Chronische schimmel infectie in mijn mond. Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Chronische schimmel infectie in mijn mond. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:49

Heb pas een nieuwe voorzetkamer idd, maar die zal dan nu ook wel weer besmet zijn net als mijn kunstgebit...
Ik ben ook benieuwd waar ze maandag bij ta mee gaan komen.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:58

Wellicht eens een keer de schimmel laten opkweken en laten testen of hij uberhaupt wel gevoelig is voor het antimycoticum wat je voorgeschreven hebt gekregen..als hij resistent hiervoor is..dan kun je spoelen wat je wil maar heeft het 0 effect.

Mag je overigens je kunst gebit ook desinfecteren bv uitkoken oid of kan het daar niet tegen? schimmels zijn super hardnekkig namelijk.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:14

Het valt mij, net als anderen, op dat je na je pufjes wat eet. Mij is geleerd: spoelen, spoelen en spoelen! Flink gorgelen en ook niet het water, waarmee je goed spoelt en gorgelt, doorslikken! Tanden poetsen en schoon water drinken.

Ik ben altijd zo bang geweest voor een schimmel, nadat ik in het ziekenhuis iemand met gel zag spoelen en kokhalzen, dus alles eraan gedaan om dát te voorkomen. Hopelijk werkt dit na een kuurtje om de schimmel eerst onder controle te krijgen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:25

Sorry quellian maar dat heb je niet goed gelezen. Mij is altijd geleerd te spoelen met water en het wel door te slikken, mij is dus geadviseerd om eventueel ook wat te eten erna, daarom stond er ook en/of in mijn OP, want dat doe ik niet altijd. En ik heb een kunstgebit die ik vast moet plakken met fixodent, poetsen werkt niet met die dingen in je mond, dan moet je ze er echt uithalen, al de fixodent uit je mond zien te krijgen, wat dus met een schimmel niet echt gemakkelijk gaat, schoonmaken en weer vastplakken!
Dat gaat toch niet werken als je het benauwd hebt en ergens anders bent dan thuis en naar je puffer moet grijpen...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:43

MiniMeLona schreef:
Die pufjes gebruik ik echt al jaren met een voorzetkamer ook al zelfs. Ik kan er wel eens naar vragen, maar zitten in
Alle pufjes dan geen corticosteroïden?

.

Nee, en daarnaast zijn er meer soorten cortico’s. Andere medicatie proberen kan nuttig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:46

Ben ik nou net vergeten te vragen eigenlijk troi stom van mij! Ga eens zoeken op internet of die van mij daf bevatten.
Zal ik trouwens de 23e met mijn longarts moeten bespreken denk ik, daar heb ik dan toch een afspraak mee.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:52

MiniMeLona schreef:
Ben ik nou net vergeten te vragen eigenlijk troi stom van mij! Ga eens zoeken op internet of die van mij daf bevatten.
Zal ik trouwens de 23e met mijn longarts moeten bespreken denk ik, daar heb ik dan toch een afspraak mee.

Bespreken is altijd goed! Die heeft er meer verstand van dan forummers :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:54

Hahaha zo bedoelde ik het zowaar niet eens hoor! Maar ze zijn tenslotte door de longarts voorgeschreven ivm Sarcoidose .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:57

Welke pufjes heb jij?

Ik heb het ook gehad en zeker weten van de pufjes....en ook nog die ik al jaren gebruikte
Ik versleet tubes vol daktarin en gelukkig vond ik die zoete gel niet vies.
Maar nog kwam de schimmel elke keer weer terug.

Kreeg zelfs inhalatiecursus, want ik deed het vast verkeerd :+
Eten en drinken na het pufje maakte niet uit, voor het tandenpoetsen,maakte allemaal niks uit
Ben gaan zoeken op google en vond veel info.

bij mij kwam het van een combinatie pufje genaamd seretide.
Ik heb nu ventolin los en flixotide los en nu heb ik er geen last meer van.
Schijnt dat bij sommige middelen je er dus last van kunt krijgen en dat wisselt per persoon

Er is ook een nieuw middel nu op de markt waarbij de kans op mondschimmel dus vele malen lager is.
, informeer even bij je huisarts daar naar

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:57

Na het puffen idd je mond spoelen, maar de eerste keer spoelen mag je het niet doorslikken! De tweede keer spoelen moet je wel doorslikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:01

Ik heb foster met aerosol met voorzetkamer en salbutamol redihaler voor als je het benauwd krijgt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:07

Ok, salbutamol en ventolin is hetzelfde,beiden luchtweg verwijderaars.
Zelf gebruik ik een discus
Foster weet ik niet,maar ik heb gewoon via de huisarts mijn medicijnen dus kon ik daar ook aangeven dat ik wat anders wilde proberen
Kijk of dat mogelijk is en je de schimmel misschien kwijt bent.
Het is echt vet irritant,slecht voor je stem ook,naast schimmel werd ik er ontieglijk hees van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:13

Discus vroeger gebruikt dat vind ik juist ondingen met de poeder, hoop dat ik daar niet naar terug hoef, maar wat moet dat moet idd, vind dit echt een verschrikking, voel mij gewoon vies.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:23

Nee. Overstappen naar een discus vast niet.maar informeer es naar andere stoffen die net zo goed werken en misschien helpt het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:35

Ja ga ik ook zeker doen! Thanks allemaal.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:11

Bij de meeste pufjes is gist/schimmel het houdbaarheidsproduct. Daardoor is je puffer houdbaar. Zoals suiker of zout dat in voedsel kan zijn.
Je puft de schimmel dus constant naar binnen.

Kurkuma is een hele sterke natuurlijke schimmel doder en ontstekingsremmer. Wel de goede bij de bio winkel. Niet de kruidvat editie. Kan je gewoon als pil nemen.
Dan bestrijd je echt de schimmel ipv de symptomen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:13

Mijn aanbod van de imaverol blijft staan hoor :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 11:33

In foster zit een corticosteroïd, wat schimmelinfecties kan veroorzaken. Daarna dus 2x goed spoelen en eerste keer niet doorslikken. Gewoon iets eten of drinken erna is voor jou blijkbaar niet voldoende. Ik kan me voorstellen dat je jezelf gemakkelijk opnieuw besmet met al die apparaten. Daarom inderdaad advies vragen voor het reinigen van je kunstgebit en iedere week je voorzetkamer schoonmaken.
Als je foster 2x per dag moet gebruiken zou ik dit doen voordat je je gebit in doet 's ochtends en nadat je deze hebt uitgedaan 's avonds. Dan komt je gebit niet in aanraking met het medicijn.
Bij salbutamol, wat je gebruikt als je plotseling benauwd bent, is het spoelen minder belangrijk hoewel ik in jouw geval geen risico zou nemen.
Op de een of andere manier moet je de spiraal zien door te breken van besmetten en herbesmetten. Goed dat je bloedsuiker gecontroleerd wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:11

na zeer veel geknoei van mijn huisarts verwees hij me door naar de kaakchirurg,en die zei dat het kwam van beslag op de tong,wat ik met een zachte tandenborstel en lauw water 2x per dag moest wegpoetsen. En voila,dat werkte!Dit ontstond in een periode met grote stress,wat ook door jouw verhuizing veroorzaakt kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:30

Mist schreef:
Mijn aanbod van de imaverol blijft staan hoor :D

}> zat al op je te wachten....

Is ook een goede anjali, ga het allemaal meenemen maandag.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:49

Ik kan je niet helpen met tips tegen de schimmel, maar wel met je kunstgebit.
Dat hoort goed te passen en te blijven zitten zonder middeltjes, dus daarmee terug naar je ta en vragen om er voor te zorgen dat het goed blijft zitten zonder hulpmiddelen.
En ja dat kan lastig zijn maar een goede tandarts kan het oplossen.
Succes met de problemen. Hopelijk komt er snel een goede oplossing voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:02

Ga ik ook doen Josie, want vermoed dat dit ook problemen kan geven met de schimmel, het niet goed passen van het kunstgebit.
En vind die van jou superlotje ook wel een goede, van het innemen voor ik mijn gebit in doe.

Echt bedankt allemaal! Ik ga dan ook maar even een lijstje maken en meenemen naar de ta in de hoop dat zij mij kunnen helpen.

Want "schimmelbekkie" zou echt bijna met imaverol gaan spoelen van ellende.
Je beseft idd niet echt dat je jezelf hoogstwaarschijnlijk simpelweg aan het herbesmetten bent, terwijl je bij de paarden dondersgoed weet dat je alles maar dan ook echt alles moet behandelen met imaverol...

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:07

hey, ik had een "chronische"Schimmel infectie down under, bij mij hielp niks, creme niet en pillen niet, wat mijn huisarts zei is dat de schimmel meestal huisvest in de darmen en daarlangs zich overal uitspreid naar gevoelige plekken.
nu ben ik yakult gaan drinken voor een gezonde darmflora en heb ik er vrijwel geen last meer van! misschien kun je dit proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:11

Daar heeft die van mij dan weer niets over gezegd eigenlijk, maar ook dat neem ik mee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:24

Even een korte update: bloed is geprikt en moet vd ta ook allergie test doen met name voor het kunsthars vh kunstgebit , voor dat hij met aanpassingen gaat beginnen, ben er dus druk mee bezig!