Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
No_No schreef:PureSG schreef:Ik heb ook nagel psoriasis. Dit dacht ik zelf al langere tijd, maar dit is vorige maand eindelijk bevestigd door de dermatoloog. Zij heeft mij direct doorgestuurd naar de reumatoloog en nu wordt elk half jaar mijn handen op de foto gezet om in de gaten te houden of er reuma ontstaat.
Ik gebruik verder niets voor de psoriasis, hier ben ik lang geleden al mee gestopt (op de huid) en ook voor de nagel psoriasis heb ik niets.
Bij welk ziekenhuis ben jij?
Mijn huisarts heeft deze diagnose gegeven. Ook omdat het een paar jaar geleden al vermoed werd door de dermatoloog alleen heeft die mij doorverwezen naar het Radboud en die arts dacht dat het iets anders was maar was er ook niet geheel zeker van. Nu er meer nagels veranderen heeft de huisarts bevestigd dat het nagelpsoriasis is. Omdat ik wel eens pijnlijke knokkelgewrichtjes heb moet ik bloed afnemen om de ontstekingswaarden te beoordelen zodra ik weer pijn heb. Hij heeft het niet over rontgens gehad
Citaat:Cannabispatiënten mogen niet meer autorijden sinds 1 juli 2017, volgens de apothekersbond. Dat is een gevolg van de wetswijziging die de speekseltesten in het verkeer mogelijk maakt.
Citaat:Het CBR stelt dat rijden met medicinale cannabis is toegestaan na twee weken dagelijks medicinaal gebruik. “Dat mag alleen als de cannabis is voorgeschreven door een arts en verstrekt door de apotheker (constante kwaliteit) en niet door de coffeeshop.
Citaat:Het CBR blijkt een geheel eigen visie te hebben over de toediening van medicinale cannabis. Drinken en inhaleren zijn toegestaan. Roken niet.
Citaat:Na drie maanden radiostilte is er eindelijk nieuws over de speekseltest die de politie sinds 1 juli gebruikt om druggebruik in het verkeer op te sporen. In Den Haag wordt gewerkt aan een uitzondering voor patiënten die bepaalde drugs (waaronder cannabis) op medisch voorschrift én onder medisch toezicht gebruiken. Als een patiënt veilig rijverdrag vertoont, dan is autorijden niet strafbaar.
No_No schreef:Wat vervelend zeg..
En ja, lelijke nagels aan je handen is niet tof..
Ik ben inmiddels weer naar de dermatoloog geweest en die heeft mij doorverwezen naar de handplastisch-chirurg. Er is een foto gemaakt van mijn pink en daar bleek uit dat er niet alleen "wild vlees" onder mijn nagel groeit maar dat ook het laatste kootje krom is gaan staan.
Het is dus weeeeeeeeer een andere diagnose geworden![]()
Ik denk dat het "wild vlees" er voor gezorg heeft dat het bot krom is gaan staan. Hij kon mij opereren maar de kans dat het mooi wordt is klein.