Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babbelaar20 schreef:Maar hebben jullie in vriendschappen er dan niet last van dat je vrienden altijd meer willen dan jij kunt? Ik loop daar erg tegenaan en er zijn ook meerdere vriendschappen op stuk gelopen. Wanneer ik iets af spreek om gezellig even wat te gaan drinken en daarna het woord ‘uitgaan’ voorbij komt schiet ik in de paniek want ik kan dat gewoon niet tot diep in de nacht. Begrip is er nauwelijks voor helaas... net zo als met mensen die door de weeks ook wat willen doen ‘s avonds of meerdere avonden in het weekend, kan niet.
Op men werk sta ik bekend als de "huismus" omdat ik niet wegga savonds, dat ik een hele dag in de weer ben met pony en honden nemen ze vaak niet serieus. Ik stoot ook vaak op het onbegrip en kan daar soms wel moeilijk mee om. Van bv een late avond moet ik echt weken recupereren, ondanks dat ik tijdens de week slechts een 6,5 uren slaap, is vet duizend keer erger om bv om 4uur te gaan slapen en om 12 uur smiddags op te staan
. Ik leer nu wel om het gewoon bespreekbaar te maken maar ook dat blijf ik lastig vinden. Ik zit inderdaad ook te wachten op de leeftijd dat de rest ook genoeg heeft aan gezellig iets drinken in plaats van hele nachten doorhalen. Gelukkig heb ik nog wel een aantal vriendinnen die er begrip voor (proberen te) hebben