tengeltje11 schreef:hoe slapen jullie?
hier droom ik bv extreem als ik op mijn rug slaap.
op mijn zij of buik amper tot niet.
vooral in de ochtend als ik dus zo half half wakker wordt,draai ik me vaak op mijn rug,val nog ff in slaap en beleef de meest idiote dingen die heel vers blijven hangen.
als ik me bewust niet op mijn rug draai,heb ik dit ook niet.
ik denk ook niet dat je moe zijn in directe verbinding met de dromen staat.
Ik slaap altijd op mijn zij, wissel wel van kant maar lig nooit lang op mijn rug. (Voor zover ik weet dan toch, word altijd op mijn zij wakker)
Rytir schreef:Overigens word ik ook soms half wakker, dat is echt heel vreemd. Enerzijds ben ik bewust van mijn omgeving (ik ben thuis, lig in bed) maar denk dan heel irreëel. Dat er een inbreker binnen of buiten is of dat het buiten heel erg stormt. Is ook heel angstig soms. En dan opeens word ik meer bewust van mijn omgeving en plop wakker!
Dat heb ik ook, dan lijkt het of mijn droom nog even verder gaat terwijl ik al wakker ben, heb er dan ook meer invloed op. En dan word je meer bewust en weet ik niet meer tot waar ik nu echt geslapen heb.
Ik vind dromen op zich heel fijn, maar heb dan ook nooit meer nachtmerries dankzij het lucide dromen. Enkel word ik soms wel heel uitgeput wakker als het een vrij onduidelijke droom was of ik veel heb moeten veranderen.
Ik merk wel dat ik minder moe ben als ik wakker word op een moment dat ik niet aan het dromen was, dan op een moment dat ik aan het dromen ben.