Jeuk en branderig gevoel down under

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:29

GerdjeHoran schreef:
Een tijdje terug had ik ook zoiets en wat bij mij toen hielp was een tampon in de yoghurt dippen en die een uurtje in laten. Klinkt gek maar het werkte wel :Y)

Ja joh, maak er een toetje van! :roll:

TS: in godsnaam, doe dit niet! Vraag je arts om een uitgebreider onderzoek en een recept wat niet bij GerdjeHoran vandaan komt. :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:29

Ik lees tussen de regels door dat je plannen hebt en daarom gestopt ben met de pil. Ben je iets van een supplement of iets dergelijks gaan gebruiken om die reden tegelijk met het stoppen? Ikzelf krijg bijvoorbeeld van het overmatig drinken van sinaasappelsap en/of het veel eten van tomaat verschijnselen van een blaasontsteking. Er is dan echter niets te vinden in de urine, de blaas wordt geïrriteerd door de voeding en niet door een bacterie. Zou er zoiets kunnen spelen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:32

Toetje lijkt mij niet aan de orde.
De tampon mag van mij ook achterwege blijven.

Maar het zure milieu herstellen (pH 4) met biogarde yoghurt is een degelijk en beproefd recept.

Def

Re: Jeuk en branderig gevoel down under

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:35

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:39

Aangezien we niet weten of het aan de zuurgraad van TS ligt of niet vind ik HTK recepten niet aan te bevelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:46

Alwiene schreef:
Ik lees tussen de regels door dat je plannen hebt en daarom gestopt ben met de pil. Ben je iets van een supplement of iets dergelijks gaan gebruiken om die reden tegelijk met het stoppen? Ikzelf krijg bijvoorbeeld van het overmatig drinken van sinaasappelsap en/of het veel eten van tomaat verschijnselen van een blaasontsteking. Er is dan echter niets te vinden in de urine, de blaas wordt geïrriteerd door de voeding en niet door een bacterie. Zou er zoiets kunnen spelen?

Hier heb ik ook al gedacht :j Vitamine b11 (foliumzuur) en ijzer. Het kan dat ik het mij nu inbeeld, maar het is idd altijd erger na de suplementen. Zou het dan misschien een idee zijn er mee te stoppen en het even aan te kijken? Hoe meer ik er over nadenk, is het begonnen na het beginnen nemen van de ijzer tabletten. De b11 nam ik al meer dan een week ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:31

Het is wel een feit dat de cranberry pillen echt wel werken. Na iname zijn alle klachten altijd voor meerdere uren weg. Ik ga een dagboek bijhouden wanneer het op zijn ergste is en dat proberen linken. Allersinds ga ik ook al even stoppen met de ijzerpillen en zien wat dat geeft. Vriend zit hier triestig te doen omdat hij (weer) even niet mag, maar hij snapt het wel :D

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:45

Als extra tip: Multi-Gyn ActiGel
gewoon omdat het kan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 01:05

Ik ken de ellende.

Het begon bij mij met een blaasontsteking.
6 x een kuur gehad, maar bleef terug komen met klachten.
Toen urine op kweek, bleek ik een hele andere antibiotica nodig te hebben dan die eerste 6 kuren.
Maar door al die kuren waren ook al mijn goede bacteriën dood.

Nadien na elke ongesteldheid schimmel infectie gehad. ( hormoonhuishouding )
Ik kreeg altijd zn ei die je moest inbrengen.
Ik had ze gewoon op voorraad zodat ik preventief na de ongesteldheid ze kon inbrengen.
Bij mij heeft dit wel geholpen.
Na ong 2 jaar waren die eieren niet meer nodig.

Wat een ellende was dat zeg.
Ik hoop voor jou dat het wat makkelijker te bestrijden is.

Maar een tip, laat je urine op de kweek zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:41

Nou verklaar mij gek, maar na de reactie van Alwiene vandaag geen ijzer meer bijgenomen. Nog een heel klein beetje jeuk en nog wat pijn bij de blaas maar alle klachten zijn met 95% afgenomen. Zou het toeval zijn? Zou mij sterk verbazen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:22

Fijn dat dat lijkt te werken!

Heb je in het verleden veel blaasontstekingen gehad? Ik ben zelf echt zo'n beetje vaste klant geweest wat betreft die krengen en daar merk ik nu de gevolgen van. Mijn blaas is erdoor beschadigd geraakt en heel gevoelig geworden, en ik moet inderdaad voorzichtig doen met voeding/drinken en supplementen. Met ijzer in het bijzonder geen ervaring. Vitamine C en cranberry gebruik ik dagelijks ter ondersteuning.

Yoghurt vaginaal gebruiken zou ik echt niet lukraak aanraden!!! Ga er maar niet in de openbaarheid verder op in maar: 1x dat geintje geprobeerd, NOOIT maar dan ook NOOIT van m'n leven weer. |(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:27

Kan je er niet even naar laten kijken door een gynaecoloog? Want nu is enkel de urine getest, toch? Wat een ellende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:27

Ik heb er als puber veel last van gehad :j Ik ben er wel sowieso gevoelig voor. Neem regelmatig cranberry ter ondersteuning, maar door de ervaring voel ik het wel tijdig aankomen en kan ik snel genoeg handelen :) Daardoor kan ik alles redelijk onder controle houden.

Ik voel wel dat alles een flinke tik heeft gekregen. Mijn blaas begint nu pas wat te ontspannen. Alsof hij eigenlijk constant verkrampt heeft gezeten.