gestopt (op de huid) en ook voor de nagel psoriasis heb ik niets.

Bij welk ziekenhuis ben jij?
Mijn huisarts heeft deze diagnose gegeven. Ook omdat het een paar jaar geleden al vermoed werd door de dermatoloog alleen heeft die mij doorverwezen naar het Radboud en die arts dacht dat het iets anders was maar was er ook niet geheel zeker van. Nu er meer nagels veranderen heeft de huisarts bevestigd dat het nagelpsoriasis is. Omdat ik wel eens pijnlijke knokkelgewrichtjes heb moet ik bloed afnemen om de ontstekingswaarden te beoordelen zodra ik weer pijn heb. Hij heeft het niet over rontgens gehad

Ik zit bij het Gelre ziekenhuis. Mijn huisarts twijfelde tussen een kalknagel of psoriasis, maar gezien ik ook psoriasis op de huid heb leek nagelpsoriasis aannemelijker. Voor de zekerheid toch doorgestuurd naar de dermatoloog en deze bevestigde dat voor mij door alleen er naar te kijken. Ze wou best een kweek afnemen om het op die manier nog extra bevestigd te krijgen, maar dit was eigenlijk overbodig.
Echt tips heb ik ook niet gekregen. Zalven werken niet omdat deze niet door de nagel heen kunnen en injecties e.d. wilt ze niet aan beginnen ivm mogelijke bijwerkingen en dat het vaker niet dan wel werkt.

Dus uiteindelijk eigenlijk geen advies gekregen met wat ik dan wél kan doen, behalve de nagels kort houden en voorzien van een lakje om het er beter uit te laten zien.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:45

Brainless zou mooi zijn als je de juiste informatie plaatst en geen belangrijke stukken er uit laat.

En niet de wet verbied het maar de apothekersbond:
Citaat:
Cannabispatiënten mogen niet meer autorijden sinds 1 juli 2017, volgens de apothekersbond. Dat is een gevolg van de wetswijziging die de speekseltesten in het verkeer mogelijk maakt.

De speekseltest is ontwikkeld op het roken van cannabis, men heeft alleen geen rekening gehouden met het grote aantal mensen dat opiaten/amfetamine in voorgeschreven medicijn gebruikt.

Dit staat overigens in het zelfde artikel. Het CBR zegt dit:
Citaat:
Het CBR stelt dat rijden met medicinale cannabis is toegestaan na twee weken dagelijks medicinaal gebruik. “Dat mag alleen als de cannabis is voorgeschreven door een arts en verstrekt door de apotheker (constante kwaliteit) en niet door de coffeeshop.

En:
Citaat:
Het CBR blijkt een geheel eigen visie te hebben over de toediening van medicinale cannabis. Drinken en inhaleren zijn toegestaan. Roken niet.

En het laatste nieuws van 20 oktober:
Citaat:
Na drie maanden radiostilte is er eindelijk nieuws over de speekseltest die de politie sinds 1 juli gebruikt om druggebruik in het verkeer op te sporen. In Den Haag wordt gewerkt aan een uitzondering voor patiënten die bepaalde drugs (waaronder cannabis) op medisch voorschrift én onder medisch toezicht gebruiken. Als een patiënt veilig rijverdrag vertoont, dan is autorijden niet strafbaar.

Maar oké, gaat erg off topic.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:32

Medicinale cannabis alleen via de apotheek en na 2 weken mag je autorijden (mits geen bijwerkingen meer zijn).
Maar dat geldt ook voor tramadol/morfine.
Dat stond ook in de linken die ik erbij had gezet.

Dus dat geldt niet als je zelf ergens je olie vandaan haalt.
Of als je het af en toe gebruikt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 19:52

Dank je wel puresg

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:52

Ik heb nagelpsoriasis :) (en hoofd, huid, inwendig, artritis, de hele bende := )
Ik heb het zowel in vinger als teennagels. Heb veel medicatie gehad, inmiddels iets gevonden wat wel voor mijn huid werkt, maar nog niks gevonden voor mijn nagels.
Lang leven nepnagels :) :=

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 20:57

Oh.. jij bent dus goed voorzien van deze ellende..

Plaknagels, heb je de putjesnagels?

Ik werk in de zorg, plaknagels en nagellak mag niet. Bovendien kan dat niet op mijn pink omdat die nagel misvormd is

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:05

Ik ga dit topic even een flinke schop omhoog geven.

Inmiddels heb ik ook nagel psoriasis aan mijn ringvinger en voel ik ook drukgevoeligheid aan de wijsvinger, dus vermoedelijk zal het daar vast ook gauw beginnen.

Er zijn nog steeds geen opties gegeven voor mij om het te behandelen, en ik vroeg me af of jullie al iets hebben gevonden wat werkt. De psoriasis op de huid en op de teennagels is tot daar aan toe, maar de vingernagels vind ik toch wel serieus heel erg.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 22:44

Wat vervelend zeg..
En ja, lelijke nagels aan je handen is niet tof..

Ik ben inmiddels weer naar de dermatoloog geweest en die heeft mij doorverwezen naar de handplastisch-chirurg. Er is een foto gemaakt van mijn pink en daar bleek uit dat er niet alleen "wild vlees" onder mijn nagel groeit maar dat ook het laatste kootje krom is gaan staan.
Het is dus weeeeeeeeer een andere diagnose geworden >;)
Ik denk dat het "wild vlees" er voor gezorg heeft dat het bot krom is gaan staan. Hij kon mij opereren maar de kans dat het mooi wordt is klein.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:55

Heb psoriasis en kaalheid die daarbij hoort, fingers crossed dat het daarbij blijft, veel sterkte!

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:55

Heb psoriasis en kaalheid die daarbij hoort, fingers crossed dat het daarbij blijft,
Veel sterkte!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:08

No_No schreef:
Wat vervelend zeg..
En ja, lelijke nagels aan je handen is niet tof..

Ik ben inmiddels weer naar de dermatoloog geweest en die heeft mij doorverwezen naar de handplastisch-chirurg. Er is een foto gemaakt van mijn pink en daar bleek uit dat er niet alleen "wild vlees" onder mijn nagel groeit maar dat ook het laatste kootje krom is gaan staan.
Het is dus weeeeeeeeer een andere diagnose geworden >;)
Ik denk dat het "wild vlees" er voor gezorg heeft dat het bot krom is gaan staan. Hij kon mij opereren maar de kans dat het mooi wordt is klein.

-O- daar ben je ook mooi klaar mee dan.
Dus wederom iets waar je mee moet leren leven dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:38

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar collega’s halen goede resultaten met IBX icm dadi oil

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:44

Dadi oil had mijn pedicure het ook over inderdaad! Ik gebruik nu argan olie, misschien toch de dadi een kans geven dan :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:02

TS, zonder iets af te willen doen aan de psoriasis, ik heb in de zomer altijd last van blaasjes op mijn handen.
Ik ben na een tip de Aloe Vera Propoliscreme gaan gebruiken, ik gebruik dit nu al twee jaar en het helpt echt. Ik krijg niet meer van die lelijke plekken en de jeuk is zo weg.
Misschien een tip voor jou, er zit niets raars of chemisch in.